Sinterklaas

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

Helaas, ik ga niks weggeven, maar misschien trekt het wel de aandacht. Ik ben op de cnc dag geweest en zag dat er nogal wat oudere mensen rondliepen , zeker vaders en opa’s. En dan ook nog vindingrijk en creatief. En omdat er hier wel meer dingen besproken worden die niks met cnc te maken hebben, de volgende vraag: We hebben in de familie wat kindjes die elk jaar bij ons sinterklaas komen vieren. Die avond pak ik altijd leuk in met een speurtocht of met een schatkaart, ooit heb ik een stellage op zolder gemaakt , dan kon ik beneden aan een touwtje trekken en dan leek het of sinterklaas met paard en zwarte pieten boven de kadootjes aan heg verstoppen waren. Maar dit jaar heb ik geen inspiratie, iemand een idee?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Sinterklaas

Bericht door DaBit »

Laten zingen en een berg pepernoten de kamer in mikken..... Keer verschrikt uit het raam kijken en zeggen dat je er een zag lopen op het dak.... Buurman een paar jute zakken voor de deur laten parkeren en aanbellen.....

Daar gaan die kinderen al compleet van door het lint. Ingewikkelder hoeft niet. Net zoals een goeie biefstuk: beetje zout en peper, meer is er niet nodig. Al vind ik die met het touwtje naar zolder ook wel een leuke :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Sinterklaas

Bericht door Kjelt »

Er wordt door Piet gebeld, paniek! Het paard van Sinterklaas is met 1 van jullie pakjes zakken in het bos op hol geslagen, kunnen de kindertjes alle pakjes weer vinden?
Oftewel mooi weer en minstens twee volwassenen of een aardige buurman nodig die 10 minuten vooruit het bos inloopt en de pakjes op de vooraf besproken route legt.
Uitdaging: er voor zorgen dst ze niet al met uitpakken beginnen :lol:
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

Kjelt schreef: 16 nov 2019 23:38 Er wordt door Piet gebeld, paniek! Het paard van Sinterklaas is met 1 van jullie pakjes zakken in het bos op hol geslagen, kunnen de kindertjes alle pakjes weer vinden?
Oftewel mooi weer en minstens twee volwassenen of een aardige buurman nodig die 10 minuten vooruit het bos inloopt en de pakjes op de vooraf besproken route legt.
Uitdaging: er voor zorgen dst ze niet al met uitpakken beginnen :lol:
Dat is een goeie!
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

Eigenlijk zelfs een heel
leuk idee!! Maar je bent wel afhankelijk van het weer.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door spinningwheels »

Grafjan schreef: 17 nov 2019 00:25 Eigenlijk zelfs een heel
leuk idee!! Maar je bent wel afhankelijk van het weer.
Hoezo ?? zijn kinderen niet meer waterbestendig tegenwoordig ??
In theorie kan ik praktisch alles
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

De kinderen wel, maar de apparatuur die we nodig hebben om het bos te lokaliseren niet. 8) 8)
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door spinningwheels »

Grafjan schreef: 17 nov 2019 01:18 De kinderen wel, maar de apparatuur die we nodig hebben om het bos te lokaliseren niet. 8) 8)
Om de apparatuur tegen water te beschermen zijn er stokjes met daarbovenop conussen van dun kunststof in de handel .
als het echt koud is vooraf de apparatuur voorzien van een halve liter berenburg , dan gaat dat ook wel goed
In theorie kan ik praktisch alles
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door Benny_DS »

Sinterklaas verpakt toch geen cadeaus? In Nederland wel?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Benny_DS schreef: 17 nov 2019 09:03 Sinterklaas verpakt toch geen cadeaus? In Nederland wel?
Sterker nog, er worden komplete installatie omheen gebouwd, dat noemen we surprises.
Grafjan schreef: 16 nov 2019 19:02 Die avond pak ik altijd leuk in met een speurtocht of met een schatkaart, ooit heb ik een stellage op zolder gemaakt , dan kon ik beneden aan een touwtje trekken en dan leek het of sinterklaas met paard en zwarte pieten boven de kadootjes aan heg verstoppen waren. Maar dit jaar heb ik geen inspiratie, iemand een idee?
Dat soort werk deden m'n broer en ik ook altijd toe we oud genoeg waren om met surprises mee te doen.
Speurtocht door de bosjes om het huis in het donker, met vallende spoken en gierende batterij motortjes. En wat je nog meer kunt verzinnen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

Weet iemand misschien waar ik op zo’n korte termijn nog aan een kadaver van een wit paard kan komen???? Anders wordt het weer een speurtocht.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Grafjan schreef: 23 nov 2019 11:44 Weet iemand misschien waar ik op zo’n korte termijn nog aan een kadaver van een wit paard kan komen???? Anders wordt het weer een speurtocht.
Misschien gewoon een verlanglijstje in je schoen ? Die schoorsteenvegers hebben ervaring met witte paarden.
Je bent ook nog veel te vroeg, de goede inspiratie komt meestal pas een halve dag van te voren. Oliebollen bakken doe je toch ook op 31 december 's-middags.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door benkr »

Grafjan schreef: 23 nov 2019 11:44 Weet iemand misschien waar ik op zo’n korte termijn nog aan een kadaver van een wit paard kan komen???? Anders wordt het weer een speurtocht.
Bij Vion langs het kanaal maak je het meeste kans, vroeger gingen ze daar in ieder geval heen, tegenwoordig weet ik het niet.
Ik heb nog wel een levensgrote bruine beer, die heb ik toevallig gisteren op marktplaats gezet.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb nog wel een levensgrote bruine beer, die heb ik toevallig gisteren op marktplaats gezet.
Zelf geschoten Ben? :lol: :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie