Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Ja ik en jij kunnen de problemen in de wereld niet oplossen , het zal altijd ergens anders erger zijn, het ging over de werkplek dacht ik.
Er gaan helaas veel mensen sterven aan dit virus.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Kjelt schreef: 04 apr 2020 16:26 Ja ik en jij kunnen de problemen in de wereld niet oplossen , het zal altijd ergens anders erger zijn, het ging over de werkplek dacht ik.
Er gaan helaas veel mensen sterven aan dit virus.
Jij gaf de plottwist door over sterfte te beginnen. Daar haakte ik op in. Het topic gaat over 'jouw werk (en zo)'.

Onderaan de streep gaan wij geen verschil maken. (noch voor de kantoortuin, noch voor India). Maar er even bij stilstaan en een punt van bezinning is voor niemand verkeerd. In India wordt ook arbeid bedreven vanuit die sloppenwijken, een ~500mljn omzet per jaar. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik zeg alleen dat het ergens anders op de wereld er enorm veel slechter aan toe is qua uitbraak.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

serum schreef: 04 apr 2020 16:48 Het topic gaat over 'jouw werk (en zo)'.
Met de "En zo" wilde ik ook ruimte geven over jezelf te schrijven.
Toen had ik nog nergens last van maar inmiddels mijn eerste (binnen deze omstandigheden erg milde) dip gehad.

Ik ben duidelijk niet gemaakt om de hele tijd met het gezin thuis te zijn terwijl alles wat ik graag doe om te ontspannen niet kan.
Inmiddels hebben we aan wat knoppen gedraaid en kan ik morgen twee dagen aan de boot gaan werken, dat geeft weer lucht.

Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen kunnen zijn voor mensen en hun omgeving die er echt niet tegen kunnen de hele tijd met elkaar opgescheept te zitten.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swets »

net 14 dagen met China online gezeten... van 6:00 tot 18:00 ... eigenlijk had ik daar heen gemoeten... maar ja... dus online, en via whatsapp 1 van de grootste cement carriers in bedrijf gesteld....
en eigelijk ging het helemaal niet verkeerd.... Ik had een paar goeie electrische chinezen daar.. :-) Dus online in de software zie wat er niet goed gaat.... en dan hun via whatsapp uitleggen wat ze moeten doen....

nu is het schip opweg naar panama.... en dan naar Canada.... tis nu even kijken of ik naar Panama moet... of Canada.... liever Canada.... :-)
Laatst gewijzigd door Swets op 12 apr 2021 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kars-cnc »

Swets schreef: 27 apr 2020 13:45 tis nu even kijken of ik naar Panama moet... of Canada.... liever Canada.... :-)
Panama is een erg mooi land weet ik van mijn zoon! Een zelfde natuur als Costa Rica.

Tegenwoordig is Panama politiek stabiel en veilig om te bezoeken. Niet naar de slechte wijken van een grote stad gaan natuurlijk, maar dat geldt voor elk land 8)
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door janplastiek »

even een update, mijn dochter is vandaag eindelijk terug aan de slag mogen gaan, wel maar voor 50%, de vermoeidheid blijft nog parten spelen maar ze is op de goede weg.
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Ballegooijen »

janplastiek schreef: 27 apr 2020 22:03 even een update, mijn dochter is vandaag eindelijk terug aan de slag mogen gaan, wel maar voor 50%, de vermoeidheid blijft nog parten spelen maar ze is op de goede weg.
Heel fijn om te horen Jan !!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kars-cnc »

janplastiek schreef: 27 apr 2020 22:03 even een update, mijn dochter is vandaag eindelijk terug aan de slag mogen gaan, wel maar voor 50%, de vermoeidheid blijft nog parten spelen maar ze is op de goede weg.
Goed om te horen!
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Nu we ondertussen een jaar verder zijn, en de wederzijdse belangstelling in elkaar gemoeds toestand een beetje af begint te nemen lijkt het, zou ik graag het volgende eens onder de aandacht willen brengen.

Ik heb een beetje het idee dat sommige reacties wat heftiger beginnen te worden dan we een jaar geleden van elkaar gewend waren. En juist nu zouden we extra behulpzaam naar elkaar toe moeten zijn, en tevens proberen onze reacties eerst even terug te lezen voordat we op verzenden drukken.

En ook degene die de reactie leest zou ook moeten bedenken dat de schrijver van het bericht ook dat jaar (wat ongemerkt voor iedereen toch bepaalde effecten heeft gehad) achter de rug heeft.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door janplastiek »

Hugo, ik begrijp goed wat je bedoeld, ik merkte dit in real live, ik heb vorige maand mijn part van de miserie gekregen en hoe sommigen daarop reagere, ik zou er bijna van wenen.
Net een jaar geleden stierf mijn oudste broer, dan denk je dat je dat een plaats kon geven,nu een jaar later is bij de weduwe van deze broer pancreas kanker geconstateerd.
27 januari is de schoonmoeder van mijn middelste dochter is overleden, 4 maanden ouder dan mij....
's anderendaags is mijn schoonmoeder overleden, ze heeft begin november Covid gekregen, net als een groot deel van de andere bewoners van het woon-zorgcentrum waar ze verbleef, daarna een galblaasontsteking gehad, en stilletjes weggezakt, haar lichaam was op zei de dokter.
en dan moet je toch maar voort hé
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Tjonge Jan, dat is veel.... Sterkte!

Het is eigenlijk wel raar. Voor bijna alles in je leven krijg je een of andere vorm van opleiding aangereikt.
Maar voor verlies wordt iedereen maar geacht het een beetje zelf op te lossen.

Wat mij betreft laat deze covid periode vooral zien dat je ook gewoon vette pech kan hebben. Dierbaren die wegvallen, maar ook dat je in een beroepshoek kan blijken te zitten die harde klappen krijgt.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef: 22 feb 2021 20:10 Ik heb een beetje het idee dat sommige reacties wat heftiger beginnen te worden dan we een jaar geleden van elkaar gewend waren.
Dat is niet alleen covid, dat is elke winter zo op elk forum.
janplastiek schreef: 23 feb 2021 00:27 ik heb vorige maand mijn part van de miserie gekregen
Ja, dat is wel heel erg op een kluitje. Gecondoleerd!
Ons pa zit redelijk in hetzelfde schuitje. Vrouw overleden, alleen thuis, en zijn kennissenkring valt bij bosjes om. Ik zie dus van dichtbij hoe moeilijk het is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Vergeten de melden:

Laat je qua rouw door niemand iets aanpraten.
Rouw op je eigen manier, waar, wanneer en hoe het jou het beste uitkomt.
Vraag hulp als je er zelf/alleen niet uitkomt.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swets »

tja, Ik doe alles online...

Ik ben nu bezig 2 cement schepen in china aan het in bedrijfstellen...

er zitten 2 ZZP-ers, Die bijna hun huis moesten verkopen.. dus die zitten er al van voor de Kerst... hebben eerst bijna een maand opgesloten gezeten in hun hotel kamer.. (voor een kwart van wat ze normaal verdienen... maar ja, ze moeten wat...)

Leven internet... :-)

alleen, ja, de tijden... zit ik midden in de nacht achter de computer....

maar moet wel zeggen dat we weinig hebben.... we zitten over de hele wereld, en normaal gaat het altijd wel ergens goed.... maar nu is het echt over de hele wereld slecht....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie