Even een zaadje planten...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door motormuis »

ik heb net een bericht gekregen van Tamara Hogenhout dat er verschillend gereageerd hebben Top
ik het bestand als STL file als iemand het nodig heeft
ook heb ik begrepen dat er een vergoeding voor het maken ertegenover staat

top jongens
als ik nog ergens mee kan helpen geef ff een seintje bv afwerken
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door DaBit »

De eerste staat nu te printen. Ik ben wel vergeten om de Z-hoogte even overnieuw af te stellen na monteren van een andere spuitmond, dus die eerste zal nog niet perfect zijn. Nouja. :roll:

Misschien ook maar eens een keer de rol wateroplosbaar support monteren en daarmee spelen. Kan ik er 20 op elkaar printen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

Moeten er ook schermpjes gemaakt worden Hans?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door hobbycnc23 »

Printen kan ik niet, wel frezen. Mocht er hiervoor hulp nodig zijn doe ik graag mee
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Stephan »

Zouden we het bestandje van het spetterscherm misschien in de knowledge base kunnen opslaan? dan kunnen de "printers" er gemakkelijk aan komen.
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door motormuis »

Ballegooijen schreef: 07 apr 2020 12:38 Moeten er ook schermpjes gemaakt worden Hans?
Johan ik weet dit niet het materiaal wat ze van mij hebben kan volgens mij niet gelasert worden het is PVC maarlicht hebben ze ook ander materiaal misschin kan je dit via mijn link aan hun zelf vragen
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door DaBit »

Stephan schreef: 07 apr 2020 15:26 Zouden we het bestandje van het spetterscherm misschien in de knowledge base kunnen opslaan? dan kunnen de "printers" er gemakkelijk aan komen.
Is al gewoon te downloaden: https://www.youmagine.com/documents/87697/download

Frezen (of laseren) uit plaat kan ook wel, het is een simpel ontwerp. Dat is alleen niet erg efficient kwa materiaalverbruik. Je kunt er echter geen PMMA of polycarbonaat voor gebruiken; dat spul kan niet zo goed tegen alcohol.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Tonybryden »

Het moet toch even gezegd worden jongens.
TOP VAN JULLIE👍👍
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door DaBit »

Begint te komen. Had nog wat ruzie met zo'n fijne kartonnen rol filament met een slag erin; die rolt niet lekker. Maar eens het rolletje blauw transparant PETG opmaken; hebben ze straks nog een kleurtje te kiezen ook.

Afbeelding

Alleen elke 20 minuten naar de printer lopen is vervelend en gebeurt ook niet. Dan ben je er na 40 minuten pas weer, en dan is het bed en de hotend afgekoeld.
Toch maar eens zien te stapelen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door motormuis »

Bart top ik stuur je de mail die ik vandaag gekregen heb door da hadden ze het ook over stapelen
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door serum »

Kijk net naar het ontwerp; Stapelen kan alleen als je met een dubbele extruder met een PVA oid werkt.

Gewoon een deelbaar ontwerp maken, zodat ze lepeltje lepeltje liggen. Is het iets efficienter te snijden. Dan kan je snelheid maken.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb ook mailcontact gehad en mijn melding kwam als geroepen zeiden ze. Morgen wordt ik teruggebeld want morgenochtend hebben ze overleg of ze ook gaan laseren. Dit omdat de productie nog onvoldoende groot is.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door DaBit »

Ik heb een nieuw ontwerp binnen dat beter stapelbaar is. Die maar eens proberen. En anders inderdaad een laagje PVA ertussen.

Zelf het ontwerp aanpassen ga ik niet doen, tenzij gevraagd. Is niet handig als iedere techneut maar z'n eigen dingetje gaat doen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Stephan »

Ik heb een ultimaker 3 extended en als ik het bestand ik Cura zet en laat slice ben ik met 1 print bijna 1.5 uur bezig. hier boven lees ik 20 min. Welke instellingen gebruiken jullie voor de laaghoogte, wand dikte en vulling? graag zou ik ze printen met de juiste instellingen. Van de website haalde ik de volgende instellingen.

Layer Height - .2
Wall thickness - 2mm
Wall Line Count - 4
Infill - 40%
Supports - NO
Build Plate Adhesion - Skirt
Top/Bottom Thickness - 1mm (4 layers)
Top/Bottom Pattern - CONCENTRIC (Critical for success)

en deze gebruik ik nu.
Plaats reactie