Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

ik ben echt geen mensen mens
Herkenbaar.. ik ben op zich wel een mensen mens.. maar ik kan goed alleen zijn.. maar.. dan wel met de wetenschap dat ik in een normale situatie maandagavond een uitje had.. Boogschieten.. 't voelt elke dag als Dinsdag.. "voorlopig niet schieten"..
en.. inderdaad.. even een winkel inlopen om wat te kopen, en even rond te kijken.. da's er niet meer bij.. daar lopen ze ook flink omzet op mis..
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Tonybryden »

Gelukkig ben ik niet de enigste met een kort lontje , boos, totaal nergens meer zin in.
Werk is er veel minder en ben ook meer thuis, dat is ook het probleem .
1000 dingen om te doen thuis maar dat blijft maar liggen .
Ik blijf meer en meer langer op bed liggen en sta met tegenzin op.
Natuurlijk kan het slechter , maar hoelang houden we dit nog vol.
Alles gaat via die rot telefoon en video bellen , word ik schijt ziek van, kinderen lopen de hele dagen met de tlf , en leer ze dat maar eens af als het straks weer beter gaat.
Ik zie het heel somber in dit jaar, en heb vooral te doen met de kleinere ondernemers en oudjes , man man man waar gaat het heen dit jaar.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Ook bij mij speelt het kortere lontje.
Zeker afgelopen weken toen ik voor mijn gevoel bedolven leek te worden onder "kapot".
En al dat kapot als hoofdaannemer en uitvoerder weer op mogen lossen, in huis, aan de boot, en op meerdere plekken in de digitale infrastructuur....
Voor de enkele klus die ik wil laten uitvoeren aan het huis zijn weer geen mensen te krijgen...

Inmiddels zijn de grootste brandjes weer geblust en is er uitzicht.
De boot gaat met een week weer het water in en dan komt de lente voor mij/ons altijd weer tot bloei. Ik ben me zeer bewust dat dat perspectief niet iedereen gegund is...
In het seizoen kunnen we elk weekend weg, en hebben dat ook gedaan toen de eerste lockdown begon.

Met mijn moeder gaat het gelukkig goed en die heeft inmiddels haar tweede injectie gehad, die durven we weer te bezoeken. En zij is zo ontzettend goed in staat zichzelf te vermaken, dat is een grote geruststelling...

Als gezin redden we het prima, zeker nu de kleine weer naar school mag. Daarvoor was het pittig.
Zakelijk was het een klein drama, ik heb denk ik 80% omzet ingeleverd.
Ik kan het dragen en heb geen zakelijke schulden maar leuk is anders.
En in een jaar tijd nieuwe initiatieven van de grond proberen te tillen, valt ook niet mee, zeker als je werktijd wegens gesloten school gehalveerd wordt...

Maar plannen genoeg, en met de boot weer in het water kan daar weer makkelijker aan gewerkt worden.

En ondanks dit alles, we zijn ons er als gezin heel erg van bewust dat er zo veel mensen zijn die het minder getroffen hebben. We houden de moed er in.

Qua mondkapjes, het dragen daarvan gaat denk ik om de continue visuele prikkel om je te blijven herinneren aan de ernst van de situatie.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Xander, wat een vreselijke situatie! Je zou er alles voor doen om toch te kunnen bezoeken.


Spinningweels, wat een naar verhaal man. Vreselijk. Kan mij levendig voorstellen dat je die lijdensweg niet wilt ondergaan bij een bezoek. Als ze zo ver bij zichzelf weg is.. Had een vriend met een soortgelijke situatie. Zijn Pa moest een tracker om, omdat ie telkens verdwaalde en ook volledig de weg kwijt was. Je hoopt het zelf niet mee te maken met je naaste of jezelf. Sterkte daarmee!

Mijn moeder gaat met sprongen achteruit. Ligt voor 99% van de dag op bed. Vergevorderde COPD en een vergroeiing in haar nek door de reuma. Afgelopen 1,5 jaar hartfalen, tia, diverse blaasontstekingen, gescheurd middenrif waardoor de longfunctie nog verder verkleind wordt, daardoor weer een verdikte hartspier om het bloed wat vlotter rond te pompen door het zuurstofgebrek.. Noem het maar op. Het stapelt hard op allemaal. Ze leeft op als de kleinkinderen er zijn.

Thuis is de situatie eigenlijk onverminderd gezellig. 2 vrolijke kereltjes van 6 en 8, tuurlijk zijn er sporadisch wel eens mindere momenten (hoofdzakelijk tussen beide heren), maar niet anders dan voor de crisis. We hebben het erg fijn met ons allen. Ik heb 4 jaar geleden de keuze gemaakt om er meer te zijn voor het gezin en van die keuze heb ik nog geen tel spijt. (had het misschien eerder moeten doen).

