Voeding

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5407
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Voeding

Bericht door serum »

Die 'C' op lipo's is net zoiets als de '2000W PMPO' uitgangsvermogen op een bluetooth speakertje, dat weet jij ook ;-)
Voor die mini priegelaccuutjes van ons zeker, maar wanneer je wat grotere packs hebt kloppen de waarden die ik opgeef wel hoor. Thunderpower had altijd erg goede cellen. (van Eneland, zo uit het hoofd)

Ik heb persoonlijk geen 7L instant kokend water nodig. Hooguit een keer een liter, max 2. Ik zet doorgaans de waterkoker aan om het water voor het eten voor te koken. Heb ik tenminste nog tijd om een boontjes te doppen.. :) Verwarmen dmv elektriciteit Gaat behoorlijk vlotter dan met gas en we hebben toch gemiddeld bijna een 700kwh aan overcapaciteit op de zonnepanelen. (misschien ben ik wel een goede klant voor een Quooker, bedenk ik mij net. Moet toch nog een nieuw aanrechtblad op de keuken frezen.. Wie houdt mij tegen..
En anders krijgen we remote controlled power load balancing groepen waarbij de netwerkbeheerder voor jou bepaald wanneer je wasmachine gaat draaien
Het hele intranet qua elektriciteitsvoorziening moet toch veranderen. Is het nu 1 centrale, heb je straks meer huizen met panelen en meer elektrische auto's. (die doorgaans 's nachts geladen worden)
Leeuwendeel van de energiebehoefte van een Nederlands gezin piekt toch in de winter, wanneer er warmte nodig is. Mijn volgende huis moet ook absoluut energieneutraal. We zitten nog nog maar op de 35e/mnd qua gas/licht, dus we zijn al op de goede weg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Voeding

Bericht door DaBit »

serum schreef: 01 jul 2019 15:18 Ik heb persoonlijk geen 7L instant kokend water nodig.
Uit een doorstroom-verwarmer kun je in principe onbeperkt water trekken. Het gaat om de snelheid. Ik ga niet de pan met water voor de spaghetti een minuut eronder zetten, dus een liter of 5-6 per minuut vind ik wel een minimum voor het gewenste comfortniveau.

En ik zou 'm alsnog het liefste gewoon uit het stopcontact stoken. Niet iedereen in de wijk vult op exact hetzelfde moment z'n pan dus het middelt wat uit. Doe die opslag/buffering dan maar collectief, zet meer zoden aan de dijk dan iedereen zelf een batterijpack installeren.
We zitten nog nog maar op de 35e/mnd qua gas/licht, dus we zijn al op de goede weg. :mrgreen:
Laat de machines eens wat meer rammelen joh! :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Voeding

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 01 jul 2019 15:18 Mijn volgende huis moet ook absoluut energieneutraal. We zitten nog nog maar op de 35e/mnd qua gas/licht, dus we zijn al op de goede weg. :mrgreen:
Als je voldoende vooruit stort, mag je vast wel heel lang "voor niets" energie gebruiken. ;-) (die Tesla rijders kunnen ook gratis tanken, denken ze.)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Voeding

Bericht door kawarider »

Iemand wel eens gehoord van de Edison batterij? Lijkt me ideaal voor thuisopslag. En HEEEEL goed zelf te maken.
Plaats reactie