Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door arjancnc »

Dit draadje stond eerst in de sponsorhoek, maar daarmee kan ook niemand reageren, wat natuurlijk zonde is. Ik verdien niks aan het evenement dus daarom verplaats ik het graag naar deze hoek.

Op de CNCZone dag kwam ik gisteren een paar leraren CNC verspaning tegen en vermoed dat er meer op dit forum aanwezig zijn. Daarom wil ik jullie graag uitnodigen voor het volgende:

De Haas Benelux lerarenconferentie op 28 November in Beringen.


Waarom vind ik dit een belangrijk evenement?

Als trainer in CAD/CAM software Inventor HSM en Fusion kom ik al jaren op scholen waar docenten zeer enthousiast zijn in het overbrengen van CNC kennis en en enthousiasmeren van jongeren voor het vak. Helaas blijkt dat op een paar scholen na, veel scholen moeite hebben de opleiding te vullen. Hierdoor lopen de budgetten terug en wordt het steeds moeilijker om een goede opleiding open te houden. Docenten hebben veel verantwoordelijkheden en geven vaak meerdere vakken. Hierdoor is het lastig als docent jezelf goed te leren verspanen en is het bijna onmogelijk om goed lesmateriaal te ontwikkelen. Dit alles heeft tot gevolg dat bijna elk verspaningsbedrijf momenteel een (onvervulde) vacature voor een CNC frezer heeft en dat er dus een veel grotere vraag dan aanbod is aan gepassioneerde verspaners.

Haas heeft dit goed gezien en wil met zijn Gene Haas foundation scholen helpen dit onderwijs zo goed mogelijk vorm te geven. Simon van Maekelberg is de drijvende kracht binnen europa van deze organisatie en heeft ter voorbereiding van dit evenement 3 partijen samengebracht om een interesante workshop en cadeau voor de bezoekers te realiseren.
Deze partijen zijn:
CAM Consult: Ondersteund bedrijven en scholen met een succesvol gebruik van Inventor HSM en Fusion 360 door onder andere cursussen en postprocessorontwikkeling en aanpassingen
Craft Education: Een jonge organisatie die met een onderwijskundige bril lesmateriaal ontwikkeld waar student met goed lesmateriaal en een elearning omgeving op zijn eigen tempo vaardigheiden zoals CAD/CAM, CNC besturing en meettechniek kan leren
Sandvik Een grote gereedschapleverancier die graag de laatste technieken overbrengt op docenten, om de leerlingen deze kennis in de praktijk te laten toepassen

Wat houd het evenement in?
Het belangrijkste doel van het evenement is dat CNC docenten elkaar ontmoeten, kennis uitwisselen en merken dat ze niet de enige zijn die tegen bepaalde uitdagingen aanlopen.
Hiervoor zijn er een aantal sprekers uitgenodigd om over de toekomst en uitdagingen van het CNC onderwijs te praten en discusseren en oplossingen uit te wisselen.
Daarnaast zijn er een aantal workshops waar docenten hun kennis kunnen vergroten en kennis kunnen maken met nieuwe technieken.

Daarnaast staan er uiteraard (Haas) freesmachines te draaien waar flink wordt verspaand. (Tijdens de eerdere jaargangen gaven de docenten dat ze dit hadden gemist, logisch ook 8))

De dag wordt afgesloten met een bedrijfsbezoek en diner. De dag wordt betaald door de Gene Haas Foundation.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet of Haas zijn formule 1 auto naar het evenement meeneemt.

Waar is het?
In Beringen, net onder Eindhoven in Belgie

Wat kost het om deel te nemen?
Deelname is gratis

Waar kan ik me inschrijven?
Via deze link

Ik hoop de docenten die hier actief zijn in Beringen te ontmoeten en stuur het aub ook door aan CNC docenten die je kent.
Afbeelding
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door flex »

Goed initiatief!
Zou de mensen die er heen gaan willen vragen zich ook te verdiepen in de Titans of CNC acedemy.
Dit is ook een CNC les structuur met Fusion als basis en veelal met HAAS gecombineerd. Geheel gratis.
Tevens wordt het gesteund om 'small groups' op te starten waar beginners en gevorderden hun kennis verdiepen.
Nederland kent volgens mij een small group. Maar die zit ergens nabij Enschede aan de duitse grens. ff te ver voor mijn goesting...
Titans of CNC is in de USA ook op Discovery te zien (op YT enkele afleveringen/clips er van). Titan Gilroy is wel zo'n over de top Amerikaanse brul gast. Maar zeker ook enthousiast en weet het CNC wel goed op de kaart te zetten.
https://academy.titansofcnc.com/
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door arjancnc »

Titans doet zeker leuke dingen. Ik kwam vorige week deze "workholding" set tegen bij een school.
Afbeelding
Hier zitten een heleboel opspanmethoden in die heel flexibel zijn, weinig ruimte innemen en goedkoper zijn dan een complete machineklem. Uiteraard vooral geschikt voor seriematig werk.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door flex »

Ze zijn gek op MightyBite klemmen.
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door arjancnc »

US Made :lol:
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Benelux CNC Lerarenconferentie 28 november

Bericht door assink »

flex schreef: 05 nov 2018 17:46 Goed initiatief!
Zou de mensen die er heen gaan willen vragen zich ook te verdiepen in de Titans of CNC acedemy.
Dit is ook een CNC les structuur met Fusion als basis en veelal met HAAS gecombineerd. Geheel gratis.
Tevens wordt het gesteund om 'small groups' op te starten waar beginners en gevorderden hun kennis verdiepen.
Nederland kent volgens mij een small group. Maar die zit ergens nabij Enschede aan de duitse grens. ff te ver voor mijn goesting...
Titans of CNC is in de USA ook op Discovery te zien (op YT enkele afleveringen/clips er van). Titan Gilroy is wel zo'n over de top Amerikaanse brul gast. Maar zeker ook enthousiast en weet het CNC wel goed op de kaart te zetten.
https://academy.titansofcnc.com/
Laat dat nu bij mij in de buurt zijn, eens ff naar kijken.
Plaats reactie