CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Hans,

Was gezellig!

Ook die meet-arm, ik was echt onder de indruk. Veel geleerd vandaag en ik hoop natuurlijk dat het frame binnenkort in elkaar gezet kan worden!

En bedankt voor het gebak en de worstenbroodjes, geen avond eten meer nodig, alleen een biertje naast de openhaard.

Fijn weekend nog, René
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Iemand heeft toch wel foto's gemaakt toch zeker??
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
frank
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:10
Locatie: Diessen
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door frank »

Hoi Hans,

Bedankt voor de gastvrijheid en ik vond het heel leuk om zomaar in jouw werkplaats te mogen rondstruinen. De limburgse vlaai en worstenbrood smaakte overheerlijk. Het meten met de Faro meetarm was een leerzame demonstratie. Kortom het was een hele leuke middag en zeer zeker voor herhaling vatbaar (het was mijn eerste keer op de cnc brabant dag).

Ik laat je nog even in een pb-tje weten of ik die Bridgeport langsvoeding nog heb.

Fijn weekend allemaal, Frank
Do or do not. There is no trying. "Yoda"
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door andrefc101 »

Ballegooijen schreef: 26 sep 2020 20:50 Iemand heeft toch wel foto's gemaakt toch zeker??
Wel leuk ja, van al die mondkapjes 😉
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Ook ik heb genoten. Hans bedankt voor de gastvrijheid.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

hainjedaf schreef: 25 sep 2020 17:29
DaBit schreef: 25 sep 2020 16:24 Ik heb bewezen dat ik best goed ben in vliegen, dus geen zorgen. Het landen, daar zit 'm meestal het probleem pas.
A good landing is one you can walk away from
Is er toch iets misgegaan bij het opstijgen dan? Of toch een slechte landing?
Ik heb je gemist vanmiddag in Venlo.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kjelt »

Hans bedankt voor alle gastvrijheid!
Ondanks of juist dankzij de mondkapjes dat het doorgang kon vinden een hele mooie dag weer geweest. Prachtige demo van de Faro meetarm gezien, een herken de kunstof mini cursus, snijplanken door de vandiktebank, een paar leuke goodies uit de box van Kees ;-) , verhalen uit de oude doos van Nico, andere Kees die hoekjes ging vlakken met een kotterfrees, heerlijke vlaai van Hans zijn zoon en worstebrood op het einde van deze zeer geslaagde dag.
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage en aanwezigheid 8)
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door ruudderooy »

Hans bedankt voor de gastvrijheid,
was leuk om de meet arm in actie te zien, mooie tool helaas net buiten het budget :shock:
verder is het altijd leuk iedereen weer even te spreken onder het genot van een lekker stukvlaai.
ach en die mond kapjes zijn voor een middagje best vol te houden.

Bedankt en tot de volgende keer!!

Gr Ruud
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kjelt »

ruudderooy schreef: 27 sep 2020 00:51 leuk om de meet arm in actie te zien, mooie tool helaas net buiten het budget
:lol: Maar dan ook net he ? ;-)
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 27 sep 2020 10:17
ruudderooy schreef: 27 sep 2020 00:51 leuk om de meet arm in actie te zien, mooie tool helaas net buiten het budget
:lol: Maar dan ook net he ? ;-)
Ach één keertje niet op vakantie en dan ben je er. Toch?
En anders verkoop je de boot maar.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

Achja, aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel weer een produktief dagje gehad gisteren, wat ook niet verkeerd is met een deadline komende dinsdag. Scheelt weer nachtwerk.

Zo ben ik erachter gekomen dat ook 3D prints van wat anders dan ASA/ABS best makkelijk glad te trekken zijn:

Afbeelding

Men neme een 3D print, een spuitbus Motip grondlak en een spuitbus Motip hoogglans aflak in kleur naar keuze. Die grondlak blijkt al best redelijk vullend te zijn. Print bespatteren met een dun en niet perse dekkend laagje grondlak, 10 minuutjes uit laten dampen, dikkere laag erop zetten, laten drogen, eventueel geholpen door de boel in de droogoven te mikken. Licht schuren met korrel 600. Dun laagje aflak, minuut of 2 uit laten dampen, dikkere laag erop zetten. Klaar om een siliconenmal van te trekken. Scheelt een hoop ellende.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
nico
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2011 12:55
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door nico »

Ook ik heb genoten. Hans bedankt voor de gastvrijheid.
n.v.g. Nico
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Bjornski1976 »

Iedereen bedankt voor een leuke leerzame en gezellige middag, het stukje rijden was het dubbel en dwars waard.

Eindelijk gevonden waar het probleem inzat van het basis frame van de CNC machine in aanbouw. Bouwen met aluminium extrusie profielen is leuk al zijn nooit helemaal vlak en recht. De hoekstukken moeten natuurlijk ook wel allemaal 90 graden zijn. Dat was het dus, de heleboel ging krom en niet haak te krijgen.

Alles met behulp van Hans, Elvis en Flupke 😀 kunnen meten en corrigeren. Ik heb de wind weer in de zeilen en hoop snel hier en daar wat uurtjes in de machine te stoppen.

Top dag!
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Bjornski1976 schreef: 27 sep 2020 11:44 Iedereen bedankt voor een leuke leerzame en gezellige middag, het stukje rijden was het dubbel en dwars waard.

Eindelijk gevonden waar het probleem inzat van het basis frame van de CNC machine in aanbouw. Bouwen met aluminium extrusie profielen is leuk al zijn nooit helemaal vlak en recht. De hoekstukken moeten natuurlijk ook wel allemaal 90 graden zijn. Dat was het dus, de heleboel ging krom en niet haak te krijgen.

Alles met behulp van Hans, Elvis en Flupke 😀 kunnen meten en corrigeren. Ik heb de wind weer in de zeilen en hoop snel hier en daar wat uurtjes in de machine te stoppen.

Top dag!
Heb je het nog af kunnen maken?
Tot hoe laat zijn jullie door gegaan dan?

Ja, natuurlijk als je zo'n kans krijgt dan moet je die voor de volle 200% benutten.

Hier zie je wel hoe makkelijk het leven wordt met dit soort apparatuur tot je beschikking.
Gelukkig hebben we dan zo'n forum waar we met elkaar best een hele grote vuist kunnen maken.
Samen staan we sterk wat toch het credo.
Plaats reactie