CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Daar ben ik weer! Het was even hectisch.

Terugkomend op geschikte data, met het oog op de laatste maatregelen die tot i.i.g. 1 juni duren denk ik dat het veilig is te zeggen dat we op zijn minst richting eind juni/begin juli moeten verschuiven.

Ik moet zelf even kijken hoe de boel zich ontwikkeld, omdat ik in het buitenland werk en misschien permanent in buitenland moet blijven totdat vliegreizen weer mogelijk is. Is het goed als ik halverwege april hierop terugkom, dan heb ik meer zicht op wat de vliegmaatschappijen doen en of ik terug naar huis kan komen tegen die tijd. Dan hebben we sowieso 6 weken de tijd om de agenda's te ordenen.

Om alvast een balletje op te gooien voor data als mijn agenda/rooster niet compleet overhoop gegooid wordt:

za 6 juni (vrij dicht op de 1 juni, maar misschien gaat het corona-gebeuren sneller over dan verwacht)
za 13 juni
za 4 juli
za 11 juli
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door fluppie »

Hoe gaat het daar in NL? Hier beginnen ze stilletjes-aan na te denken over een normaler leven. Vanaf 4 mei weer gros van de winkels open, vanaf 15/05 (sommigen 18/05) de scholen weer open.
Enkel lijkt het erop dat de grens dicht blijft. Ik werk wel voor een NLse BV, maar denk dat ik hooguit naar ons kantoor in Eindhoven mag afreizen en verder niet door NL mag snorren? Zien jullie af en toe personenwagens met Belgisch nummerbord rondrijden?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kjelt »

Hier gaat het stapje voor stapje.
Heel voorzichtig en als je naar Japan kijkt waar nu de tweede golf flink is losgebarsten geef ik ze geen ongelijk, al gaat het ondertussen wel steeds lastiger worden en jeuken bij velen.
Gelukkig mag je hier in NL nog wel op bezoek mits je <3 personen en de afstand waarborg.
Ik kan dus in mijn eentje hier en daar nog wel wat spulletjes en onderdelen ophalen, uiteraard met goede afstand en maatregelen. Beetje vreemd allemaal maar moet zeggen dat het thuis werken wel begint te wennen (uur later uit bed , lekkere dingen bij de goede koffie, luxe lunches , helaas komen de carona kilootjes er wel bij zo :lol: )

Maar als het een total lockdown zoals in Belgie was geweest waarbij je dus niet eens meer wat hobby spullen kunt scoren , nou nou.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

fluppie schreef: 30 apr 2020 13:57 Enkel lijkt het erop dat de grens dicht blijft. Ik werk wel voor een NLse BV, maar denk dat ik hooguit naar ons kantoor in Eindhoven mag afreizen en verder niet door NL mag snorren? Zien jullie af en toe personenwagens met Belgisch nummerbord rondrijden?
Ja hoor, meer dan genoeg.
En mijn zoon gaat met regelmaat karweitjes doen in België, met de juiste papieren schijnt dat gewoon te kunnen en te mogen.
Ze doen o.a. alle onderhoud en installatiewerk voor basic Fit, en ze nemen daar de kans waar om tijdens de Lock-Down hun toko te verbouwen, kennelijk kan en mag dat gewoon.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

Ik kom dan wel niet uit Brabant maar mag ik als "herintreder' van cnczone (ik was al eens actief in 2011 met mijn KM Brink machientje) ook komen ? Heb wel de laatste 3x de opendag bezocht en leuke gesprekken gehad.

Heb erg veel geleerd afgelopen weken en vooral véél hulp gehad van mensen vam het forum. Die in persoon kunnen bedanken lijkt mij leuk.

Hoor graag of ik ook mag komen ?
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

hobbybob schreef: 04 mei 2020 22:55 Ik kom dan wel niet uit Brabant maar mag ik als "herintreder' van cnczone (ik was al eens actief in 2011 met mijn KM Brink machientje) ook komen ? Heb wel de laatste 3x de opendag bezocht en leuke gesprekken gehad.

Heb erg veel geleerd afgelopen weken en vooral véél hulp gehad van mensen vam het forum. Die in persoon kunnen bedanken lijkt mij leuk.

Hoor graag of ik ook mag komen ?
Natuurlijk mag ook jij komen, geen idee waarom Brabant zo populair is, maar welkom ben je zeker.
Het is alleen nog niet duidelijk wanneer we weer bij elkaar gaan komen, ik denk dat we pas wanneer groepen van zo ongeveer 25 man samen mogen komen een datum kunnen gaan plannen, wanneer dat is moeten we nog even afwachten. Als we de Belgen als maatstaf nemen dan moeten we zeker nog tot medio juni wachten, maar wellicht doet Nederland wat anders. En dan moet Ceasar nog beschikbaar zijn als gastheer voor deze keer.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

benkr schreef: 04 mei 2020 23:22
hobbybob schreef: 04 mei 2020 22:55 Ik kom dan wel niet uit Brabant maar mag ik als "herintreder' van cnczone (ik was al eens actief in 2011 met mijn KM Brink machientje) ook komen ? Heb wel de laatste 3x de opendag bezocht en leuke gesprekken gehad.

Heb erg veel geleerd afgelopen weken en vooral véél hulp gehad van mensen vam het forum. Die in persoon kunnen bedanken lijkt mij leuk.

Hoor graag of ik ook mag komen ?
Natuurlijk mag ook jij komen, geen idee waarom Brabant zo populair is, maar welkom ben je zeker.
Het is alleen nog niet duidelijk wanneer we weer bij elkaar gaan komen, ik denk dat we pas wanneer groepen van zo ongeveer 25 man samen mogen komen een datum kunnen gaan plannen, wanneer dat is moeten we nog even afwachten. Als we de Belgen als maatstaf nemen dan moeten we zeker nog tot medio juni wachten, maar wellicht doet Nederland wat anders. En dan moet Ceasar nog beschikbaar zijn als gastheer voor deze keer.
Hi Ben,

Dankjewel! Waarom Brabant zo populair is weet ik niet, maar ik weet dat ik alle mogelijkheden probeer aan te grijpen om meer te leren dus maakt mij niet uit of het groningen of Limburg is.
Ik snap dat we even moeten wachten ivm Corona. Ik vind dit soort meetings altijd erg leuk. Ik organiseer zelf 1x per jaar een laserist meeting, waar allerlei mensen komen die zich bezig houden met (show)lasers. En ik organiseerde (tot corona) iedere 1e donderdag van de maand een 3d printer meetup bij ons in de hackerspace (als vervanging voor de Reprapworld.com meeting die gingen verhuizen, dus om de community bijeen te houden organiseerde ik dan maar tijdelijk de meeting)

Dus als mensen dit soort bijeenkomsten leuk vinden, wil ik best na Corona en de Brabant meeting een CNC meeting organiseren bij ons in de Hackerspace in Amersfoort ?
Alleen mijn kleine KM machientje staat daar (nog niet eens in gebruik) maar als het gaat om ruimte, met stoelen en tafels dan hebben we de space tot onze beschikking (334m2), parkeerplaats voor 80 auto's op eigen terrein. Zaterdag's vanaf 1400u kan ik de space "boeken" en dan hebben we de hele ruimte tot onze beschikking (check https://bitlair.nl)
Uitladen van zaken kan 1m voor de deur als het moet. We hebben geen krachtstroom. We liggen super centraal midden in Nederland, op 5 minuten van afritten aan de A1 en A28.

Hoor wel of mensen het leuk vinden om na de Brabant meet eens een keer bij mij op bezoek te komen in de hackerspace.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

benkr schreef: 04 mei 2020 23:22
hobbybob schreef: 04 mei 2020 22:55 Ik kom dan wel niet uit Brabant maar mag ik als "herintreder' van cnczone (ik was al eens actief in 2011 met mijn KM Brink machientje) ook komen ? Heb wel de laatste 3x de opendag bezocht en leuke gesprekken gehad.

