CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door wimfreest »

Een goed idee, maar ik hoop dat met een weekje het resultaat aanzienlijk ik verbetert. Maar bewaren zal ik het zeker.
Maar ik ga dit topic over de meeting niet verder vervuilen met mijn gezwets.
ik maak wel een ander topic over mijn belevenissen met de Frees.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1129
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Bjornski1976 »

Het was dus weer als van ouds gezellig. Heb er helaas niet bij kunnen zijn maar de positive reacties zijn leuk om te lezen. Kan niet wachten op de eerst volgende gelegenheid. 8) ;-)
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Bierwacht
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2021 21:22
Locatie: Sint-Oedenrode
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Bierwacht »

Ik ben het met iedereen eens dat de meeting gezellig was, en zeker ook leerzaam. Ook ik ben nieuw op dit forum sinds vorige week, toevallig dat er meteen een meeting was. Kon ik meteen mijn cnc probleem voorleggen. En ik hoop dat het biertje zal smaken.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door elvis3 »

Biertje was top.
Had eigenlijk gedacht dat het bitter zou zijn, maar het smaakte heerlijk.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

Beetje slome reaktie van mij want beetje druk geweest, maar ik vond het ook zeer de moeite waard. Leuke mensen gesproken die ik al kende, leuke nieuwe gezichten gezien, genoten van de MQL demo, gaaf ding, vandaag printje binnengekregen van Kars-cnc.
Hopelijk tot een volgende keer, zal de ene (enige??) foto die ik gemaakt hebt (waar maar de helft op staat) kijken of ik dan kan uploaden.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hainjedaf »

hobbybob schreef: 20 jul 2021 21:38 Beetje slome reaktie van mij want beetje druk geweest, maar ik vond het ook zeer de moeite waard. Leuke mensen gesproken die ik al kende, leuke nieuwe gezichten gezien, genoten van de MQL demo, gaaf ding, vandaag printje binnengekregen van Kars-cnc.
Hopelijk tot een volgende keer, zal de ene (enige??) foto die ik gemaakt hebt (waar maar de helft op staat) kijken of ik dan kan uploaden.
MQL was dat die peristaltische pomp?

Ben daar ook wel in geïnteresseerd
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Caesar schreef: 18 jul 2021 11:15 Ik had graag wat nieuwe gezicht willen leren kennen, maar ik hoop dat ik jullie bij mijn mag verwelkomen rond oktober!
Voor die tijd verwachten we natuurlijk nog wel een fotoreportage van de hele verbouwing van je huis dat snap je toch zeker wel hé.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Het is al weer even stil geweest maar al tijdens de laatste meeting had ik met Caesar afgesproken dat de volgende meeting bij hem zou zijn. Vorige week was hij nog bij mij om wat spulletjes op te halen en toen hebben we 2 datums geprikt, beide begin oktober. Deze datums houden sterk verband met zijn werkschema, hij werkt in de UK, telkens 2 weken weg, 2 weken thuis. Momenteel wordt zijn huis verbouwd en is hij zelf aan de binnenkant bezig om het weer bewoonbaar te maken dus als hij thuis is komt hij buiten verbouwen vrijwel nergens aan toe.
Maar we hebben naast de twee datums ook afgesproken dat hij begint in een nieuw topic, dit topic is inmiddels 80 pagina's lang, dat is soms best wel lastig om wat terug te vinden, vandaar dat hij opnieuw met een vers topic begint.
Als het goed is zit hij momenteel in het vliegtuig naar zijn werk dus ik verwacht op korte termijn wel een topic van hem hier over.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

DaBit schreef: 21 feb 2019 10:29 En verder: als het mooi weer is mag het bij mij ook, want dan kunnen we buiten beppen. Maar in mijn hobbyhok vol, euh, spullen loop je elkaar met 2 man al in de weg.
Is die aanbieding nog steeds geldig?
Is het een idee om in september hier een meeting te organiseren?
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Tonybryden »

Dan wil ik er ook graag bij zijn, is alweer even geleden dat ik bij Bart ben geweest.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 24 aug 2021 22:07 Het is al weer even stil geweest maar al tijdens de laatste meeting had ik met Caesar afgesproken dat de volgende meeting bij hem zou zijn. Vorige week was hij nog bij mij om wat spulletjes op te halen en toen hebben we 2 datums geprikt, beide begin oktober. Deze datums houden sterk verband met zijn werkschema, hij werkt in de UK, telkens 2 weken weg, 2 weken thuis. Momenteel wordt zijn huis verbouwd en is hij zelf aan de binnenkant bezig om het weer bewoonbaar te maken dus als hij thuis is komt hij buiten verbouwen vrijwel nergens aan toe.
Maar we hebben naast de twee datums ook afgesproken dat hij begint in een nieuw topic, dit topic is inmiddels 80 pagina's lang, dat is soms best wel lastig om wat terug te vinden, vandaar dat hij opnieuw met een vers topic begint.
Als het goed is zit hij momenteel in het vliegtuig naar zijn werk dus ik verwacht op korte termijn wel een topic van hem hier over.
welke data in oktober?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

benkr schreef: 15 jul 2022 00:05 Is die aanbieding nog steeds geldig?
Is het een idee om in september hier een meeting te organiseren?
Als ik de dame eens lief aankijk moet dat vast wel kunnen.

Maar de voorkeur moet het niet hebben bij je; als de opkomst gelijk is aan die bij Hugo of Kawa dan word het allemaal wel heul krapjes en zijn we ook wel heel erg afhankelijk van goed weer.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12030
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hugo stoutjesdijk »

hainjedaf schreef: 15 jul 2022 13:09 welke data in oktober?
even op de datum van het bericht letten ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hainjedaf »

hugo stoutjesdijk schreef: 15 jul 2022 14:54
hainjedaf schreef: 15 jul 2022 13:09 welke data in oktober?
even op de datum van het bericht letten ;-)
Heel diepe zucht :shock:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie