Even een zaadje planten...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

hobbycnc23 schreef: 15 apr 2020 11:41 Zo’n 3 jaar geleden bij het opruimen voor de verhuizing heb ik een handpons voor metaal weggegeven :mrgreen: was nu voor die 19mm pak van 100 stuks heel goed uitgekomen. Ik denk dat de beste man hem nog heeft. Diepte hart matrijs tot achterkant schat ik circa 150 mm. Is dat voldoende? Zal ik die vragen? We moeten dan alleen nig een boven en onder matrijs hebben die past. Voor rond 5,5 mm is dat denk ik wel te vinden
Geert, ik kijk eerst even hoe het met mijn idee gaat. Mocht dat niet lukken dan is een pons wellicht een idee.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Grafjan »

Een Snijder heb ik hier niet en 200 vellen is 38 mm dat haal je met die 2snijder ook niet. Als ik ze moet opsturen hoor ik het wel.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Grafjan »

Als je meer spaanruimte wilt hebben, zou ik met een eensnijder van 4 mm spiraal vorming naar beneden frezen
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door joopbos »

MRS
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:10
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door MRS »

keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door keesfrees »

nieuwsuur ma. 13-4

"Een groep studenten klinische geneeskunde van de TU Delft besloot half maart een beademingsapparaat voor coronapatiënten te ontwerpen en te bouwen. We zijn nu ruim drie weken verder en wat blijkt: het apparaat, AIRone genaamd, is af en werkt. Het ministerie van Volksgezondheid heeft de intentie uitgesproken 500 apparaten af te nemen. Daarvoor moet de AIRone nog de laatste tests doorlopen."

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/13-04 ... ON_1310766
17:00
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Bjornski1976 »

Zo zijn er meer initatieven. Een leuk artikel on the lezen.
https://tweakers.net/reviews/7780/3d-pr ... demie.html
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door DaBit »

Het printwerk voor InnoCourse loopt op z'n eind trouwens; spuitgietmallen gaan het werk van de 3D-printers overnemen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Firehunter »

Ook Wavin heeft de productie inmiddels gestart: https://www.wavin.com/nl-nl/gezichtsscherm
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

UPDATE

Inmiddels neemt de productie van gelaatschermen steeds serieuzere vormen aan. De productie van de beugels gebeurd inmiddels via spuitgieten. Hiervoor is een mal gemaakt en de productie hiervan is 5000 per dag, 6 dagen per week. Als alles wat nu in de pen zit werkelijkheid wordt moet dit verhoogd worden naar 20.000 per dag :shock:

Op deze beugels worden schermpjes gemonteerd en in deze schermen (een A4 vel) moeten 4 gaatjes gemaakt worden. Ik heb er vandaag 6000 binnengekregen.

Ik heb een mal gemaakt waar ik een pak van 100 in kan leggen, plaat er bovenop leggen, vastklemmen en frezen maar. Dit gaat op zich best wel snel maar als idd de productie naar 20.000 per dag moet kan ik dat niet meer bijhouden in m'n eentje.

Ik wil hier inventariseren of er mensen zijn die ook een deel van de productie op zich zouden kunnen/willen nemen als de productie heel erg omhoog zou moeten. Er is een kleine vergoeding voor beschikbaar.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Grafjan »

Kan ik met een klein zelfbouw cnc freesmachientje in de avond uren iets betekenen?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door motormuis »

ik wil wel helpen
Hans
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door hobbycnc23 »

Johan, je kent mijn machientje, als het met mijn machientje kan, wil ik ook helpen.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

Bedankt alvast mannen voor de aanbiedingen. We gaan even afwachten hoe het gaat lopen. Ook moeten nog een paar vragen beantwoordt worden o.a. moet het zakelijk, minimale productie per dag of week, transport, enz. Ik ga hier in ieder geval mee aan de slag.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie