CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door benkr »

Tiny, kun je al iets roepen over een mogelijke datum? Of moeten we op zoek naar een alternatieve locatie?
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door -rick »

Als er een datum bekend is probeer ik er ook te zijn!
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door Tiny »

ik laat het de komende weken even afweten mbt de locatie. Als er een alternatief is wat locatie betreft dan graag die locatie
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door benkr »

Iemand ideeën?
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door benkr »

Ik heb nog wat mogelijkheden afgewogen, en ik kom dan uit op b.v. een wijkgebouw maar dat is niet echt wat je voor zoiets zoekt, toen las ik een artikel over een club waar ik zelf vroeger ook lid van was, De ECA (Eindhovense Computer Assotiatie) die zitten nog steeds op precies dezelfde plek als 35 jaar geleden. In dat pand zaten toen ook De Jonge Onderzoekers en meer technisch gerelateerde clubjes, misschien is dat wel een leuke plek om op zijn minst de aftrap te doen.
De voorzitter van de ECA is nog steeds dezelfde persoon als vroeger, Jan v.d. Berg, een heel toegankelijk iemand, ik heb geen idee hoe ik hem zou moeten bereiken, maar de ECA heeft een 06 nummer dus echt moeilijk kan het niet zijn, en vragen kan natuurlijk altijd.

Maar ik ben niet de enige die hier input kan leveren, misschien is de nieuwe werkplaats van AndreFC101 ook wel een heel leuke locatie, en aan gastvrijheid zal het niet liggen denk ik.
En misschien zijn er zo nog wel meer potentiële plekken die ik ook niet ken of aan denk.

Ik hoop ook van de andere Brabanders en zuiderlingen wat input te krijgen, dit is iets wat we samen moeten gaan doen, en later kunnen we misschien toch wel bij Tiny terecht, maar ik heb er begrip voor dat zijn zaak voor gaat.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Ja, bij mij is ook iedereen welkom maar dan moet het in clubjes van maximaal 2 of 3 personen vanwege de ruimte. :lol: Dat is dus geen optie.
Andre vertelde me pas over zijn nieuwe machine en die zou ik wel graag een keer zien. Bij een van de leden lijkt mij wel de beste optie maar als die mogelijkheid er niet is dan zijn andere opties natuurlijk welkom.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door kawarider »

Ook hier zou een optie kunnen zijn. Wat precies de bedoeling is, dat zoeken jullie zelf maar uit. Koffie gebak en eventueel vette hap zorg ik voor. Plasmasnijden, lassen boren etc of frezen op emco f1 behoort tot de mogelijkheden.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door benkr »

Vreemd, ik weet eigenlijk zeker dat ik hier al een bericht had geplaatst dat Kawarider heeft aangeboden om de eerste meeting bij hem thuis te doen.
Jammer genoeg kan ik er niets meer van vinden.
Die locatie is eigenlijk op een steenworp afstand van Wijk en Aalburg nl. Drongelen, net boven Waalwijk aan de andere kant van de Bergsche Maas.

Nu nog een datum prikken, wat mij betreft nog dit jaar, hetzij op een avond, hetzij op een zaterdagmiddag. De zondag is wat mij betreft geen optie, die is voor de familie.

En dan wat onderwerpen die ik langs heb zien komen:
- minimaalsmering
- portaal etc. justeren en inregelen, incl. het initieel smeren van lineaire geleidingen
- servo vs. stappenmotoren
- granieten portaalfrees machine als OSPF, is dat haalbaar?

Ik doe hier wat voorstellen, laat maar weten waar de voorkeur naar uit gaat en of dit zinnige datums zijn.
12 december, 15 december, 19 december en 22 december
Ik denk dat Kawarider als eerste zijn stem moet geven want hij is de gastheer, dus Joep het is nu aan jou.
Laatst gewijzigd door benkr op 03 dec 2018 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

19 en 22 december zijn voor mij wel goede datums. Onderwerp maakt mij niet zo veel uit: ze zijn allemaal interessant.
Maar ik ben niet alleen dus laat anderen ook maar even reageren om te kijken of er een gezamenlijke datum uit kan komen.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door kawarider »

Doordeweeks wordt wat lastig. Woensdag is vaste sportavond, met een goede derde helft, dus donderdag valt ook af en ik ben blij als ik zaterdag op tijd in bed lig. Blijft eigenlijk alleen zaterdag over. Nu wil ik wel met kerst en nieuw dicht, die twee weken. Dus dan is ook wel een en ander te organiseren zonder dat de werkzaamheden daar onder lijden.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door Kjelt »

Ik ben even zo "brutaal" om het draadje een schop te geven om een datum te krijgen :mrgreen:
benkr schreef: 03 dec 2018 22:08 Ik doe hier wat voorstellen, laat maar weten waar de voorkeur naar uit gaat en of dit zinnige datums zijn.
12 december, 15 december, 19 december en 22 december
kawarider schreef: 03 dec 2018 22:51 Doordeweeks wordt wat lastig. Woensdag is vaste sportavond, met een goede derde helft, dus donderdag valt ook af en ik ben blij als ik zaterdag op tijd in bed lig. Blijft eigenlijk alleen zaterdag over.
Conclusie van bovenstaande twee posts: zaterdag 15 of 22 december zijn mogelijk ?
kawarider schreef:Nu wil ik wel met kerst en nieuw dicht, die twee weken. Dus dan is ook wel een en ander te organiseren zonder dat de werkzaamheden daar onder lijden.
Dan zou dus evt vrijdag 28 december en zaterdag 29 december ook kunnen ?

@Kawarider zou jij aub een van bovenstaande 4 data willen aanwijzen dat voor jou het beste uitkomt dan is dat onze eerste bijeenkomst dag, kunnen we daarna een poll doen wie er komen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door kawarider »

Kjelt, klopt. Deze data zijn prima, maakt mij niets uit.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door kawarider »

Oh ja, hier staat ook nog een Modix 3 d printer te verstoffen. Als iemand daar eens naar zou willen kijken? Er moet wat firmware geupdate worden. Zou een mooie machine zijn om volgend jaar echt iets mee te doen. Voorlopig was het de plasma die mijn vrije tijd opslokte, dit nadert zijn voltooiing dus op naar t volgende.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC avond - Brabant

Bericht door Kjelt »

Mooi dat moet wel lukken zou ik zeggen.
Mij zou ivm kerstdagen en de familie 15 of 22 december het beste uitkomen.
Als de rest ook even hun voorkeur opgeeft ?
Plaats reactie