Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb een beetje het idee dat sommige reacties wat heftiger beginnen te worden dan we een jaar geleden van elkaar gewend waren. En juist nu zouden we extra behulpzaam naar elkaar toe moeten zijn, en tevens proberen onze reacties eerst even terug te lezen voordat we op verzenden drukken.
'k heb bij mezelf gemerkt.. dat mijn lontje de laatste tijd nogal aan de korte kant is.. voor de buitenwereld doe ik wel gewoon vrolijk, maar inwendig kookt het bij me.. 't knaagt, nee vreet aan me..
'k wil hier de politieke discussie niet aanslingeren, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er heel veel dingen niet in orde zijn in dit land... en dat vreet aan me..

Ik, nee wij zijn al ruim een jaar opgesloten, krijgen bakken "onheilstijdingen" binnen via het nieuws (ik kijk gelukkig al jaren niet meer naar het 8 uur journaal) Ik kan niet meer zomaar een winkel binnenbanjeren, schietvereniging?...'k heb de andere schutters al ruim een jaar niet meer gezien, Zwembad?.. Dicht, de Horeca gaat naar de knoppen, de detail handel gaat naar de knoppen.. en met welk doel?..

Dus.. om kort te gaan.. Nee.. met mij gaat het NIET goed.. gelukkig heb ik wel een aantal ordertjes lopen.. geen mega-klussen.. maar wel leuke dingen..
onlangs een aantal onderdelen voor een zwitserse horlogefabrikant mogen maken.. 6 onderdeeltjes.. de dikste was 1.3mm dik, die heb ik uit een 1.5mm plaat moeten pellen..
Dat werk voorkomt gelukkig nog net dat ik tegen de muren aanloop. als ik dat niet had.. zou ik waarschijnlijk DOOR de muren lopen..
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door joopbos »

maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er heel veel dingen niet in orde zijn in dit land
Wat is er in ons land niet in orde wat in andere landen kennelijk wel in orde is.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kars-cnc »

Arie Kabaalstra schreef: 22 mar 2021 17:08 Dus.. om kort te gaan.. Nee.. met mij gaat het NIET goed..
Dat is balen Arie! En het meest vervelende vind ik nog wel dat ik ook niet echt iets voor je kan doen.

Het is niet dat het met mij zo geweldig gaat, net als iedereen ben ik ook de situatie meer dan zat. Maar ik heb een vrouw en kinderen wat het denk ik net wat gemakkelijker maakt. De kinderen zijn weliswaar de deur uit, maar komen toch vrij regelmatig nog eens even langs. En met dit mooie weer spreken we dan nog wel eens met de buurtjes over de heg maar verder is het een hele saaie boel.

Tja, nog even volhouden is het enige wat ik nog kan zeggen, maar dat wist je zelf ook al wel.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik ga ook al een jaar lang naar mijn ouders, bakkie doen.. avondklok trek ik me niets van aan.. 't gaat om mijn geestelijke gezondheid.. en mocht je denken "da's asociaal", nou.. ik denk daar anders over.. ik stiefel van mijn voordeur naar mijn auto, en bij mijn ouders van de auto naar de voordeur.. en terug, precies hetzelfde maar dan omgekeerd.. als iemand met een hond WEL naar buiten mag, en het hele dorp rond kan wandelen.. dan kan ik wel naar mijn auto lopen, en van mijn auto naar de voordeur..

'k heb dat momenteel gewoon nodig.. vandaag had ik gewoon een slechte dag, één ding van mijn To-Do list af kunnen vinken.. een horloge dat ik hier had voor een reparatie is vandaag opgestuurd.. meteen ook maar even boodschappen gedaan.. ik was er toch..

't rommelt in de kop.. gelukkig slaap ik goed.. té goed eigenlijk, want als ik mijn wekker laat snoozen.. is de kans groot dat ik er doorheen slaap, en dan pas smiddags tegen 2 uur wakker wordt..
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kars-cnc »

Naar je ouders een bakkie doen is belangrijk, en als je zou willen kun je daar volgens mij zo een vrijstelling van de avondklok voor uitprinten onder het motto "mantelzorger". Maar goed, ook daar ga je je niet anders van voelen...

