Paragliding en Paramotoring

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Paragliding en Paramotoring

Bericht door stef stuntpiloot »

Ik heb gisteren mijn nieuwe scherm opgehaald en vroeg mij af, zijn hier op het forum nog anderen die naast de CNC hobby ook vliegen?
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door stef stuntpiloot »

Dit is mijn nieuwe scherm, uitstekend voor een beginner en blijft lang interessant:

Afbeelding

Afbeelding

Is een Nova ion5
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door hainjedaf »

Heb jaren geleden lijnbestuurd modelgevlogen.

Nu vlieg ik alleen als de dienstuitvoering 'naar garage' als opdracht heeft :lol:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door DaBit »

Nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel vreselijk gaaf om eens te doen :lol:
Ik vlieg verder alleen met 'racedrones'. En op de motor, dan gaat het vliegen meestal wel goed alleen het landen is dan zo pijnlijk :D
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door stef stuntpiloot »

Ja modelvliegen doe ik ook, en ook RC paragliding (en paramotor, zoals te zien is in mijn bouwverslagje die ik nodig moet updaten)
Het is toch wel wat anders om echt aan een scherm te hangen, erg leuk wel! En voor zover het de luchtvaart betreft, paragliding en paramotor zijn de best betaalbare varianten van de luchtvaart.
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door carlo »

goeiemorgen

ik amuseer me wel eens met deze
18231

mvg
carlo
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door hugo stoutjesdijk »

stef stuntpiloot schreef: 09 mar 2019 15:08 Het is toch wel wat anders om echt aan een scherm te hangen, erg leuk wel! En voor zover het de luchtvaart betreft, paragliding en paramotor zijn de best betaalbare varianten van de luchtvaart.
Ja, is natuurlijk ontzettend aanlokkelijk, als je ze o.a. bij de Moezel de hele dag in de stijgwind ziet hangen, lijkt me ook wel leuk.
Alleen paramotor kan echt niet meer in deze tijd vind ik, zit je op een mooie zondag middag in je tuin komt er zo'n bromvlieg over, en omdat het niet zo hard gaat heb je daar best lang last van, en de rest van het hele dorp ook natuurlijk. Voor het plezier van 1 persoon. :cry:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door stef stuntpiloot »

Er is best wat mogelijk met d ie paramotors, ze kunnen ook stiller en je houd als het goed is rekening met de omgeving. Ik wil er zelf wel mee beginnen komende zomer. En er zijn genoeg storende dingen (naast een paramotor waar je veel vaker mee te maken hebt), oh en het hoorbare geluid voor omstanders is natuurlijk ook afhankelijk van de windrichting 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door audiomanics »

Ik had altijd de stille wens om met een ultralight op vakantie te gaan en dan door Frankrijk en Spanje te vliegen.. Nooit van gekomen en het zal met alle regelgeving ook wel verboden zijn.. Af en toe vlieg ik nog wel eens in mijn dromen, maar dan zonder hulpmiddelen, gewoon zelf dus.. Niet hard en niet hoog, maar wel ruim vrij van de grond.... Zou willen dat ik het kon..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door Sven »

Ik heb in een grijs verleden een basiscursus paragliden gedaan.
Hoewel ik "wonderpiloot" genoemd werd ben ik er na een val niet verder gegaan en heb mijn brevet niet gehaald, hoewel ik al wel genoeg vluchten had.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door stef stuntpiloot »

Onder welke omstandigheden ben je gevallen dan? Onhandige landing of iets anders? Ik snap dat dat enthousiasme kan dempen...
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door Sven »

Achteraf gezien was ik aan het begin van de vlucht al wat vermoeid, ik het was meen ik mijn 7e vlucht die dag, nog nooit hadden ze daar zoveel starts gehad op een dag.

Ik had niet in de gaten dat ik de stuurlijnen iets aangetrokken had en daarom niet genoeg steeg.
De winch operator kon niet anders dan me "gecontroleerd" te laten landen.

Maar dat gebeurd dan in een positie waar je zelf zo goed als niets kan doen om goed neer te komen....

Niets ernstigs gebeurd maarut deed wel zeeeeer. Einde cursus.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door DaBit »

stef stuntpiloot schreef: 09 mar 2019 16:31 Er is best wat mogelijk met d ie paramotors, ze kunnen ook stiller en je houd als het goed is rekening met de omgeving.
Lijkt mij een prima kandidaat voor elektrische aandrijving. In wat een benzineblokje met aanhangsels weegt kun je ook best wel wat Wh aan lithiumbatterijen kwijt lijkt me en vreselijk veel vermogen heb je niet (continu) nodig.
audiomanics schreef: 09 mar 2019 18:46Zou willen dat ik het kon..
Kees
Da's simpelweg een kwestie van je richting de grond laten vallen en dan de grond zien te missen :lol:

Als we het over dromen hebben: al sinds m'n 12e ofzo is 'mijn ideale voertuig' een soort van brommer-copter. Minimaal harnas om in te hangen, compact genoeg om op te stijgen in de achtertuin en te landen op een normale parkeerplaats of dakterras, en heel hoog hoeft van mij ook al niet. Gewoon kunnen zwaaien naar die autos die elkaar in de weg rijden en in rechte weg van A naar B.

Zo'n ding bouwen zou me nog wel lukken als ik me kwaad maak, maar regeltjestechnisch is het geen doen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
nijsinkgj
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:29
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Paragliding en Paramotoring

Bericht door nijsinkgj »

Ik heb ook mijn vliegbrevet voor paramotor en paragliden,
Heb alleen mn uitrusting verkocht en momenteel niks te vliegen, maar het is wel ontzetten mooi,
Ik had een freshbreeze bullix met 250cc 4 takt, erg stil en enorm sterk.
Vergis je niet in het geluid van electro aangedreven paramotors, een substantieel deen van het geluid word door de propeller gemaakt

Mooi scherm overigens

Ik had de powerplay 140
Ook wel de vliegende deur genoemd, vloog geweldig en erg veilig

Groet Gertjan
Plaats reactie