2 weken geleden een buiteling gemaakt met de fiets, voorover geslagen met 30, voorspatbord sloeg vast, heeft de schijfrem vol aangetrokken en daar ga je. head first op de grond. Lag bewegingsloos in een plas bloed, afgevoerd met de ambu, mensen die het hebben zien gebeuren dachten dat ik het loodje had gelegd door de klap, bloed uit het oor/neus/mond en de hoofdwond. De moeder van de getuige was vroeger verpleegkundige en heeft meteen mijn hartslag gecontroleerd toen ze 112 belden. kwam onderweg in de ambulance naar het ziekenhuis bij. twee weken later is het gehoor rechts niet in orde en de schouder is herstellende. Ongeluk zit in een klein hoekje, het had anders af kunnen lopen. Zit sterk in heroverweging hoe belangrijk fietsen eigenlijk nog is voor mij. Ben er flink door uit het veld geslagen.

Boodschappen worden hier tegenwoordig bezorgd door 2 partijen, wanneer je wat nodig hebt moet je dat nu plannen. Oorpronkelijk kom ik uit een dusdanig dunbevolkt stukje Nederland waar je eigenlijk niet beter weet dat je moet plannen als je iets wilt. De luxe van 'even naar de winkel om iets te halen' is mij jaren vreemd geweest. We doen aardig veel dingen samen met de kinderen, stukjes wandelen, even wat spelen buiten. De sneeuwval was een onverwachts leuke afleiding.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door javanree »

Sja als ik dit lees mag ik mij toch wel extra gelukkig prijzen :oops:

Met 2 banen (IT'er en part-time machinist in de spoorbouw) heb ik me amper een seconde verveeld en hoef ik me ook geen zorgen te maken over inkomen. IT doe ik voor 90% van uit huis in mijn eigen ritme, spoorwerk vaak in de weekenden en 's nachts (met een werkgeversverklaring, dus ik heb die avondklok nog geen seconde als last ervaren) Ik heb amper tijd om de hobby schuur in te gaan maar zolang het werk je ook gelukkig maakt is het goed...

Qua gezondheid heb ik ook niets te klagen. Mijn familie woont allemaal vlak bij , die zie ik dus nog geregeld. Met het thuis werken (dat voor Corona niet kon) heb ik eindelijk tijd overdag eens naar de slager en de bakker te wandelen , ipv na werktijd als een razende door een supermarkt te rennen. In een klein dorp heb je daardoor ook snel wat meer sociaal contact , in deze tijden ook niet verkeerd. En een uur per dag 'winst' vanwege niet hoeven reizen naar het werk is ook wel lekker.

Natuurlijk mis ik de horeca , het lekker een winkel in kunnen lopen om te shoppen etc , maar ik heb me nog geen dag echt depressief gevoeld over wat er in de wereld gebeurt rondom Corona.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hainjedaf »

Ik prijs mij gelukkig dat ik nog steeds werk heb.
Al heeft Pier Eringa in zijn afscheid in OV-Pro laten weten dat hij het somber inziet voor het OV.

Over dat korte lontje. Dan herken ik. Bij mezelf en meer nog bij mijn klanten.
Vorig jaar is een stadsvevoer collega levenslang invalide geschopt omdat hij de mondkapjesplicht handhaafte.

Ik druk om die reden alleen op de meldknop 'Reiziger geen mondkapje' of de knop 'zwartrijder' als ze niet wensen te betalen.
Als mensen melden dat ze niet kunnen/willen betalen beperk ik mij tot de mededeling:
'Het is uw verantwoordelijkheid. Ik kan u vragen een vervoerbewijs te kopen en als u dat niet doet is dat uw probleem. De rest ligt aan de vraag of er wel of geen controleploeg instapt.'

Ik heb gelukkig jaren geleden training gehad voor het werken op een helpdesk.
Je wilt niet weten wat mensen door een telefoon, een chat of een email (durven te) zeggen.
Belangrijkste wat ik eruit geleerd heb: de klant is niet boos op _mij_ maar op _connexxion_.
En daar ik op dat moment de personificatie van Connexxion ben, ben ik dus de gene tegen wie gescholden wordt.
Dat maakt dat zo'n kort lontje je minder gauw persoonlijk raakt.
Voorts, ben ik alleen op die bus en kan het 1-3 uur (!) duren voor er hulp van wat voor soort bij je is.
Echter, het betekent niet dat ik alles hoef te pikken. En als er grenzen overschreden worden, is er stil alarm.

Ik heb bij mijn korte lontje, me het volgende aangeleerd;
Als ik merk dat ik boos uitval, dan zeg ik ook tegen die ander 'sorry, ik ben boos op uw bedrijf en haar handelwijze. Niet op u persoonlijk. Sorry dat u de volle laag krijgt, maar u vertegenwoordt voor mij dat bedrijf dus helaas ventileer ik het naar u.'
9 van de 10 keer voel ik, terwijl ik dit zeg, de boosheid terugzakken. En vaak leidt dit tot wederzijds begrip en een veel coöperatievere medewerker aan de andere kant van de lijn.