Kun je met die shutters van de schietvereniging geen een op een dingen afspreken? Cola blikjes schieten in het bos of zo...
Het ging om boogschieten toch???
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Swake »

Er is héééél veel mis met dat buurland van ons :lol: :lol: :lol:

Aan deze kant van de grens loopt er ook redelijk wat in het honderd natuurlijk. Als ik dat nu vergelijk met vele andere landen, zelfs die van het 'westerse' en 'first world' type, dan zitten we hier nog echt zo slecht niet. Honderd en één ding kan verbeterd worden, uiteraard... maar tjonge over wat klagen we dan.... Er liggen zelfs rolletjes WC papier op de plank in de winkel, in alle soorten, kleuren en geuren wat moet een mens meer hebben?

De horeca is hier dicht, en die hebben het dus heel erg moeilijk. Behalve afhaal dingen, die hebben het net ietjes minder moeilijk. En ze beseffen het meestal niet, maar de dag dat ze de boel gaan 'lossen' gaat de horeca het nog eens zo moeilijk krijgen van de overvloed deze keer.
When it fits stop using the hammer.
xander janssen
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door xander janssen »

Op werk in loon dienst: meer werk dan tijd, mogen we ons gelukkig mee prijzen tov vele anderen. Een dag per week naar de zaak, rest thuiswerk.

Privé: veel tijd om met de kinderen (15 maanden en 3 jaar) door te brengen. Wat ik heel positief vind om ze zo op te zien groeien. Was zonder corona heel anders. Dan waren ze veel meer naar de voor- en na-schoolse opvang en creche geweest.

Grootste gemis is dat we de grens niet over mogen van Be naar Nl waardoor mijn ouders hun kleinkinderen al 11 maanden niet hebben gezien. Dit is bijna het volledige leven van de jongste. En pa gaat geestelijk zo snel achteruit door alzheimer dat mij dat zeer droevig stemt, want in het slechtste geval....

Heb me een hele tijd kwaad gemaakt op alles en iedereen die lopen te zeuren hoe erg het allemasl wel niet is dat ze nie t naar cafe kunnen of zich niet 200% zich aan de regels houdt want door hen duurt het allemaal veel langer, maar ook dat heeft geen zin en ook die mensen doen dat omdat ze iets missen.

Jezelf in anderen verplaatsen geeft ook mogelijkheid tot relativering en wat de een niet mist (ben in 40 jaar misschien 10 keer in cafe geweest incl studententijd, want dat trekt me niet) kan voor een sociaal iemand een enorm gemis zijn. Dat is iets wat ik door deze crisis nu wel beter kan plaatsen en begrip voor opbrengen.

Daarbij, 90% van de wereld bevolking had het al slechter dan ons in de westerse wereld en dat is er niet beter op geworden. Je dat realiseren, maakt mijn problemen in iedergeval te dragen tot het einde van deze crisis, want ik ben wel overtuigt dat er een eind aan komt.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door andrefc101 »

xander janssen schreef: 22 mar 2021 19:39 Grootste gemis is dat we de grens niet over mogen van Be naar Nl waardoor mijn ouders hun kleinkinderen al 11 maanden niet hebben gezien. Dit is bijna het volledige leven van de jongste. En pa gaat geestelijk zo snel achteruit door alzheimer dat mij dat zeer droevig stemt, want in het slechtste geval....
Sorry hoor, ik ben ook van de regels, maar dacht je dat ik me in jou geval zou laten tegenhouden door zo'n grens? Dacht het niet!!!
Als ik jou was zou ik maar heel snel naar mijn ouders gaan voor dat het helemaal niet meer hoeft... droevig dit man!!
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door bartL »

Ik ben zelf ook meer van het type niet teveel boos maken en zelf gewoon goed na denken. In mijn optiek zijn dan echt niet alle regels heilig.
Savonds mijn zieke schoonvader even helpen met een klus, gewoon doen. Half 11 thuis, jammer dan.
Op zondag even een bakkie doen met de kids bij (schoon) ouders? Moet kunnen. Mag misschien niet maar die mensen worden knettergek als ze de kleinkinderen nooit zien.
Zaterdagavond met wat maten een kratje weg tikken, niet bij mekaar op schoot gaan zitten en als je je niet goed voelt niet gaan. Zo kom ik er wel door. Als ik zulke dingen niet meer kan lopen de weken ook naadloos in elkaar over en wordt ik strontchagerijnig.
Verder woon ik in de middle of nowhere dus kom ik momenteel toch niet met veel mensen in aanraking.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Tonybryden »

Grootste gemis is dat we de grens niet over mogen van Be naar Nl waardoor mijn ouders hun kleinkinderen al 11 maanden niet hebben gezien. Dit is bijna het volledige leven van de jongste. En pa gaat geestelijk zo snel achteruit door alzheimer dat mij dat zeer droevig stemt, want in het slechtste geval....


Dit doet mij zeer om te lezen.
Ga als de bliksem naar je ouders , en laat je door geen grens tegen houden.
xander janssen
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door xander janssen »

Ik ga wel om humanitaire redenen mijn pa bezoeken en ma helpen. Daarnaasr mag ik de grens over omdat ik in Nl werk. Dus voor mij geen probleem maar als we met gezin in de auto aan de grens komen kan het €1000 kosten voor ons viertjes. En er wordt wel degelijk gecontroleerd bij ons aan de grens.

Daarbij mogen de kinderen het verzorgingstehuis waar pa woknt niet binnen en in appartement /aanleunwoning complex bij ma ook niet.

Mijn enige hoop is dat de curves snel gaan dalen (lijkt het nu niet echt op) of dat er massaal gevacineerd kan gaan worden.

En ook hier weer, het kan slechter. Ik neem de laptop mee en dan skype ik met thuis zdd dat ze de kleinkinderen toch kunnen zien. Dat was zeg eens 10 jaar terug niet zo eenvoudig.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

bartL schreef: 22 mar 2021 20:14 lopen de weken ook naadloos in elkaar over en wordt ik strontchagerijnig.
Dat.

Ik heb opzich eigenlijk niet zo heel veel te klagen. Ik kan het werk prima thuis doen; ik ben thuis zowel kwa digitaal- als fysiek gereedschap even goed of beter uitgerust dan de baas en het koffieapparaat staat dichterbij. Werk is er zat, meer dan leuk is. Mijn salaris word elke maand braaf overgemaakt en ik hoef volgens mij niet te vrezen dat dat binnenkort niet zo is. Ik heb alleen eerstewereldland-problemen; 'zal ik nou de motorketting met gouden randje kopen of met platina randje?'.

Maar ik begin een grondige bloedhekel te krijgen aan al dat videogedoe wat nog niet 10% zo effectief is als bij elkaar in een kamer zitten. Het getikkerdetik in de diverse communcatiesoftware kost bergen met tijd. Zaken kunnen stevig een wending nemen die me niet zint voordat ik in kan grijpen, want als je rondwandelt zie je het gebeuren, nu zie je niks. En andersom ook; ik ben soms veel te lang aan het klooien met iets dat een collega binnen 50 toetsaanslagen opgelost zou hebben als ik even 'wil je even helpen' vraag. Al die extra energie die het kost knaagt na al die tijd.

Die muur waar ik de hele week van 's ochtends tot 's avonds tegenaan kijk zie ik in het weekend ook, de maandag erop weer, en dat al maanden. Alle dagen lijken op elkaar. En dan nog het thuiszitten met familie. Officieel hebben die kinderen weer school, in de praktijk is het coronauitbraak hier, zieke juf daar, studiedag, bla. Familie is gezellig als je zelf ook vakantie hebt, niet als je concentratie nodig hebt om je werk te doen. Kinderen moeten minimaal elke van 5 minuten minstens 4 minuten praten anders gaan ze dood ofzo, en het rondborstige deel van de bevolking is niet heel veel beter, en ze hebben allemaal een aandachtverslaving. En communiceren moet op hoog volume op de een of andere manier. Een gemeten 95dBA halen we met gemak hier, bij spelletjes of onderlinge strijd nog wel meer ook. Dat gegil en geschreeuw heb ik altijd al een hartgrondige bloedhekel aan gehad, maar normaal kun je nog wel regelmatig met mensen praten die haar op hun gezicht hebben als ze zich niet zouden scheren en is de constante 'jamaar / ik wil / ik moet / ik ga niet' discussie beperkt tot een paar uur per dag. Nu gaat dat de hele dag door. Prepuberen noemen ze dat geloof ik. Zuigt het leven via je teennagels naar buiten als je er te lang continu aan bloot staat. Maargoed, als die apen er niet zouden zijn dan zou ik het ook maar stil en saai vinden; zo af en toe even raggen met die mannen is ook stiekum wel leuk.