Heb erg veel geleerd afgelopen weken en vooral véél hulp gehad van mensen vam het forum. Die in persoon kunnen bedanken lijkt mij leuk.

Hoor graag of ik ook mag komen ?
Natuurlijk mag ook jij komen, geen idee waarom Brabant zo populair is, maar welkom ben je zeker.
Het is alleen nog niet duidelijk wanneer we weer bij elkaar gaan komen, ik denk dat we pas wanneer groepen van zo ongeveer 25 man samen mogen komen een datum kunnen gaan plannen, wanneer dat is moeten we nog even afwachten. Als we de Belgen als maatstaf nemen dan moeten we zeker nog tot medio juni wachten, maar wellicht doet Nederland wat anders. En dan moet Ceasar nog beschikbaar zijn als gastheer voor deze keer.
Hi Ben,

Dankjewel! Waarom Brabant zo populair is weet ik niet, maar ik weet dat ik alle mogelijkheden probeer aan te grijpen om meer te leren dus maakt mij niet uit of het groningen of Limburg is.
Ik snap dat we even moeten wachten ivm Corona. Ik vind dit soort meetings altijd erg leuk. Ik organiseer zelf 1x per jaar een laserist meeting, waar allerlei mensen komen die zich bezig houden met (show)lasers. En ik organiseerde (tot corona) iedere 1e donderdag van de maand een 3d printer meetup bij ons in de hackerspace (als vervanging voor de Reprapworld.com meeting die gingen verhuizen, dus om de community bijeen te houden organiseerde ik dan maar tijdelijk de meeting)

Dus als mensen dit soort bijeenkomsten leuk vinden, wil ik best na Corona en de Brabant meeting een CNC meeting organiseren bij ons in de Hackerspace in Amersfoort ?
Alleen mijn kleine KM machientje staat daar (nog niet eens in gebruik) maar als het gaat om ruimte, met stoelen en tafels dan hebben we de space tot onze beschikking (334m2), parkeerplaats voor 80 auto's op eigen terrein. Zaterdag's vanaf 1400u kan ik de space "boeken" en dan hebben we de hele ruimte tot onze beschikking (check https://bitlair.nl)
Uitladen van zaken kan 1m voor de deur als het moet. We hebben geen krachtstroom. We liggen super centraal midden in Nederland, op 5 minuten van afritten aan de A1 en A28.

Hoor wel of mensen het leuk vinden om na de Brabant meet eens een keer bij mij op bezoek te komen in de hackerspace.
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Dank voor de uitnodiging, maar de "Brabantdag" moet natuurlijk wel in Brabant blijven, maar er is/was is in de regio Utrecht wel een groep actief die dit wellicht wel leuk vindt.
Kijk hieronder eens, geen idee of er nog leven in zit of komt, wellicht kun je daar zelf iets aan doen.

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... ad#p199379

Je schrijft dat je actief bent in de showlaser wereld, een flink aantal jaren geleden heb ik samengewerkt met iemand die daarna een bedrijf is begonnen wat toen is uitgegroeid tot een van de grotere in Nederland, geen idee of dat nog bestaat, hij begon toen met een aantal gasgevulde buizen, van monocolor tot full-color.
Wat me daar van is bijgebleven zijn de enorme vermogens aan energie die werden opgestookt en werden omgezet in pure warmte.
3 fase 63A in en enkele tientallen Watts aan licht er uit, de rest letterlijk het putje in aan warm water.
Hij heeft toen onder andere 2 Koninklijke bruiloftsfeesten van lichteffecten voorzien. Zijn bedrijf heet(te) Advanced Laser Productions, geen idee wat hij nu doet.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kars-cnc »

De CNC meeting Lelystad waar Ben naar verwijst is een beetje in het slob geraakt. Normaal gesproken zou ik proberen daar weer wat leven in te krijgen maar nu eerst maar even de corona crisis afwachten. Zodra er weer wat georganiseerd kan worden is Amersfoort ook een prima locatie en wordt wat mij betreft je aanbod in dankbaar aanvaard...

Ook een optie, maar misschien voor die keer daarna, is bij Hugo in Elst. Hij weet het zelf nog niet, maar dat is ook een hele goede locatie voor een CNC meeting :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Kars-cnc schreef: 05 mei 2020 11:56 De CNC meeting Lelystad waar Ben naar verwijst is een beetje in het slob geraakt. Normaal gesproken zou ik proberen daar weer wat leven in te krijgen maar nu eerst maar even de corona crisis afwachten. Zodra er weer wat georganiseerd kan worden is Amersfoort ook een prima locatie en wordt wat mij betreft je aanbod in dankbaar aanvaard...

Ook een optie, maar misschien voor die keer daarna, is bij Hugo in Elst. Hij weet het zelf nog niet, maar dat is ook een hele goede locatie voor een CNC meeting :mrgreen:
Dat denk ik ook wel, dan hoeft hij zij praatstoel niet mee te brengen.
En zal het wel een weekeinde worden i.p.v. een middag.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbybob »

benkr schreef: 05 mei 2020 09:59 Dank voor de uitnodiging, maar de "Brabantdag" moet natuurlijk wel in Brabant blijven, maar er is/was is in de regio Utrecht wel een groep actief die dit wellicht wel leuk vindt.
Kijk hieronder eens, geen idee of er nog leven in zit of komt, wellicht kun je daar zelf iets aan doen.

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... ad#p199379
Dank Ben, ik zal anders na Corona gewoon even zelf een topic maken. Het was overigens geenszins de bedoeling de Brabantdag te verplaatsen/kapen hoor, als het zo is overgekomen dan mijn excuses, ik had er nog speciaal bij gezet NA de Brabant dag. Lijkt me erg gezellig daarheen te komen.
benkr schreef: 05 mei 2020 09:59
Je schrijft dat je actief bent in de showlaser wereld, een flink aantal jaren geleden heb ik samengewerkt met iemand die daarna een bedrijf is begonnen wat toen is uitgegroeid tot een van de grotere in Nederland, geen idee of dat nog bestaat, hij begon toen met een aantal gasgevulde buizen, van monocolor tot full-color.
Wat me daar van is bijgebleven zijn de enorme vermogens aan energie die werden opgestookt en werden omgezet in pure warmte.
3 fase 63A in en enkele tientallen Watts aan licht er uit, de rest letterlijk het putje in aan warm water.
Hij heeft toen onder andere 2 Koninklijke bruiloftsfeesten van lichteffecten voorzien. Zijn bedrijf heet(te) Advanced Laser Productions, geen idee wat hij nu doet.
Inderdaad in de tijd van de Gaslasers ging er krachtstroom in, rustig 20-50kW voor 5W aan licht (1 promille efficientie was heel normaal).
Tegenwoordig werkt bijna iedereen met diode lasers, mijn 6W lasers gaat ongeveer 85W aan vermogen in. Dus ongeveer 6-8 procent van het opgenomen vermogen wordt omgezet in zichtbaar licht, da's toch al heel wat fijner. Ik deed een show met Pink Floyd Project in Duitsland, die stage meneer was er nog een van de oude stempel. Die hoorde dat er ook lasers gebruikt zouden worden dus toen ik aankwam lag er al een verdeelblok met 63A Stekker eraan "En als het moest was er ook nog wel 125A te regelen" :lol:
De man vriendelijk bedankt en gewoon om 1 x 16A groepje 230V gevraagd....
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3722
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door andrefc101 »

Zullen we dit het Brabant topic houden?
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Gezien de Corona ontwikkelingen lijkt het mij langzaam tijd worden om een nieuwe meeting te gaan plannen.
Ik heb geen enkel idee of Ceasar zijn agenda momenteel een dergelijke meeting bij hem thuis toelaat, maar anders zou b.v. bij mij thuis ook nog wel kunnen, op dezelfde plek als vorige keer. Het zou misschien nog net voor de vakantiepiek kunnen, anders wordt het september denk ik.
Eerst maar even afwachten hoe Ceasar hier over denkt.
Plaats reactie