Aantekening: zelfbeheersing is verrot moeilijk, als autisme in de weg zit.

mijn 0,02 euro
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door zeeschuim »

Eigenlijk heel goed, in de bouw is het niet aan te sjouwen, dus aan opdrachten geen gebrek. Het geld klotst bij de thuiswerkende medelanders met een vast baan tegen de plinten. Blijkbaar is de markt voor de wereld reizende consument met een jaar budget van 40 ruggen totaal opgedroogd en ja dat blijft al die poen in Nederland. Er blijkt 43miljard euro op de planken te liggen, wat vorig jaar niet uit gegeven blijkt te zijn. Dus als je dan een duizendste procentje kunt mee profiteren dan heb je het goed. Dus de bekluier van mijnheer kabaalstra draag ik zonder problemen met lol. Er blijkt ook dat je als toerist op St Eustatius binnenkomt dat je direct een Moderna vaccin uit Nederland in je bil kunt krijgen, vanwege dat de lokale bevolking er geen zin in heeft, dus daar moet ik binnenkort daar maar even een cursus cncfrezen gaan geven, alleen tijdens de avondklok natuurlijk.23083
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Danny »

joopbos schreef: 22 mar 2021 18:35
maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er heel veel dingen niet in orde zijn in dit land
Wat is er in ons land niet in orde wat in andere landen kennelijk wel in orde is.
In België zijn er zeven, ik herhaal (voor de mensen die denken dat het een tikfout is), zeven ministers bevoegd voor volksgezondheid.
Wij hebben dan ook zes regeringen hé. Nog nooit is er in ons land zoveel verkeerd gelopen.
Er werden mondmaskers afgekeurd omdat het label met het keurmerk ontbrak maar de maskers die ze zelf uitdeelden bleken achteraf giftig.
Hoe lang zijn ze aan het vaccineren? 2.5maand ongeveer en er werden 1 miljoen mensen voorzien van een eerste spuitje.
Rekening houdend met het feit dat er een tweede spuitje nodig is en dat we met 12 miljoen Belgen zijn wil ik er niet eens aan beginnen rekenen wanneer ze zullen klaar zijn met vaccineren. Wellicht te laat om deze die eerst gevaccineerd werden, tijdig een tweede keer te vaccineren. :mrgreen:
Er werd hier ook al melding gemaakt van het feit dat de maatregelen maar volledig overboord kunnen als de volledige wereldbevolking gevaccineerd is.
We zijn dus nog enkele jaren bezig met de jojo van verstrengen en versoepelen.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swake »

En dit tekstje hebben die ministers allemaal als standaard macrotje zitten:
Jaaamaaaaar, dat is mijn fout niet hé, dat heeft die vorige beslist en ik zit ermee.


Want diegene die aan de bak waren in het begin van Corona zijn ondertussen vervangen door anderen. (Nederland is ook goed op weg voor hetzelfde spel trouwens, net als in een pak andere landen)
When it fits stop using the hammer.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door diepchess »

Danny schreef: 24 mar 2021 00:38
joopbos schreef: 22 mar 2021 18:35
maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er heel veel dingen niet in orde zijn in dit land
Wat is er in ons land niet in orde wat in andere landen kennelijk wel in orde is.
In België zijn er zeven, ik herhaal (voor de mensen die denken dat het een tikfout is), zeven ministers bevoegd voor volksgezondheid.
Nog altijd beter dan eentje die we hier hebben en die iets meer dan jaar geleden telefoontje kreeg waarin ik via een ander vroeg aan de minister of hij zich wel realiseerde dat hij een Nederlandse fabriek een zak met geld diende te geven om mondmaskers te laten produceren...

Pas 3 weken later werd er een handtekening gezet waardoor die zak met geld gegeven werd. Dat was begin april 2020...
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door diepchess »

We zijn dus nog enkele jaren bezig met de jojo van verstrengen en versoepelen.
Niemand die 't weet maar dit militaire strijdvirus muteert nauwelijks, dus het valt goed uit te roeien.

We moeten er toch vanuit kunnen gaan dat gros van Europa deze zomer het reizen naar buitenland nog niet zo plaats kan vinden maar dat we toch definitief het virus eronder moeten hebben en er enorm versoepeld moet kunnen worden.

