CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

ruudderooy schreef: 07 jan 2020 21:24 Hoi Ben,

Ik wil ook wel komen en zou alle dagen kunnen, want het zal waarschijnlijk in de middag zijn? (zoontje moet zaterdag ochtend meestal voetballen)
Portje schreef: 07 jan 2020 10:34
Kun jij wel met mij mee rijden (als je dat wilt uiteraard/of druft :shock:)

Gr Ruud
is dit nou een vraag van jou of je met mij mee mag rijden ? of andersom ?

ff over dat druft, wat niet door mij geschreven is maar dat tussen ()
ik weet wel wat ruften is, dat is er als je b.v bruine bonensoep op hebt, of een prei schoteltje.
maar druft ?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

Portje schreef: 08 jan 2020 22:43 Nou vind ik DaBit wel wat overdrijven met:

met z'n allen achter een 13" laptopschermpje kruipen vinden we ook gezellig

ik zit thuis achter een 49" scherm en heb al moeite met het lezen
Dan mag jij vooraan :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Mochten jullie graag eens een ander meetapparaat dan de meetklok e.d. zien, dan kan ik een FARO Quantum S meetarm meebrengen. Al dan niet met 3D laserscanner erop. Kan je heel snel vlakheid, parallelliteit, haaksheid e.d. mee meten.
Ik zou dit wel heel interessant vinden :shock:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

Lijkt mij ook interessant
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

Als je daar ook een cnc machine mee kunt uitlijnen sluit dat ook mooi aan op een onderwerp waar we het ook over wilde hebben.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Code: Selecteer alles

Hier dan een lijstje:
Datum:              7               14                 21               28

Rick               ja               ja                 ja               ja
Kjelt              ja               ja           
Portje             ja               ja                 ja               ja
Hainjedaf                           ja                                  ja
Elvis3             ja               ja                 ja               ja
Ballegooijen       ja               ja                 ja               ja
AndreFC101
Dabit
Kawarider	   ja		    ja					ja
benkr		   ja		    ja		       ja		ja
Bjornski1976  			    ja
hobbycnc23           	  	    ja	   	       ja	   	ja
Nico				    ja		       ja
Ceasar			    
Ruud de Rooij      ja               ja                 ja               ja
Grafjan            ja               ja                 ja               ja
fluppie            ja               ja                 ja               ja
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Die respons van fluppie had ik gemist, moest toch even zoeken waar Ballegooijen dat vandaan had gehaald, maar hij staat er nu ook bij.

En zo'n meetarm ken ik, op mijn voormalige werk waren we net aan de tweede begonnen, de eerste van Nikon, de tweede van Faro,
Natuurlijk de meest nauwkeurige versie en met alle mogelijke opties, hij is betaald van belastingcentjes dus het kan wat lijden.
Wat ik er van kan vertellen is dat het vooral om de software gaat die de arm begeleidt, als de software niet goed werkt kun je de hele arm vergeten.
Daarom is de Nikon meetarm eigenlijk nooit gebruikt, de bijbehorende software heeft eigenlijk nooit goed gewerkt in samenwerking met onze computers en andere software, en vooral dat zorgde er voor dat het hele ding is geflopt. 26 lagen beveiliging en allerlei dingen die niet mochten waardoor de software totaal niet vooruit te branden was, ook niet op de meest geavanceerde PC die er te vinden was, maar daar begon het al mee, super PC en dan moest er in eerste instantie de traagste Windows op omdat dat de standaard was.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Die respons van fluppie had ik gemist
Ja, je moet wel op blijven letten Ben :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Sjonge, wordt wel een serieus gebeuren op z'n brabants. Misschien moet ik alvast een visum procedure opstarten. :lol:
(en de 14e vrijhouden)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

hugo stoutjesdijk schreef: 09 jan 2020 12:13 Sjonge, wordt wel een serieus gebeuren op z'n brabants. Misschien moet ik alvast een visum procedure opstarten. :lol:
(en de 14e vrijhouden)
Als U komt zorg ik wel voor Brabantse worstebroodjes!
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Ben blij dat het enthousiasme nog meer aangewakkert is!

Voor degene die zich afvragen of ze (nog) welkom zijn, uiteraard. Er is namelijk zat ruimte.

Uit de reacties krijg ik het idee dan mijn beeld van een CNCdag beetje vertekend was, maar wat mij betreft is eigenlijk alles mogelijk. M.a.w. ik laat het echt aan jullie over wat je wilt doen of wat je ervan verwacht. Als je iets nodig hebt, of afvraagt of het mogelijk is stuur me een PM dan komt dat vanzelf goed. Als jullie gewoon willen samen komen, mooi, als je iets wilt laat zien of meenemen/demonstreren ook gaaf!

Ik zag een aantal mensen een toereikende hand bieden m.b.t. de snacks en frisdrank; dat zou in principe wel fijn zijn, dat scheelt me wat 'stress' in de morgen, er zijn altijd kleine dingen die last-minute nog moeten gebeuren in de loods.

Er staat sowieso een frituurpan dus ik zorg dat er wat snacks in de diepvries liggen en wat betreft bier; ik ga mijn zaterdagmiddag niet zonder een biertje inluiden ;), maar ik begrijp dat de meeste moeten rijden dus als er wat frisdrank meegenomen kan worden zou dat fijn zijn.

Ik geef er de voorkeur aan om mijn adres niet openbaar te hebben dus, aangezien Benkr goed zicht houdt op de aanwezigheidslijst, zal via hem het adres volgen. Ter indicicatie voor je planning; ik woon tussen Diessen en Oirschot, maar er is op zaterdag geen openbaar vervoer mogelijk. Mocht je willen carpoolen met OV, dan is station Best de beste optie (15-20min rijden), of Hilvarenbeek (trein naar Tilburg, dan bus naar Hilvarenbeek) (10min rijden).

P.S. ik zal het tegen die tijd nog wel een keertje herhalen; maar de loods is onverwarmd. Ik heb een warmte kanon, maar die maakt veel lawaai, dat is niet echt gezellig praten. Dus afhankelijk van het wispelturige weer, neem wel warmere trui/jas mee. Het zal niet vriezen, maar kan net even te koud zijn als je alleen in een shirt/dunne trui aankomt.

Wordt gezellig, ik kijk ernaar uit!
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Grafjan schreef: 09 jan 2020 12:20 Als U komt zorg ik wel voor Brabantse worstebroodjes!
Ik voel me niet helemaal serieus genomen als ze U tegen me gaan zeggen. Tegen de tijd dat ik met vervoer op maat en rollator kom misschien een keer. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door skillalot »

Er hoeft met mij geen rekening te worden gehouden voor wat betreft datum, maar mocht ik op de uiteindelijke datum tijd en zin hebben kom ik ook nog wel even langs
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 09 jan 2020 13:37
Grafjan schreef: 09 jan 2020 12:20 Als U komt zorg ik wel voor Brabantse worstebroodjes!
Ik voel me niet helemaal serieus genomen als ze U tegen me gaan zeggen. Tegen de tijd dat ik met vervoer op maat en rollator kom misschien een keer. :mrgreen:
Hugo, ik vind nu toch wel dat je er niet meer onderuit komt om te komen, anders gaan die worstebroodjes niet alleen aan jou neus voorbij, maar ook aan de onze, en dat vind ik minder.
Plaats reactie