Eigenlijk valt het allemaal nog wel mee, zeker in vergelijking met de minder bedeelden. Het voelt dan ook een beetje niet op z'n plek om te mekkeren. Maar toch ben ik voort gewoon moe en futloos, mis ik mijn collega's en de kantoorlol, en doe ik nog maar weinig dingen die niet perse 'moeten'. Dus ja, ook mensen die eigenlijk niks te klagen hebben kunnen het zat zijn.
Tijd voor 15-20 graden en een zonnetje. Dat zal veel mensen toch wel wat helpen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k ben dus niet de enige die met zijn kop tegen de muren loopt.. wordt het daardoor voor mij draaglijker.. Nee..

Mantelzorger.. ja.. daar had ik ook aan zitten denken.. maar... ja.. zo zit ik in elkaar.. ik zie dingen anders.. 'k heb ook zo'n uitzonderingspasje voor het dragen van een Mondkapje.. waarom?.. omdat mij altijd geleerd is.. "het juiste gereedschap voor de klus" en het voorwendsel waarvoor men je een mondkapje laat dragen, is NIET hetgene waar ie voor ontworpen is, en de fabrikanten geven dat ook aan, dat ze daar ook niet geschikt voor zijn.. dus weiger ik gewoon botweg zo'n bekluier op te zetten.. klaar.. kaartje ligt thuis op tafel.. als ik er op aangesproken wordt (tot nu toe slechts 2 keer gebeurd) dan zeg ik simpelweg dat mijn "jodenster" thuisligt.. klaar.. geen geneuzel..

Dat je met je gezin België niet in mag.. Jezus.. dat is wel de allerslechtste belgenmop ooit..
'k werd er vorige week ook op aangesproken dat ik mijn handen moest ontsmetten toen ik ging stemmen.. 'k was vroeg, kwam vers onder de douche vandaan.. "doe effe normaal zeg".. 'k zei ook tegen die vrouw.. Hee..kijk eens goed naar me.. ik kom RECHT onder de douche vandaan.. "Ja.. maar regels.. ".. Juist.. en daarom ben ik hier om een vakkie in te kliederen.. ja?

Met de schutters in't bos?.. Mag niet zomaar.. bos is openbaar terrein.. ééns in het jaar hebben we rond 't Wyldemerk (een meertje aan de rand van het bos wel een Outdoor wedstrijd, maar pas na dat dat in alle locale kranten heeft gestaan, en de hele omgeving afgezet is met linten.. een gemiste pijl kan ver komen... die wil je niet in 't hoofd van een recreërende duitser planten.. geeft zo'n gedoe.., en het kost je een pijl..
het buitenveld, daar mogen we momenteel ook niet schieten.. alles is dicht op last van de gemeente.. afgelopen zomer mocht het nog.. maar op 1½ meter afstand, en geen kampvuur en biertje na afloop. schieten, en wegwezen.. ja.. hallo.. ik ben een fanatiek boogschutter.. maar ik wil na het schieten ook even lekker lol kunnen maken, en een biertje doen.. als dat niet mag.. dan ga ik niet..
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door spinningwheels »

Dat korte lontje is herkenbaar,HEEL herkenbaar.
Ook wel logisch, even stoom afblazen even iets anders word steeds moeilijker gemaakt.
S,avonds even weg naar wat al dan niet vage kennissen dat mag niet, avondklok.
Even naar een winkel wat spullen halen, 4 uur vooraf bellen ( en dat is al lastig zonder telefoon) en dan een paar minuten de tijd om je zooi bij elkaar te zoeken , laat dus maar.
Een bezoekje aan de supermarkt word haast een uitje waar je je op verheugd (NOT).
Ik heb zo af en toe gewoon geen idee welke dag het is, Eat -sleep-work-repeat en dat is het .
Gelukkig nog een blafding hier, dan moet je er gelukkig wel uit.
Net de auto voor de APK gehad, afgelopen jaar net 3000 km gereden, zat altijd wel tussen de 12 en 15000.
M,n wereld word zo wel heel erg klein, ik ben echt geen mensen mens, altijd al een grote afkeer gehad van drukte om mij heen, maar zou er nu wel naar verlangen.
De beperkingen van bezoekregelingen in het verzorging tehuis heb ik gelukkig geen last ( meer)van, moeders zit dan wel in zo,n inrichting maar die is al jaren zo ver van de wereld dat ik mijzelf niet meer ga plagen door daar heen te gaan.
Zij heeft geen notie meer van wie iemand is, Toen ik nog bij haar op bezoek kwam, moest ik mij voorstellen. ging ik even naar de WC dan kreeg ik bij terugkomst de vraag wie bent u? Het zeer om dat iedere keer weer te moeten ervaren en aan te zien dat bespaar ik mijzelf.
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie