Opmeten kegeltandwieltje

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Leuke pen van 123-3D op de foto :P

Het is een brushed motor in die auto zie ik.. toch raar dat die de tandwielen stript.

Vandaag voor het eerst met de Traxxas Rustler 4x4 VXL gereden en WOW :shock: dit is echt een leuk ding ongelofelijk hoe snel en fijn dat ding rijd.!
Als je nou eens zo'n ding aan je zoon geeft dan is hij wel even zoet denk ik.
Wel heb ik de Bluetooth link erbij gekocht dan kan je hem tunen via je telefoon, je kan ook nog uitbreiden dan heb je real time snelheid, temp, accu enz op je telefoon.

Extra leuke functie is dat als hij op zijn kop ligt je alleen op een knopje drukt op de zender en dan gaan de wielen draaien zodat hij weer recht staat.. hoe je er niet heen te lopen :lol:

20511

20512
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door DaBit »

Geldof schreef: 20 apr 2020 14:52 Leuke pen van 123-3D op de foto :P
Die heb ik d'r wel meer ook :lol:
Het is een brushed motor in die auto zie ik.. toch raar dat die de tandwielen stript.
Komt nog een beste bult power uit dat brushed motortje hoor. Nadeel is hooguit levensduur, maar die motor overleeft de rest wel. :roll:
Als je nou eens zo'n ding aan je zoon geeft dan is hij wel even zoet denk ik.
Ja, dat denk ik ook. Alleen dat prijskaartje van 400-nogwat euro zonder accu's vind ik net wat teveel voor kinderspeelgoed.

Met een gewone 2WD Rustler XL-5 kan-ie zich ook wel vermaken, die kost zonder accu en lader nog niet de helft en met een differentieel minder kan er ook minder stuk. Nu, de laders en eventueel bulkpack om in het veld te kunnen laden heb ik zelf wel (Als ik aan het vliegen ben heb ik 2-3 packs op de laders, met de vierde vlieg ik), high-drain 18650's en lipo cellen heb ik ook nog wel genoeg dus een paar 2S accupackjes bouwen is geen ramp en dan kom ik ook eens van die spullen af die niet meer bruikbaar zijn voor de quadcopters of electrische sigaret maar ook weer te goed om weg te gooien; da's al enige sponsoring van pa dan. Ik weet alleen niet of die Traxxas stekkertjes ook los te krijgen zijn of dat je het kabeltje een beetje makkelijk vervangt door iets met een XT60 eraan.
Extra leuke functie is dat als hij op zijn kop ligt je alleen op een knopje drukt op de zender en dan gaan de wielen draaien zodat hij weer recht staat.. hoe je er niet heen te lopen :lol:
Da's inderdaad wel een leuke feature ja!
Maar smurf heeft nog jonge beentjes, die loopt maar mooi.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Jij wou kinderen dan zal je er voor zorgen ook :lol:

En ik heb er ook gelijk XT60 aan gezet, normaal gebruik ik altijd EC3 of EC5 maar aan de accu's die ik kocht zat XT60 dus daar maar bij gebleven.

Als hij zijn huidige auto ontgroeit is of hij niet meer te repareren valt staan er altijd nog tig op marktplaats.

Ik ben ooit begonnen met een Tamiya grasshopper en daar heb ik heel veel plezier van gehad. en nooit iets kapot gereden? zal wel oude degelijkheid zijn geweest. :P
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door serum »

Die grasshoppers waren stevig. Maar de batterijen van toen waren een stuk minder potent. Dat maakt nogal verschil. Regelaartje op de grasshoper was gewoon een 3 standenschakelaar met een paar weerstanden. (als je de eerdere series tenminste had) een elektronische regelaar was toen niet te betalen. Kan mij goed herinneren dat ik er wel een traantje om weggepinkt heb toen ik mijn Robbe ontvangertje om zeep had geholpen. Toen was je d'r niet met 4 euro incl. verzenden voor een ontvanger. Daarna kwam bij mij de frog, toen de monster beetle.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door DaBit »

Ik voeier m'n kinderen al op, is dat niet genoeg dan? :lol:

Ik had heel vroeger toen DaBit nog een DaBitje was een Nikko RC autootje. Oldskool 27MHz nog. En inderdaad: wat ze er toen aan motortje en batterij in stopten was zwak genoeg om de boel heel te houden. Wat ze tegenwoordig aan vermogen uit die LiPo's en brushless motortjes halen is eigenlijk gewoon ronduit asociaal. Ik sta nog steeds te kijken van 120 Ampere uit m'n 6S packjes van 200 gram.

Marktplaats hou ik met een schuin oog in de gaten, maar het wat simpelere spul vind ik toch stiekum nog best aardig aan de prijs tov nieuw.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door serum »

Oeh.. Die Nikko. 8 penlites in de auto, 9v blok in de zender. Was dat zo een met een high en low setting op de auto? en dan zat er heel enthousiast een turbo-boost setting op de zender (als je het gas-stikje naar rechtsvoor duwde) waarmee je hem door de geluidsbarrière kreeg.
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

serum schreef: 20 apr 2020 16:12 Die grasshoppers waren stevig. Maar de batterijen van toen waren een stuk minder potent. Dat maakt nogal verschil. Regelaartje op de grasshoper was gewoon een 3 standenschakelaar met een paar weerstanden. (als je de eerdere series tenminste had) een elektronische regelaar was toen niet te betalen. Kan mij goed herinneren dat ik er wel een traantje om weggepinkt heb toen ik mijn Robbe ontvangertje om zeep had geholpen. Toen was je d'r niet met 4 euro incl. verzenden voor een ontvanger. Daarna kwam bij mij de frog, toen de monster beetle.
Haha kijk ook geen 18 meer dus Nostalgie !
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

@ Dabit

Hoi,

Ik had voor de grap Absima gemaild en krijg antwoord dat ze het tandwiel gratis opsturen.
En dat er geen metalen upgrades voor zijn.

Dus als het goed is krijg ik het binnenkort per mail binnen.
Zal je dan wel even berichtje sturen.

Guten Tag,

wenn sie mir ihre Adresse geben, werde ich ihnen aus Kulanz Ersatz zu schicken, ein Upgradteil aus Metall bieten wir nicht an.

Mit freundlichen Grüßen
Best regards

Florian Sladczyk
Servicemanagement

image004.png
Absima GmbH
Gibitzenhofstraße 127 A
(D) 90443 Nürnberg
Phone: +49 (0) 911 650841 32
Fax: +49 (0) 911 650841 40
Mail: service@absima.com
WEB: www.absima.com
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door DaBit »

Gaaf! :lol:
Bedankt! Weten ze dat het niet voor jezelf is? Anders doe ik ze zelf ook nog een mailtje, heb ik er eentje op reserve :mrgreen:

Bij de weg: de PU tandwieltjes houden het ook niet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Nee ik heb niet gezegd dat dit voor een ander is.

Ik heb wel gietrubber., zou er een mal van kunnen maken en dan kijken of het te gieten is met een versterkte epoxy ofzo?
Heb het gietrubber net binnen dus nog niet mee gespeeld maar leren is altijd leuk.
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

En als je ze een mailtje doet doe dan een nieuwe foto maken, ik heb jou foto gebruikt in mijn mail :mrgreen:


https://i.ibb.co/3rSkz6j/Screenshot-202 ... -45-34.png
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door serum »

DaBit schreef: 23 apr 2020 13:38 Gaaf! :lol:
Bedankt! Weten ze dat het niet voor jezelf is? Anders doe ik ze zelf ook nog een mailtje, heb ik er eentje op reserve :mrgreen:

Bij de weg: de PU tandwieltjes houden het ook niet.
Zei ik toch in het begin. Bedrijf levert top-service. Doen echt niet moeilijk.
Linki
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 dec 2009 13:20
Contacteer:

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Linki »

Als je straks een vers tandwieltje hebt, dan is het misschien wel wat om daar een negatief mal van te trekken van een metaal gevulde hoge temperatuur epoxy.

Dan een voorgevormd en verwarmd stukje nylon of pom in de (licht) verwarmde mal persen.

Materiaal niet tot smelt verwarmen, dan krijg je sterkere tanden door de ontstane structuur.
Plaats reactie