Cortenstaal versneld roesten

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Cortenstaal versneld roesten

Bericht door audiomanics »

Eerst even (laten) bewerken, dan laten roesten.. Inclusief verzendkosten was ik voor die 1,5mm dikke faceplate slechts 47 euro kwijt, daar ga ik zelf niet eens voor frezen.. Enige dat ik er aan gedaan heb is glad schuren, reinigen en laten roesten. En dan de rest van de klok natuurlijk, electronica ontwerpen en maken, freeswerk en programmeerwerk.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Cortenstaal versneld roesten

Bericht door xander janssen »

Is deze klok gebouwd naar het idee wat op de website van Jan Ridders staat?

Heel gaaf idee.
Hessel Oosten
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 mei 2011 16:33
Locatie: Molenhoek, bij Nijmegen
Contacteer:

Re: Cortenstaal versneld roesten

Bericht door Hessel Oosten »

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Cortenstaal versneld roesten

Bericht door audiomanics »

xander janssen schreef: 30 mar 2020 21:50 Jan Ridders
Nooit van gehoord..... De code is in beginsel geschreven door Richard Hoogeveen en daar ben ik later op gaan verder borduren, heb hele stukken herschreven, stukken weggehaald en toegevoegd.
Richard ging verder met de slimme leds (WS2812 enzo) maar ik wilde gewone warm witte leds gebruiken omdat ik de kleuren van die RGB-strips gewoon niet chique vind. Dat vergt wel wat meer hardware en bedrading omdat deze ledstrips niet programmeerbaar zijn, dus een handvol schuifregisters sturen deze leds aan.
Lettertype is inderdaad van de Qlocktwo afgekeken (gewoon een Arial met wat aanpassingen zodat de binnenstukken er niet uitvallen). Verder is deze klok uitgevoerd met een O-led schermpje aan de achterzijde met alle info, Bluetooth(waar ik dan weer een App voor geschreven heb voor op een Android-telefoon), programmeerbare lichtafhankelijke helderheidregeling, geïntegreerde voeding..
Al met al weegt dit exemplaar 6,5 kilo, dus het spijkertje in de muur moet wel stevig genoeg zijn..

Ik maak dit soort klokken al een paar jaar ondertussen. Maar meestal met gepatineerd messing (vooral met ammonia krijg je een mooie blauwe/turquoise kleur)
20267

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Cortenstaal versneld roesten

Bericht door xander janssen »

Jan Ridders heeft het maken van miniatuur verbrandingsmotoren als hobby. Zodra een motortje werkt, dan deelt hij ook te tekeningen. Omdat ik zelf ook motortjes bouw volg ik zijn vorderingen:
http://www.ridders.nu

Daarnaast heeft hij in zijn familie nog een aantal technisch mensen en die zijn blijkbaar met eenzelfde soort klok bezig:
http://www.ridders.nu/Webpaginas/pagina ... ameset.htm
Plaats reactie