Stappenmotor

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Stappenmotor

Bericht door zeeschuim »

Is meneer stappenmotor "binnen" dat jullie weten? :roll:
Ik kan met de beste wil niets bij hem bestellen, neemt de telefoon niet op, na een mailtje krijg ik een behoorlijk autistisch antwoord.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door mark3 »

Standaard service, daarom bestel ik er niet meer. :evil:
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Leeuwinga »

Er is met Harrie helemaal niets mis mee. Als je gewoon wat besteld per mail
krijg je een factuur, je betaald en krijgt de spullen,
Hoe simpel kan het zijn.
Maar... ik kan mij voorstellen dat hij niet staat te wachten op oeverloos mail verkeer
wat vaak dan niets brengt.
Cees
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Stappenmotor

Bericht door mjeuring »

Niks mis mee? Klantvriendelijk kan ik hem echt niet noemen. Heb hem een paar keer aan de lijn gehad, er ging nooit iets van harte. En als je niet wil communiceren met klanten, ga dan niet de handel in en zeker niet met particulieren!
Aan mij verdient hij geen cent meer!
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Tonybryden »

Het is nog altijd,, klant is koning.
Zonder klanten ,, geen verkoop .
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6010
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Sven »

mjeuring schreef:En als je niet wil communiceren met klanten, ga dan niet de handel in en zeker niet met particulieren!
Precies!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door hainjedaf »

Wat ben ik blij als autist.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Leeuwinga »

Zonder klanten ,, geen verkoop .
Met veel zeurende, vervelende klanten ook geen verkoop
Cees
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door zeeschuim »

In deze tijd van: voor iedere simpele ziel is er wel een webshop te maken, is het wel een behoorlijk gedoe bij harrie, uitzoeken in de warboel van cijfertjes en afkortingen. Dan een mailtje opstellen en afwachten tot er gereageerd word, 2 a 3 dagen in mijn geval. Akoord verzenden en betalen, weer 2 dagen wachten en afwachten of het goed gekomen is...
Als je dan toch zo min mogelijk contact met de klant wil hebben, zorg dan voor een goede webshop is mijn idee :!:
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Stappenmotor

Bericht door mjeuring »

Leeuwinga schreef:
Zonder klanten ,, geen verkoop .
Met veel zeurende, vervelende klanten ook geen verkoop
Cees
Gewoon je klanten geen reden tot zeuren geven en dat begint meestal met duidelijke communicatie.
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door Leeuwinga »

Het is net als bij voetbal... 11 spelers per elftal en tig miljoen scheidsrechters
En nu het mooie.....ieder kan zelf beslissen waar te kopen. :mrgreen:
Cees
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door zeeschuim »

Ja en je hebt De Graafschap en PSV :lol:
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Stappenmotor

Bericht door cocodile »

Gewoon je klanten geen reden tot zeuren geven
Hah, was het maar zo simpel, ze zeuren "niet omdat het moet, maar omdat het kan".
Heb jaren in de retail gezeten, kan er een boek over schrijven. :mrgreen:
Koopt een klant een dimmetje, komt ie even later terug van "ja, hij doet het niet" nee gek he, als de brandkraters erin zitten, verkeerd geplaatst dus, maar ze doen of hun neus bloedt natuurlijk, en als je geen nieuwe geeft, ben je een kudtzaak, en iedereen mag het weten.

Koopt een muts een inkt cartridge, even later terug "ja, m'n vriend had er al een gekocht" ik: waarom brengt hij hem dan niet terug?
Muts: bwoehoee, je wilt toch nog wel dat ik je aanbeveel bij anderen?
Chantage dus, uiteraard zag ze hem elders voor minder. :roll:

Bottom line: het verkopen van artikelen, die een redelijk technische know how nodig hebben om te kunnen gebruiken aan technische analfabeten is een hele lastige zaak.

Als je te duur bent (~20% meer als Aliblabla), ben je een oplichter, als je een minimale marge hanteert om maar wat te verkopen, en je marge gaat veelvoudig op aan support, dan doe je jezelf weer tekort, lastige case.
Nou is Cees wel een notoire azijnpisser, maar wat hij vertelt is zeer herkenbaar, en z'n frustratie ook. :mrgreen:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Stappenmotor

Bericht door DaBit »

Och, de andere kant van het verhaal hebben we ook he?

DaBit wil een paar DIMMetjes. Verkoper graait ze met wollen trui en gympies aan uit de antistatische bulkverpakking en mikt ze in een envelop. 'Die hoef ik niet meer vriend, en de rest mag je ook houden'. Verkoper kwaad, de eis om die dingen met respect te behandelen was teveel, want hij had nog nooit klachten gehad. Nee, dat PC's 2x per dag platgaan ligt allemaal aan Windows, uh-huh..

DaBit komt in een winkel omdat-ie per direct wat nodig heeft. 'Dat hebben we niet, moeten we bestellen, halverwege volgende week binnen'. 'Nee, laat maar, ik bestel het zelf wel dan heb ik het morgenochtend'. Verkoper kwaad...

'Wat kost een setje motorbanden bij jou als ik losse wielen aanlever?'. '425 euro inclusief opleggen en balanceren meneer'. 'Dewatte? Het identieke setje banden dat er nu opligt kostte me online 180 euro. Dat jij het daar niet voor kunt snap ik best, maar bijna 250 euro voor bandwisselen en balanceren is wel erg gortig, is 't niet?' 'Ja, maar meneer, voor dat geld kunnen wij de banden niet eens inkopen.' 'Hoezo, hebben jullie geen creditcard dan?' Meneer boos.

DaBit staat in een winkel en vraagt de verkoper 'ja leuk, zoiets moet ik hebben, maar heb je nou ook iets degelijks in plaats van enkel deze geweldige made-in-china troe.., euh, spullen die al bijna doormidden breken als ik er te hard naar kijk? Verkoper kwaad, hij had alleen maar 'echte goede spullen' natuurlijk.

En dan zullen we het nog maar niet hebben over het feit dat in stenen winkels tegenwoordig het gebruik van 1-cellige organismen als verkopend personeel de norm lijkt te worden :roll:

Nee, ik zou het toch niet allemaal op 'die vervelende klanten' afschuiven...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie