bestellen in buitenland en hulp bij aanschaf Lasparaat

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

bestellen in buitenland en hulp bij aanschaf Lasparaat

Bericht door Jensorie »

Hallo,

Ik krijg binnenkort een las cursus van een kennis en wil een las aparaat kopen, ik heb een site gevonden die verschillende types goedkoop aanbied maar die zit buiten europa, namelijk: http://www.harborfreight.com

Wie heeft er ervaring met deze web winkel en weet iemand ook de shipping costs naar nederland inclusief douane kosten etc?


mvg
Jens
Laatst gewijzigd door Jensorie op 11 mar 2009 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Mcgyver »

denk dat je een lasapparaatje het beste gewoon ergens in de eu kunt kopen..
Ik denk dat spullen vanuit america nogal zwaar belast worden met die douane kosten...

Zoek je een las apparaat voor las electrodes of 1 voor mig, mag, tig??
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Jensorie »

is nog niet zeker, maar of elektrode of MIG, elektrode omdat het goedkoop is en je er weinig kosten bij krijgt. maar MIG omdat ik daar van bijna iedereen wel hoor dat het de makelijkste methode is om te beginnen.

gr
Jens
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Rene »

Ik heb zelf net ook wat buiten de eu besteld. Ligt nu bij de douane en die doen moeilijk. Met name over de douane rechten. Mijn pakketje is al weken onderweg (luchtpost uit china).

Je kan te maken krijgen met omzetbelasting (19 % btw), inklaringskosten die je waarschijnlijk aan TNT moet gaan betalen. (12,50) en mogelijk douane rechten.

Informeer van te voren bij de douane, dat kan voorkomen dat je goedkope aankoop ineens duurkoop wordt.

Overigens ligt de grens qua douanerechten voor particulieren op 150 euro. (en dat is inclusief de verzendkosten). Je moet altijd btw betalen.
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: bestellen in buitenland

Bericht door wstoof »

Hoi jens.

Ik heb in het verleden meermaals spullen gekocht bij Harborfreight.
Ging o.a. om een poedercoat installatie en toebehoor.
Alles werd netjes afgehandeld, je kunt ze ook gewoon vragen wat de te verwachten verzendkosten zijn, hierop reageren ze netjes.
Verzendkosten zijn idd afhankelijk van het gewicht, meestal geven ze nog een optie tussen verzenden met UPS en USmail (laatste is stukken goedkoper maar duurt wel veel langer, dit komt voornamelijk door de erg trage afhandeling van de douane ).
Daarbij komen de inklaring kosten en idd de BTW,daarnaast rekende TPG/TNT nog eens een bedrag van ±17 euro.
Kan nu echter de rekening niet vinden met de vermelding waar dat bedrag van 17 euro voor was.
Maar kan mij herinneren dat omgerekend UPS aan de eind van de rit goedkoper zou zijn geweest.

groet, wouter
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Jensorie »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, het gaat om de MIG las aparaat van 109$, ik denk dat het met shipping costs net wel of net niet onder de 150 euro zit. ik ga ze is mailen. hun machines zijn namelijk wel veel goedkoper als een MIG machine hier in Nederland...

gr
Jens
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: bestellen in buitenland

Bericht door wstoof »

Hoi Jens.
Er staat wel bij "Factory reconditioned" M.A.W. het is een gebruikte machine,
Zal wel een DOA zijn geweest welke voor garantie is omgeruild en vervolgens is gerepareerd...
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Jensorie »

Aha, daar ben ik overheen gelezen, want ik zag ook als dezelfde voor 300$. dan zal ik even moeten kijken of ik niet gewoon op marktplaats een goede kan vinden :P


gr
Jens
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: bestellen in buitenland

Bericht door bartL »

Jens,

Ik heb nog een hele zware (500A!) hoekloos elektrode lasapparaat staan. Hiervoor heb je wel krachtstroom nodig.

Groeten,
Bart
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland

Bericht door Jensorie »

Hallo Bart,

Dat gaat hem niet worden denk ik :P :roll: maar bedankt voor je aanbod,

Ik heb inmiddels ook al wat andere sites gevonden met Las spullen erop. ( http://www.lcdvision.de )
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: bestellen in buitenland

Bericht door wstoof »

Dit schijnt ook niet onaardig te zijn, worden gemaakt in Tsjechië http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Mig_150.htm
Op marktplaat kom je ze wel eens tegen voor minder.
Officiele importeur is Gascare (dat beweren ze zelf teminste), de hier aangeboden zijn echter denk ik via parallel import hier aangeland
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland en hulp bij aanschaf Lasparaat

Bericht door Jensorie »

ik ben net eens wezen kijken bij de hornbach, (niet dat ik er daar 1 koop maar dat kan ik het een beetje beoordelen) De elektrische was veel goedkoper, maar dat kon je ook wel zien. :lol: ik denk toch dat ik voor MIG ga, die van wstoof zijn link ziet er goed uit is ook 100 euro goedkoper dan de MIG machine bij de Hornbach, en ik heb bij die winkel ook een betere garantie/ ze weten waar ze over praten.


Mvg
Jens
Frans
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2007 21:53

Re: bestellen in buitenland en hulp bij aanschaf Lasparaat

Bericht door Frans »

al aan gasfles gedacht?
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: bestellen in buitenland en hulp bij aanschaf Lasparaat

Bericht door Jensorie »

gas mengen met zuurstof bedoel je?

Ik heb nu de Ferm Concept 1500 las trafo te leen gekregen van iemand om alvast een beetje te kijken of ik met dit kan wat ik wil lassen.


gr
Jens
Plaats reactie