Onderdelen shop cnc

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

peletonduwer
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2019 11:19

Onderdelen shop cnc

Bericht door peletonduwer »

Hoi

Heeft er iemand hier al eens onderdelen besteld ?

https://www.vallder.com/en/shop

Groetjes
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Arie Kabaalstra »

I am a bit shivering because for use in English language :mrgreen:
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door mjeuring »

Is je bulgaars beter @Arie?
On-topic. Bulgarije is een EU land, dus geen importheffing, betalen met PayPal en je hebt in elk geval de garantie dat je je geld weer krijgt bij een niet-levering.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Kjelt »

Gewoon eens een kleine bestelling doen en kijken of en wat je geleverd krijgt.
Je weet niet wie of wat er achter zit. Blijft een gok.

Twee maanden geleden kwam iemand met een veelbelovende Poolse webwinkel.
Daar waren de bekende OSPF Leadshine CL driver en motorset die op Ali minstens $150 ex belasting invoer etc. kosten, opeens rond de $90 en aangezien het EU is al incl.
Dat zou geweldig zijn. Echter nul reactie, geen antwoord op mail of telefoon, ging dus niet door. Website bestaat nog steeds.
peletonduwer
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2019 11:19

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door peletonduwer »

mjeuring schreef: 28 dec 2019 08:36 Is je bulgaars beter @Arie?
On-topic. Bulgarije is een EU land, dus geen importheffing, betalen met PayPal en je hebt in elk geval de garantie dat je je geld weer krijgt bij een niet-levering.
Met PayPal inderdaad geld terug garantie. Ook wel handig dat je er de kogelomloopspindels op maat kan laten maken.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Swake »

Persoonlijke mening is dat je toch beetje moet opletten.
Deze site lijkt nog in zijn kinderschoenen te staan. Eenmanszaakje. Er is niets helemaal verkeerd, maar ook niks helemaal in orde. Opmerkelijke puntjes zijn:

Street: Yuri Venelin 12
City: Burgas
Volgens maps bestaat er geen Yuri Venelin straat in Burgas, wel in andere gemeenten, maar niet in Burgas.

Veel van de categorieën zijn gewoon leeg.

In T&C's staan opmerkelijke dingen, die totaal onwettelijk zijn hier in Europa zoals:
VALLDER agrees to transfer to Customer whatever transferable warranties VALLDER receives from the manufacturer of Products sold to Customer. VALLDER makes no other warranty, express or implied, with respect to the Products.
Heb verder niet veel gelezen, zal wellicht vol staan van deze troep.

Een BTW nummer lijken ze niet te hebben.

De hoofdtaal van de site is Serbisch. Dit spreken ze niet in Bulgarije. Omgekeerd wel. Misschien willen ze de buren gewoon als klant hebben want er bestaan nog andere sites: https://www.vallder-rs.com/en/ met helemaal dezelfde inhoud. Alleen een ander adres in Serbië. Fišerov Salaš bb, Ruma ook hier bestaat de straat niet in deze gemeente. En ook https://www.vallder-ru.com, met zelfde verhaal.

Op hun Youtube kanaal staan een paar video's, maar dat doet me niet denken aan Bulgaren.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Kars-cnc »

Ze spreken Engels, Duits, Bulgaars en Servies volgens hun website 8)

Wel een beetje vreemd dat Google maps de straat "Yuri Venelin 12" in Burgas niet kent... Betalen met Paypal of een credit-card is zeker aan te raden. Ze versturen FOB wat betekend dat alle risico's voor de koper zijn nadat zij het aan een vervoerder hebben afgegeven. Als zij bij een "niets geleverd" claim wel een tracking document kunnen overleggen krijg je waarschijnlijk je geld niet terug.

Overigens maakt de website geen fake indruk op mij, wel van een start-up. Als je wilt bestellen zou ik ze eerst eens gewoon bellen...

[edit] ik zie dat Swake nog twee dezelfe sites gevonden heeft met ook al niet te vinden adressen. Ik zou er niet bestellen...
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door WillyH »

Der bestaat wel een Yuri Venelin straat in Burgas, misschien is het een vertaalfout of alternatieve schrijfwijze.
https://geographic.org/streetview/view. ... 0%B8%D1%8F

FWIW, overigens.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Swake »

Inderdaad, doe de laatste y van de voornaam en google is de weg kwijt :lol: (улица Венелин oftewel Yuriy Venelin)
Hier is de voordeur:
https://www.google.com/maps/@42.5011355 ... 6656?hl=en
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Kjelt »

Dat is een grote winkel! Het lijkt wel een flatgebouw :mrgreen:
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Helaas zegt dat weinig, ook in Nederland staat het adres bij google nogal eens op een woonhuis en niet op het bedrijfspand. (daar is dan waarschijnlijk de administratieve vestiging)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Leeuwinga »

Gewoon niet! bestellen.
Dan kun je het beter bij de bestaande adressen kopen.
(Anders bij Alie express )
Heb je wel geld teveel doneer het hier tbv de site
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door Arie Kabaalstra »

(улица Венелин oftewel Yuriy Venelin)
.. Eh.. Nee.. улица is heel wat anders dan Yuriy,

" Юрий" is de Cyrillische spelling voor "Yuri(y)", 't woordje "улица" betekent "Straat", Niet dat ik vloeiend Russisch of enig ander slavische taal spreek, maar ik ben 't mezelf aan het leren.. lezen is het begin.. zie eerst dat Alfabet maar eens onder de knie te krijgen.. :lol:

'k heb het zelf ook eens bij de hand gehad.. zoekend naar een adres van een verkoper in Charkov, Oekraïne, met de "westerse spelling ook niet te vinden.. tot ik de straatnaam in het Russich spelde.. toen kwam ie boven drijven..
lucasdj
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2023 14:32

Re: Onderdelen shop cnc

Bericht door lucasdj »

Ik weet dat dit onderwerp inmiddels 3 jaar oud is, maar ik bestelde net iets bij Vallder (2 stalen shafts diam 25mm van 130cm, 4 bearing blocks en nog wat). Ik had voordien ook gegoogeld om de betrouwbaarheid te checken en vond niet echt veel - ik kwam trouwens hierdoor op dit forum terecht.
Ik heb de koop gewaagd en wil laten weten dat ik op 6 dagen tijd de onderdelen thuis ontving via GLS (de jonge dame had de handen vol: 12kg aan metaal).
Vooraf had ik via mail een vraag gesteld omdat niet alles altijd goed wordt vertaald op die site, en ik kreeg een paar uur later al antwoord (ik werd geadviseerd om een account aan te maken en het land -in mijn geval Belgie- al in te vullen, en een aantal zaken ivm de taal zagen er al beter uit, hoewel niet 100%). Ik nam geen extra verzekering maar betaalde wel via Paypal.
Hoewel ik geen CNC addict ben (wil een kleine houtpaneelzaagmachine maken) heb ik op dit forum een account aangemaakt om dit hierboven te laten weten.
Plaats reactie