Kleine PC

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kleine PC

Bericht door Kjelt »

1024x768 is wel erg vorige eeuw, is dat voldoende voor je?
Verder zou ik de voeding direct vervangen door een Puls of TDKLambda voeding of goede pc voeding en de aansluiting voor de voeding vervangen door een met trekontlasting.
Ook de SSD achterwege laten en de korting vragen en een Samsung SSD er in zetten.
Chinese ssd's zijn echt crap als het al echte zijn, vaak genoeg soort van slakkebak usb sticks gezien.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kleine PC

Bericht door Arie Kabaalstra »

1024 x 768 is genoeg voor EdingCNC, 't gaat er niet om wat genoeg is voor mij.. 't gaat erom wat genoeg is voor de besturing..

Als de machine eenmaal draait zal het mij verder een worst zijn wat er op het scherm staat... merendeel van de tijd ben ik toch niet eens in de buurt

15" is wel een soort van Minimum voor mij persoonlijk.. 'k heb hier ook een 10" mepschermpje liggen, maar da's niet "worstvinger-compatibel"

Trekontlasting?.. waarom?.. je bouwt alles in een console, daar kun je altijd wel één of ander klemmetje in verzinnen.. power-brick bouw je ergens anders vast in de machine..

Wat de SSD betreft?.. 'k heb em nog niet besteld.. tegen die tijd zien we wel weer.. voor die prijs kun je je haast geen buil vallen, Hier in Nederland ben je voor alleen het Mepscherm al zoveel kwijt onderhand
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Kleine PC

Bericht door benkr »

Na de miniPC besteld te hebben kreeg ik redelijk snel daar na een bevestiging en de boodschap dat ik spoedig meer zou horen, tot op heden is het doodstil.
Ik heb ook al een mail die richting in gestuurd, ook taal noch teken.
Ik ga dus maar bij PayPal mijn geld terug vragen.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kleine PC

Bericht door hainjedaf »

wat voor CPU heb je nodig?

Heb hier nog een Gigabyte BRIX met een celeron.
Zit alleen USB3/vga/hdmi/microSD op.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Kleine PC

Bericht door benkr »

Vandaag antwoord van PayPal gekregen, ook zij kunnen geen contact krijgen met de verkoper, ze sluiten de case en geven mij het aankoopbedrag retour.

Wellicht is de verkoper in de problemen gekomen door de recente Corona perikelen in China, wie zal het zeggen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel vreemd dat een zaak werkt met een G-mail mail adres.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Kleine PC

Bericht door abs02 »

Duidelijk : vreemde zaak...………. :mrgreen:
Tadango
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 dec 2019 09:25
Locatie: Bedum, Groningen

Re: Kleine PC

Bericht door Tadango »

Dit zijn ook wel leuke kleine machines: https://www.banggood.com/Wholesale-Attr ... 37581.html

Genoeg vermogen voor Fusion ect. Mooi compact voor naast de frees en je neemt hem zo mee naar een grote monitor voor ontwerpen edg. Voor dedicated naast de machine zijn er goedkopere oplossing uiteraard, maar ik ben altijd dol op die mini's die veel kunnen.
Plaats reactie