Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 jan 2008 02:07
Locatie: Beilen

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door salautom »

Misschien moeten we toch es een beetje na gaan denken!
Want waarom geloven we de politiek en de mainstream media nu eigenlijk wel???
Jensen kan het prima uitleggen: https://www.youtube.com/watch?v=fm0x3dVgJRk
(tipje van de sluier: de gewone griep is dodelijker dan covid-19...)
ga alsjeblieft op zoek naar alternatieve media, maar ja, die wordt ook steeds meer gecensureerd.
ofwel, we laten ons met z'n allen bedonderen, heel veel angst aangepraat, en dat gaan we uiteindelijk ook weer voelen in onze portemonnee
met vriendelijke groeten,

Henk.

mijn hobby: Bouw full-scale flightdeck Airbus A320
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Ik gun ieder zijn mening maar alternatieve media en dit mediageile egocentrische varken van een Jensen (kan het niet anders uitdrukken) zou eens bij het ziekenhuis van mijn vrouw naar de IC moet komen kijken of naar Italie waar vanaf gisteren patienten boven de 60 niet meer behandeld worden wegens een tekort aan beademingsapparatuur en verzorgend personeel.
Laten we hopen dat het goed afloopt maar deze week wordt er op of er onder.
Sorrie maar ik wordt hier heel boos om. Staatsgreep, laat me toch niet lachen, we wonen in een democratische land, er zijn geen soldaten op straat en het is nog steeds dezelfde regering die ons regeert. Zolang er geen kolonel ons hier gaat vertellen wat we moeten doen hou je aub aan de regels van het RIVM denk na en hou jezelf, je familie en vrienden veilig. Als er een lockdown komt dan hebben we dat aan die mensen te danken die de gegeven vrijheid niet aankunnen en zich nog steeds niet aan decregels houden.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik kan dat filmpje echt geen 30 sec. volhouden, laat staan 49 minuten.
Of de getallen kloppen of niet. Simpele feit dat de IC's het bijna niet meer aan kunnen, kun je moeilijk als fake bestempelen. En door verstikking sterven is echt geen pretje.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
diber
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2012 22:12
Locatie: Oegstgeest

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door diber »

Misschien moeten we toch es een beetje na gaan denken!
Volledig mee eens ! Maar doe dat dan ook wanneer je naar zo'n filmpje kijkt. Ik zit nu aan minuut 30 (en moet nu stoppen) en het is ongelooflijk hoeveel denkfouten, stemmingmakerij, verdraaiingen van wat er werkelijk is gezegd enz... die kerel staat uit te kraaien. We moeten kritisch luisteren naar al wat ons verteld wordt, maar dan verdwijnen dit soort filmpjes als eerste in de afvalbak !

En inderdaad :
... zou eens bij het ziekenhuis van mijn vrouw naar de IC moet komen kijken ...
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 jan 2008 02:07
Locatie: Beilen

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door salautom »

wat er nu gebeurd is gewoon niet ok, de lock-downs zijn al helemaal niet ok!
en de ic's overvol, zeker, maar kijk ook naar 2018, was het niet anders.
(en steeds meer bezuinigingen, minder bedden, meer vergrijzing)
plus dat er zo'n angst wordt gekweekt de politiek en media... vul maar in.
en ik snap dat het lastig is om hier doorheen te kijken.
met vriendelijke groeten,

Henk.

mijn hobby: Bouw full-scale flightdeck Airbus A320
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hobbycnc23 »

Kjelt, een hele goede reactie, maar maak je niet boos, er blijven helaas altijd idioten de zaak verzieken en denken niet goed na! Zoals Henk die zelf oproept om na te denken, terwijl hijzelf niet goed nadenkt en de huidige situatie totaal niet begrijpt en verwijst naar idd varkens zoals Jenssen
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hilberth »

salautom schreef: 23 mar 2020 09:58 en ik snap dat het lastig is om hier doorheen te kijken.
Ik snap dat het lastig door de foute cijfers, verdraaide feiten en het overige gelul van Jensen heen te kijken.
Feiten die er toe doen, er is geen vaccin voor corona waar dat er voor 'gewone griep' wel is, het besmettelijk zijn voor dat je symptomen hebt, mensen hebben geen resistentie tegen corona, worden doelbewust achterwege gelaten terwijl cijfers van enige dagen geleden gebruikt worden om aan te tonen dat het allemaal wel meevalt.
Kijk naar de grafieken van landen als China en Italie waarin besmettingen en sterfgevallen worden getoond en kijk naar het verloop in ons land. Het gaat dezelfde kant op. Het wordt erger dan daar als we geen serieuze maatregelen nemen.

Buiten dit alles, wat zou het doel zijn van deze door Jensen genoemde 'greep naar de macht', deze 'omwenteling'? Een wereldwijde samenzwering?

Wat mij betreft leidt dit soort praatjes tot meer onwetendheid en ook tot meer besmettingen.
Ik kan er nog langer over doorgaan, doe ik niet. Als je wilt begrijpen dan zou dit voldoende moeten zijn.

Beter filmpje https://youtu.be/xSzR2GCKEOk
Voor wat betreft mijn werk, ik mag niet meer werken tot dit voorbij is. Zodra het voorbij is moet ik maar afwachten of ik nog wil werken.
Laatst gewijzigd door hilberth op 23 mar 2020 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Think it, draw it, make it.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Wat salautomm lijkt te missen in de cijfers van de dodelijkheid van griep versus covid 19 is dat als je de besmetting met covid uit de hand laat lopen er zo snel zoveel gevallen bijkomen dat de ziekenhuizen de verzorging niet meer aankunnen en dat vervolgens zowel de absolute aantallen doden als de percentages enorm zullen stijgen omdat er geen behandelcapaciteit meer zal zijn.

Duidelijk een geval van zoals Adam Savage het steeds weer zei: I reject reality and substitute my own.

Ofwel, Ik vervang de werkelijkheid met mijn eigen versie.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Ik heb de Jensen-video niet gekeken. Ongeacht of zijn boodschap hout snijd of niet, ik vind het een druiplul op 2 poten en ik hou die kop van 'm nog geen 20 seconden vol.
salautom schreef: 23 mar 2020 09:58 wat er nu gebeurd is gewoon niet ok, de lock-downs zijn al helemaal niet ok!
..
en ik snap dat het lastig is om hier doorheen te kijken.
[/quote]

Er zijn altijd meerdere versies van de waarheid. Maar er is geen enkele politicus die de wetten der wis- en natuurkunde kan ombuigen. Rekenen kun je zelf ook, doe dat eens zou ik zeggen. Of zoek een van de vele Youtube videos op waar ze je aan het handje meenemen en vorm je eigen mening.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

De ernst van de situatie is ondertussen toch wel duidelijk. Toen het in China was, dacht ik nog even 'zou het een methode zijn van de US om de economie in China te manipuleren'. Volgens mij onderschat niemand hier de kracht van de media en de dubbele agenda van de grootheden/politiek in deze wereld. En je bent prima in staat om over verschillende 'verklaringen' na te denken. Als je legertrucks over straat ziet rijden in Italie (die natuurlijk ook leeg kunnen zijn), is het in ieder geval wel dusdanig serieus dat de overheid (die trouwens weinig heeft aan een recessie of bangmakerij van het volk) iets duidelijk probeert te maken (of misschien is er echt iets aan de hand). Misschien is het wel een actie van Sylvia Brown, dat ze zo graag wilde dat haar voorspellingen uit 2008 waarheid werden.. Joh. Je kan er echt alle kanten mee op.

Maar een dergelijk hoge besmettingsgraad en besmettelijkheid (en kennelijk toch eenvoudig overdraagbaar) onbekend virus zonder anti-biotica. (vermoedelijk hebben de farmaceuten het in elkaar gedraaid om uiteindelijk echt een klapper van een mega-winst te maken, natuurlijk ook een 1e klas uitleg).

Joh, je kan er alle kanten mee op, je kan het op vele manieren proberen uit te leggen, maar als ik op tv in Scheveningen nog body contact vechtsporten uitgeoefend zie worden denk ik toch wel dat we in Nederland met een hoog aantal verstandelijk gehandicapten te maken hebben. (maar goed, ook dat wordt natuurlijk weer als propaganda geplaatst door de media). tuurlijk, prima dat je daar staat met je toffe maatjes, maar zet hier, hier en hier even een krabbel zodat je afziet dat jij en je familie geen recht meer hebben op medische ondersteuning i.v.m. het verhoogde risico dat je neemt. Maar vermoedelijk is het het type volk dat in het ziekenhuis als hardste staat te schreeuwen dat hun zieke moeder aan de beademing moet.

Ik ben erg voorzichtig met het virus. heb een moeder die het niet moet krijgen, die bezoek ik al een tijdje niet meer. Gezellige dagjes met de familie naar vrienden is er ook niet meer bij. Ik heb voor de cnczone dag aangegeven niet naar Brabant te komen ivm het virus. Ik neem het allemaal wel serieus.

ps, ik trek jensen ook uitzonderlijk slecht. Die kerel doet prima dienst als anti-conceptie..
Laatst gewijzigd door serum op 23 mar 2020 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door joopbos »

https://nos.nl/artikel/2328037-verdelin ... egeld.html

Dit doet neimand voor zn lol of vanuit een geheime agenda.

Ik doe een oproep: laten wij ons woedend maken omdat het af en toe niet lukt een technische puzzel op te lossen.
Wij zijn goed om die woede om te zetten in creativiteit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Danny »

In België zijn de maatregelen veel strenger dan in Nederland. Het lijkt hier te keren maar de piek wordt nog verwacht.

Het is inderdaad waar, overal waar er straatprotesten tegen de overheid waren zijn die gestopt.
Dat er bepaalde (dubieuze) organisaties zullen zijn die het gedrag van de mensen nu gaat bestuderen lijkt me ook niet onwaarschijnlijk.
MAAR....
We zullen eens zien nadat het virus overwonnen is welke problemen de overheid dan zal moeten overwinnen.
een financiële en economische crisis van ongekende omvang komt er zeker aan.
De volksprotesten zullen groter zijn dan voorheen.
Jullie koninklijke familie, de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Britse prins Charles zitten ondertussen in quarantaine omdat ze mogelijks besmet zijn.
Is dat collateral damage of ook een dubbele agenda? Ik denk het niet.
Het was te verwachten dat, in het internet tijdperk allerlei complottheorieën zouden opduiken.
Ik heb al van alles gelezen. Ontsnapt of opzettelijk losgelaten.
Religieuze fanaten die beweren dat het in de bijbel staat en dat het einde van de wereld eraan komt.
Feit is dat we ons nu beter zo veel mogelijk afzonderen om verdere besmetting tegen te gaan.
Zoals onze minister het een paar weken in gewone Vlaamse mensentaal verwoorde "blijf in uw kot".
De beelden op tv en de cijfers liegen er niet om. Dit is ernstig.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Volledig mee eens Danny.
XL500SZ
Berichten: 154
Lid geworden op: 25 sep 2017 09:54
Locatie: Grunn'

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door XL500SZ »

Mijn 2 cents met betrekking tot de complottheorieen:
Misschien moeten we toch es een beetje na gaan denken!
Want waarom geloven we de politiek en de mainstream media nu eigenlijk wel??
Virus leeft in dieren. Af en toe springt er 1 over naar mens, niets vreemds aan, gebeurt wel vaker.
Bijna alle bekende influenza virussen hebben hun ontstaan in dieren (watervogels zoals eenden, sternen, meeuwen en andere verwante soorten of varkens)
Meestal blijft het bij de persoon die door het dier geinfecteerd is en heeft het virus geen mogelijkheid om van mens naar mens te infecteren.
Soms echter is er een virus dat dit wel kan. (Mexicaanse griep, Spaanse griep,)

Probleem met Corona is dat het behoorlijk besmettelijk is (R0 waarschijnlijk 2 a 3) en ook nog eens voordat er symptomen zijn.
Daarnaast zijn er zo'n 15% ernstige gevallen en 5% kritische gevallen. (80% heeft maar milde verschijnselen)
Bij de 'gewone' griepgolven is er maar 1% van de mensen die ziekenhuis nodig heeft.
Nu is het niet zo dat er veel meer mensen percentueel dood gaan aan deze ziekte, maar dat deze dus allemaal op hetzelfde moment komen.
Dit zorgt ervoor dat de ziekenhuizen overvol raken.
ofwel, we laten ons met z'n allen bedonderen, heel veel angst aangepraat,
Om dit te voorkomen proberen landen de hoeveelheid tegelijk geinfecteerde mensen te verminderen door lockdowns in te stellen.
Waarom deze maatregel die ingesteld is om de kwetsbare mensen te beschermen je angst aan zou jagen is mij vreemd.
Als je nu in Amerika zou wonen zou meer reden hebben tot klagen/angst omdat daar deze situatie aangegrepen wordt om regelgeving door te drukken die de verantwoordelijkheid van bedrijven richting consumenten wegneemt en de privacy van consumenten verminderd.
en dat gaan we uiteindelijk ook weer voelen in onze portemonnee
We gaan dit sowieso voelen in onze portemonnee, maar niet omdat dit een vooropgezet plan is maar een gevolg van de situatie.
Dit zou een economische crisis kan veroorzaken die zijn gelijke niet kent. De onvoorspelbaarheid van het virus zorgt voor verlies van vertrouwen voor de spelers in de economie.
Dit zal dus mogelijk een behoorlijke klap zijn voor de welvaart waar we aan gewend zijn (beurs crashed, grote werkloosheid, pensioenen weg)
(De beurzen in Amerika dalen als een malle en Amerika heeft bijvoorbeeld nu al een verwachte 500,000 tot 5 miljoen werklozen erbij in 1 maand)
Hopelijk is dat in Europa iets stabieler dan aan de andere kant van de oceaan. Helaas zijn alle beurzen aan elkaar gekoppeld.
Verder zou dit kunnen zorgen voor onstabiliteit voor het wereldwijde politieke evenwicht, maar daar is nu nog niets over te zeggen.

Hopelijk wordt er binnen afzienbare tijd een vaccin ontwikkeld voor dit virus en kunnen we daarmee een beetje stabiliteit / voorspelbaarheid terug krijgen.
Plaats reactie