CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door elvis3 »

Ik vond het weer heel gezellig en leerzaam.
En natuurlijk bedankt voor de organisatie Caesar , goed geregeld.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Geldof »

Ook weer thuis van een hele leuke CNC dag! mooie locatie en leuke dingen gezien.
Helaas de printer niet werkend gekregen maar wel een hoop lol gehad.

Bedankt en op naar de volgende :lol:
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door serum »

Geldof schreef: 04 jul 2020 20:41 Ook weer thuis van een hele leuke CNC dag! mooie locatie en leuke dingen gezien.
Helaas de printer niet werkend gekregen maar wel een hoop lol gehad.

Bedankt en op naar de volgende :lol:
Wat is het probleem met je printer? Wat werkt er nog niet?
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Geldof »

De bootloader werkt niet daarom konden we geen nieuwe firmware installeren. Bart is hier erg druk mee geweest maar er is iets raars. Ga er nog mee verder maar voorlopig erg druk met werken dus zal wel even duren.
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door serum »

Je hebt een firmware.bin nodig, dan start ie weer op en kan je hem weer als USB schijf benaderen. Je hebt het SKR mobo, toch? ik heb die firmware.bin van de 1.3, maar jij hebt de 1.4? moet je die even van hun github trekken en dan die op de microsd zetten. Microsd weer in je mobo en dan opstarten. Dan zie je hem weer als harddrive. Die bootloader staat er doorgaans gewoon op, als het goed is zet hij dan de firmware.bin om naar firmware.cur
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Ja, ook ik heb me goed vermaakt, ik kwam er eigenlijk achter dat de dag te kort was.
Caesar heeft een hele mooie ruimte voor zijn hobby en er ook hele leuke machines in staan.

Reden genoeg om voor de volgende meeting te gaan.

Effe afwachten wat de grote CNCzone dag in november gaat doen maar er zou er nog eentje voor kunnen, eind augustus of september.
Ik heb geen idee of motormuis dan tijd en zin heeft, en of Corona ons dan nog steeds plaagt, maar ik ben wel voor een meeting bij hem, dan hebben we Brabant helemaal gehad van West naar Oost, hoewel Venlo niet echt Brabant meer is natuurlijk, maar goed op een kilometer of 20 kijken wij Brabanders niet.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

serum schreef: 04 jul 2020 21:13 Je hebt een firmware.bin nodig, dan start ie weer op en kan je hem weer als USB schijf benaderen.
USB schijf? Das een 8-bit Atmel 1284P processortje met ch340 USB-uart eraan vastgeknoopt waarbij creality op sommige borden de bootloader verknald heeft. 'upload firmware' werkt dus niet. Dat fiksen werd nog bemoeilijkt door een wazig ISP stickje dat door exact 1 Chinees tooltje ondersteund werd, en niet door de Arduino IDE. Duurde effe voor ik daar achter was; ik blijf normaal ver weg van Arduinos, AVR's heb ik in geen 20 jaar meer gebruikt en uiteindelijk moest ik de VID en PID van dat ding googelen om daarachter te komen.

Sanguino bootloader via dat Chinees tooltje proberen te flashen, wilde niet werken. Gewoon de complete hex proberen te flashen tegen beter weten in, werkte uiteraard ook niet. Toen effe gespeeld met grotejongensspeelgoed, en toen waren we het wel beu.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door serum »

Dacht dat geldof het nieuwe 32b bordje erin had gesleuteld. Ik houd ook niet bij wat die jongen allemaal koopt en gebruikt.. :mrgreen:
tokas98
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jul 2008 22:46
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door tokas98 »

Gisteren weer een prima middag gehad. Bedankt voor de organisatie, tips en nieuwe ideeën die ik heb mogen ontvangen.
Hopelijk kan ik er de volgende keer weer bij zijn. Adri
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 05 jul 2020 08:19 Dacht dat geldof het nieuwe 32b bordje erin had gesleuteld. Ik houd ook niet bij wat die jongen allemaal koopt en gebruikt.. :mrgreen:
Dat is ook niet bij te houden hoor ;-)
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Geldof »

Haha ik had een creality 1.1.5 bordje er in gedaan maar als ik tijd heb gaat die er weer uit. Ben dat ding nu wel even zat. Dan eens kijken wat ik er in ga doen. Misschien wel even het oude lawaai bordje waar alles wel mee werkt.

Volgende meeting hangen we het bordje onder Bart zijn drone en werpen we het ergens op 100 meter af 😁
Click buy play
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Heren,

Het was inderdaad gezellig. Ik denk dat ik de meeste gesproken heb gister en ik vond het mooi om te zien dat e.e.a mee genomen was om te laten zien of om aan te klussen. Leuk om jullie verhalen en ervaringen te horen.

Vandaag hele dag achter de draaibank gestaan omdat ik geïnspireerd was door de verhalen en de foto's/producten die voorbij kwamen.

Ook bedankt voor degene die fris, gebak, handgel, etc. en voor de versnaperingen gezorgd hebben.

Ik kijk alvast uit naa de volgende keer!
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

Beetje laat, maar moest gewoon nog even bijkomen van zo'n gezellige middag.
Superleuk om de gezichten achter het forum te zien, superleuke gesprekken gehad, veel kunnen leren van de enorme bak vakkennis die daar aanwezig is.
Genoten van DaBit die met zijn drone even 100+ km/u (echt waar...niet overdreven) voorbij kwam vliegen, man wat ging dat ding hard!
Lol gehad om Andre die gewoon gas d'r op en gaan filmpjes liet zien van zijn megafrees. Jeetje....dat ding vreet gewoon materiaal op.
Caesar: van harte bedankt voor het beschikbaar stellen van je prachtige hobbyruimte en afdak waar we lekker droogstonden.
Iedereen van harte bedankt voor de gezelligheid. Aanwezigen stuur mij nog even een pm ;-)
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door ruudderooy »

Ja was zeker weer gezellig en leerzaam!

en Dabit kon nog even zijn frustraties van de 3d printer laten zien met een demo van zijn drone :-)

Ceasar, bedankt voor het beschikbaar stellen van jou mancave, mooie ruimte.
Leuk om je te ontmoeten en als je langs je ouders gaat ben je altijd welkom om een keer bij mij langs te komen!

Andre, Ik heb de dummy probe al gemaakt, maar ben nog wel nieuwsgierig welke besturing jij precies gebruikt.

verder was leuk iedereen weer tezien en te spreken en bedankt voor de hapje en drankjes!

Gr Ruud
Plaats reactie