Kijk die 'varianten' gooiden even roet in 't eten maar 'natuurlijk' werken de vaccins goed tegen de 'varianten'. Wat wel logisch is. Kijk eens naar de geografische locatie op de wereldbol en kijk hoe ver dat van Moskou vandaan ligt. De besmettelijkere hoofdvarianten: Zuid-Afrika, Brazilie en ergens rondom Wales als ik 't goed begrijp (ver weg van Londen). Origine van de mutaties onbekend - om Van Dissel te citeren. Met andere woorden mogelijk gemaakt in lab. Een no-brainer voor dictators om los te laten want gepakt word je toch niet (edit: en dan kun je aan vaccinpolitiek doen en honderden miljarden aan tanks en luchtverdedigingssystemen verkopen als part of the vaccindeal). De nadelen van de besmettelijkere varianten zijn wel duidelijk. Het voordeel is dat het virus bijna zichzelf uitroeit en dat de maatregelen toch wel even bestaan blijven tot het is uitgeroeid.

Ik zie niet in waarom dat niet van 't zomer al bijna 't geval kan zijn in de Benelux.

p.s. er is ook noodzaak het uit te roeien. De totale mortaliteit van 't virus is paar procent. Afhankelijk van hoe je rekent is het 1% in Nederland nu. Het hoofdcomponent van het strijdvirus is SARS. Sars an sich is enorm dodelijk - mortaliteit meer dan 10%. Hoewel gros van virussen die rondgaan gemaakt zijn in labs (Mexicaanse griep, h1n1, vogelgriep etc) - dat zijn heel ander type virussen dan dit strijdvirus. Dit strijdvirus is factoren meer besmettelijker - en het muteert nauwelijks. Heb ergens factor 4 tragere mutatiesnelheid gelezen. Snelheid van RNA dus 1 op de 18000 besmettingen is een mutatie(tjejejejeje) in principe (ja ja er zijn manieren waarop er meer mutaties kunnen plaatsvinden bij sommige 'hosts' onder condities A B C D E F...). Maar bottomline is dus dat bij verder muteren van het virus het mogelijk veel dodelijker kan worden. De theorie dat het minder dodelijk wordt omdat het besmettelijker wil worden - die vlieger gaat bij zo'n strijdvirus niet op. Die vlieger ging bij de mexicaanse griep overigens ook niet op - die is juist gemuteerd in bijna 10 jaar tijd van bijna niet dodelijk naar 0.1 mortaliteit rond 2017-2018. Dus er is keiharde noodzaak om covid19 uit te roeien gezien het enorme probleem wat zich voordoet als het muteert naar iets dodelijkers waar de vaccins niet goed op reageren. En bij dat 'muteren' moet je ook keihard rekening er mee houden dat dat niet noodzakelijkerwijze op 'natuurlijke manier' hoeft te gebeuren. Muhammad is namelijk hard aan 't werk in zijn lab onder zijn hutje in de Sahara, want ze hebben nu een keiharde zwakte gezien in 'HET WESTEN' en ook hoe je dat doen kunt zonder gepakt te worden...
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door WillyH »

En ik die dacht dat het hier wel een tof forum was met allemaal slimme en nuchtere gasten.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swake »

Lol, zorg maar dat de anti-virus op de CNC-compjoeter up-to-date is of je krijgt het beestje nog langs daar.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swets »

Swets schreef: 27 apr 2020 13:45 net 14 dagen met China online gezeten... van 6:00 tot 18:00 ... eigenlijk had ik daar heen gemoeten... maar ja... dus online, en via whatsapp 1 van de grootste cement carriers in bedrijf gesteld....
en eigelijk ging het helemaal niet verkeerd.... Ik had een paar goeie electrische chinezen daar.. :-) Dus online in de software zie wat er niet goed gaat.... en dan hun via whatsapp uitleggen wat ze moeten doen....

nu is het schip opweg naar panama.... en dan naar Canada.... tis nu even kijken of ik naar Panama moet... of Canada.... liever Canada.... :-)
het werd dus martinique, en zijn mee gevaren naar Canada, en van Canadan naar newyork...
https://www.youtube.com/watch?v=02KizgpKTRo

ondertussen bezig met 2 andere schepen.... ook weer in china... een zzp-er waar ik veel mee samenwerk, is net voor kerst naar china gegaan (ook omdat hij bijna blut was en bijna z'n huis moest verkopen)... en nu 12 april zit hij er nog.... ook moest hij , toen hij aan kwam 3 weken in zijn hotelkamer blijven.... pffff... dan heb je toch ook een rauwe peen... alleen je zelf, en chinese tv... :-)

maar wij merken het echt goed nu... ik zit normaal over de hele wereld, en het gaat altijd wel ergens goed.... maar nu... zo heb ik het eigenlijk nog nooit mee gemaakt....

ps toch wel een keertje leuk dat mee varen... normaal zitten we in hotels... maar dat was nu niet te doen... dus dan maar mee aan boord.... maar ik heb het best gehad.... en tis ook wel indrukwekkend, als je op het stuurhut dak staat, en alleen maar water rond om je heen zie.... )
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie