Nieuwe hobbyruimte.... HOERA !!!

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Nieuwe hobbyruimte.... HOERA !!!

Bericht door ruudpg »

Op dit moment heb ik een slaapkamer in mijn huis omgebouwd tot hobbyruimte, met daarin ondermeer mijn portaalfrees en handbediende freesmachientje, kolomboor, figuurzaagmachine, etc en staat in de schuur mijn draaibankje en tig-lasapparaat. Allemaal niet ideaal natuurlijk, zeker de portaalfrees in huis is wel handig, maar voor het stof en geluid minder prettig voor mijn vriendin en de buren, ook al hebben ze beide nog nooit geklaagd.

Afgelopen week zie ik in de straat, op 40 meter afstand van huis, ineens een garagebox te koop staan, 3x6 meter voorzien van een eigen electra aansluiting, niet waanzinnig groot natuurlijk, maar in ieder geval een flinke vooruitgang.

Nu eens even stevig gaan nadenken over de indeling en eerst even op zoek naar betaalbare plavuizen voor op de vloer.

Grootste uitdaging wordt de verhuizing van de portaalfrees, ik denk een totaalgewicht van rond de 250kg, hoe ga ik die van de trap af naar beneden krijgen zonder hem te laten stuiteren..... :?: iemand wellicht een idee of ervaring hiermee???
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Nieuwe hobbyruimte.... HOERA !!!

Bericht door audiomanics »

ruudpg schreef: ik denk een totaalgewicht van rond de 250kg, iemand wellicht een idee of ervaring hiermee???
Ik heb mijn portaal met ongeveer hetzelfde gewicht precies 5 keer verhuisd over een afstand van totaal ongeveer 40.000 km..
Omdat hij sowieso niet door de deur kon moest ik 'm in delen uit elkaar halen: de portaal er af (ca 80 kilo) Het bed los (ook zo'n 80 kilo) en het onderstel in 5 delen.. Aangekomen op de locatie de zaak weer in elkaar gezet en uitgelijnd.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie