Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 01 jun 2021 18:02
hainjedaf schreef: 01 jun 2021 16:57 Het is dan wel Amsterdam, maar niet alles wat niet aard en nagelvast zit, wordt binnen 2 minuten gejat, gelukkig.
Zo, kleine correctie :lol:
Ja, alleen op de heenweg naar je autoradio luisteren :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door andrefc101 »

hainjedaf schreef: 31 mei 2021 16:02 ….maar ik denk dat de wegbeheerder niet blij wordt
van 6 ton asdruk.
Die Citea SLFA180E is 17 ton treingewicht.
Dan zal ik zeker maar wegblijven met 12.5 ton asdruk, en een treingewicht van gemiddeld 158 ton 😊
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

Swets schreef: 12 apr 2021 00:16
Swets schreef: 27 apr 2020 13:45 net 14 dagen met China online gezeten... van 6:00 tot 18:00 ... eigenlijk had ik daar heen gemoeten... maar ja... dus online, en via whatsapp 1 van de grootste cement carriers in bedrijf gesteld....
en eigelijk ging het helemaal niet verkeerd.... Ik had een paar goeie electrische chinezen daar.. :-) Dus online in de software zie wat er niet goed gaat.... en dan hun via whatsapp uitleggen wat ze moeten doen....

nu is het schip opweg naar panama.... en dan naar Canada.... tis nu even kijken of ik naar Panama moet... of Canada.... liever Canada.... :-)
het werd dus martinique, en zijn mee gevaren naar Canada, en van Canadan naar newyork...
https://www.youtube.com/watch?v=02KizgpKTRo

ondertussen bezig met 2 andere schepen.... ook weer in china... een zzp-er waar ik veel mee samenwerk, is net voor kerst naar china gegaan (ook omdat hij bijna blut was en bijna z'n huis moest verkopen)... en nu 12 april zit hij er nog.... ook moest hij , toen hij aan kwam 3 weken in zijn hotelkamer blijven.... pffff... dan heb je toch ook een rauwe peen... alleen je zelf, en chinese tv... :-)

maar wij merken het echt goed nu... ik zit normaal over de hele wereld, en het gaat altijd wel ergens goed.... maar nu... zo heb ik het eigenlijk nog nooit mee gemaakt....

ps toch wel een keertje leuk dat mee varen... normaal zitten we in hotels... maar dat was nu niet te doen... dus dan maar mee aan boord.... maar ik heb het best gehad.... en tis ook wel indrukwekkend, als je op het stuurhut dak staat, en alleen maar water rond om je heen zie.... )
Een boot met Mach3! Das ook kicken!
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

hainjedaf schreef: 31 mei 2021 15:56 Afgezien van lege bussen en voor het eerst in 15 jaar geenn probleem met verlofaanvagen.
De bus heeft geen dag niet gereden.
Zelfs tijdens de avondklok.

En dat bood mogelijkheden:
IMG_20210223_012219.jpg
Lachen! Die had ik gemist!
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

Sven schreef: 31 mei 2021 13:45 14 maanden na het eerste bericht.
Dagje rustig aan. Pijnlijke bovenarm wegens *prik* en ietwat duf. Dat laatste kan ook door het weekend komen ;)

Daarnet de eerste factuur dit jaar de deur uit gedaan voor mijn hoofdactiviteit , en voor het eerst sinds januari vorig jaar moet ik daarvoor produceren.
Dat is in de evenementen sector, ik schat het omzetverlies op zo'n 95 procent....
Gelukkig heb ik nog winterwerk, dat liep gewoon door, anders was ik denk ik doorgedraaid. Of anders mijn vrouw wel.
Ja. Als je in die hoek zit is het huilen. Interieurbouwers zitten in de andere hoek: die worden compleet gek van het werk.
Ik zit daar tussenin. Rolt gewoon door.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

In de farmaceutische fabriek waar ik al 15 jaar werk gaat het dramatisch slecht. Er was vorig jaar al steeds minder werk en nu is het om te huilen. Wij maken geen vaccin, dus daar missen we de boot. Met 350 man in dienst gaat het heel snel met de financiën. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als het over een half jaar nog zo is. Zou de fabriek dan sluiten dan sta ik met 62 jaar op straat. Kom je nooit meer aan de bak en zit er voor mij niet anders op dan ZZP er te worden.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

rien1959 schreef: 02 jun 2021 10:54 dan sta ik met 62 jaar op straat. Kom je nooit meer aan de bak en zit er voor mij niet anders op dan ZZP er te worden.
Daar moet je toch wat positiever tegenaan kijken.
Jij bent voor een werkgever nog 5 jaar inzet baar, met een zeer hoge waarschijnlijkheid dat je blijft tot je pensioen.
Van een jongere garde moeten ze dat nog maar af wachten nadat die eerst alles geleerd hebben.
De toegevoegde waarde van jouw kennis en ervaring is zeer groot en op dit moment voor heel veel bedrijven al een extreem knelpunt.
Ik heb geen zin meer om me nog te binden, maar ik denk dat ik zo een paar adresjes heb die me fulltime in dienst willen hebben.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6010
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Ik denk dat er idd voor mensen met aantoonbare vakkennis best nog werk te vinden is.
En wat ik van je werk voorbij heb zien komen zit het met die vakkennis wel goed.

En als je zelfstandig verder moet gaan dan doe je dat vanuit een veel comfortabeler positie dan iemand die het die het zeg maar uit verlangen doet.
Al is "comfort" hier misschien meer een persoonlijk ding.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
keesfrees
Berichten: 3117
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door keesfrees »

Ik sluit me aan bij Hugo en Sven.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door javanree »

@Rien met jouw kennis zijn er volgens mij genoeg bedrijven waar ze je graag willen.
Ik zie in mijn netwerk zat bedrijven die zoeken naar breed inzetbare CNC'ers met ervaring (regio Veenendaal)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Maar dan nog: als je 15 jaar voor dezelfde club werkt heb je het er blijkbaar goed naar je zin en ben je er vertrouwd, en dan is het r*k als je nog moet verkassen.

Sterkte Rien!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
keesfrees
Berichten: 3117
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door keesfrees »

DaBit schreef: 02 jun 2021 17:49 Maar dan nog: als je 15 jaar voor dezelfde club werkt heb je het er blijkbaar goed naar je zin . . .
De reden om ergens te blijven werken heeft voor velen vaak een heel andere reden, helaas.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hainjedaf »

keesfrees schreef: 02 jun 2021 18:13
DaBit schreef: 02 jun 2021 17:49 Maar dan nog: als je 15 jaar voor dezelfde club werkt heb je het er blijkbaar goed naar je zin . . .
De reden om ergens te blijven werken heeft voor velen vaak een heel andere reden, helaas.
Dat is dan ook weer zo.

Klote als het idd zo gaat. Maar aan de andere kant: zolang je werk hebt, heb je werk.
En als je ergens lang genoeg werkt, heb je ook nog uwv rechten en -begeleiding.
Ja, is ook niet leuk, maar beter dan direct met lege handen.

Sterkte in ieder geval.

Tijdens mijn marktplaats handel en wandel kom je van alles tegen.
Sommigen hebben door corona juist de baan gevonden waar ze gebeiteld zitten,
anderen zijn soms slechts uit voorzorg, hun baan kwijt geraakt en nog steeds baanloos.

Bij ons zijn in eerste instantie alle uitzendkrachten weggestuurd, zelfs die met aanzegging contract.
Maar die laatsten zijn vrijwel allemaal alsnog aangenomen met behoud van arbeidsverleden.
Ik heb de indruk dat het heel erg varieert.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5413
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Lastig om verplicht uit je comfort zone te moeten, zeker als je nog maar een paar jaar moet en je al jaren en jaren loyalist bent.

Ik denk dat de meeste mensen hun baan hebben voor het geld, enkelen werken echt met plezier. Die pareltjes heb ik persoonlijk en zakelijk liever mee te maken dan onbetrokken personeel voor wie het iedere dat niet snel genoeg 1700 is.

Jij doet je werk met passie en bevlogenheid, dan is zo'n klap loeihard. Ben er, net wat Hugo zegt, ook van overtuigt dat je rap weer iets vind (mocht je dat willen natuurlijk)

Geen idee of je het financieel kan trekken, maar met pensioen is ook heerlijk, genieten van kinderen/kleinkinderen, beetje aanknooien in de hobby. Camper kopen/ombouwen, met de dame op stap. Mooie herinneringen maken.

Mocht je in het UWV traject terechtkomen, heb je hier genoeg bedrijven waar je een netwerksessie mee kan onderhouden.
Plaats reactie