Fedex is de weg kwijt

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Fedex is de weg kwijt

Bericht door Kjelt »

Fedex is even ook de weg kwijt, zie plaatje.

Do 4 uur smorgens Grace Hollogne net over de grens in Belgie.
Gokje mijn kant: Oh wacht door de Corona mogen we met de vrachtwagen niet het land uit, dit moet via Duitsland, stuur maar met het vertrekkende vliegtuig door naar Keulen.

Do 7 uur s'ochtends Keulen uh dit moet naar NL dus stuur maar naar Belgie

Do 3 uur middag Grace Hollogne net over de grens in Belgie.
Wat moeten we hier mee, dit moet naar Keulen

Do half zeven savonds terug in Keulen

Ondertussen blijft er op de bezorgdatum en tijd 23 april 18.00 staan :lol:

En nu is het eindelijk en route.
Tja dan heb je 7 euro extra betaald voor Priority , volgende keer weer gewoon UPS pakken

20525
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door serum »

Ik heb een pakketje gehad dat tussen twee vestigingen heen en weer geschoten werd (hermes), ging om een pakket LP's. Ding had in minder dan een maand iets meer dan 28.000km afgelegd. Daarna ging ie nog even door.. Verkoper had het pakket naar mijn adres in een ander land geschoten, waardoor hij in een infinite loop terecht was gekomen. Alles is goedgekomen, het pakket had duidelijk een wat gebruikt karakter aan de buitenkant. Inhoud was nog prima.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door Portje »

En maar klagen dat ze het zo druk hebben, corona krijgt natuurlijk de schuld.

ik had eens iets gekocht in Frankrijk.
De logische route die het gevolgd heeft:
China > GB > GB 2e adres GB >Frankrijk >Belgie > Amsterdam > mijn adres.
tja,
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12034
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door hugo stoutjesdijk »

O, maar postnl kan er ook wat van, regelmatig post met een sticker adres-gecorrigeerd, en het nieuwe adres is dan over hetzelfde getypte en net zo duidelijk leesbare adres heen geplakt. Volgens mij gewoon een 'verantwoorde' manier om het later te mogen bezorgen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door Firehunter »

Mijn bestelling had al 3 weken de status "Ophalen" bij TNT. Ze zouden het te druk hebben met vervoeren van mondkapjes ofzo. De leverancier heeft het nu gewijzigd naar Fedex. Uiteindelijk hetzelfde bedrijf volgens mij...
MAAR, nu zit er wel beweging in. Verwachte afleverdatum 28 april. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door serum »

Of een free shipment vanaf Alie van krap 2 tientjes die kennelijk via dhl verstuurd is, verkoper weet van niets en of je 60e wilt betalen aan dhl. Verzendkosten waren niet opgegeven, dus maken ze een schatting van de kosten dat de waarde van het verzenden naar europese maatstaf (en een beetje marge) corrigeert. Mijn vraag of en wanneer ze de waarde van het pakket gingen taxeren/gokken naar europese normen gingen ze niet op in. Retour afzender. DHL is een vreselijk bedrijf. Communiceren niet, sturen zonder morren een aanmaning. Heb eens na een vakantie een doos met tandwielen verroest uit de achtertuin gevist die er een twee weken had doorgebracht in de regen. Zat toch voor een kleine 450e aan tandwielen in. Ik heb dus wat mindere ervaringen met dhl. Service van 0,0. Ups heb ik dan weer goede ervaringen mee. Het zal per regio verschillen, maar op service sturen ze in ieder geval niet. Ondertussen hebben we een hele vriendelijke en schappelijke dhl transporteur en wordt de postnl momenteel vertegenwoordigd door iemand die wat minder vrolijk in het leven staat. Maar hij doet zijn werk prima.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door audiomanics »

Portje schreef: 24 apr 2020 10:25 corona krijgt natuurlijk de schuld.
Corona is natuurlijk wel een hele mooie "kapstok" om alles aan op te hangen.. ;-)
Zelf ook wel eens met verbazing het traject gevolgd van een zending.. van Nederland naar Nederland via Duitsland, Spanje en weer terug... FedEx' wegen zijn ondoorgrondelijk..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 24 apr 2020 10:47 Of een free shipment vanaf Alie van krap 2 tientjes die kennelijk via dhl verstuurd is, verkoper weet van niets en of je 60e wilt betalen aan dhl. Verzendkosten waren niet opgegeven, dus maken ze een schatting van de kosten dat de waarde van het verzenden naar europese maatstaf (en een beetje marge) corrigeert.
Ja dat heb ik ook gehad jaar ofzo terug met een flink gewichtig stuk ijzer.
Waarde was dan wel >$100 maar stond keurig aangegeven $21.- waarde.
Verzendkosten waren gratis maar DHL wilde €85.- alleen als btw over de verzendkosten die volgens hun meer dan €250 zouden zijn als je ditzelfde pakket van NL naar China zou sturen :shock: Helemaal van de pot los soms die gasten en reclamatie ho maar. Vier documenten moeten invullen en tekenen met de originele gegevens er bij zelfs want dan zou ik onder de €40 uit komen.
Afgewezen.
Tja....

Ook een keertje pakje van €28 ofzo gehad waarbij ik €3 btw moest betalen en €19 administratiekosten , WTF ....
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door WillyH »

Gelijkaardig verhaal hier, pakketje vanuit NL naar BE, normaal de dag erna levering. Niets gezien, dus even via tracking volgen en wat blijkt: pakketje naar Spanje, daar twee adressen aangedaan om dan via twee tussenstops in Duitsland een week later thuis aan te komen, tja.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door Ballegooijen »

Wat doen jullie toch allemaal moeilijk ;-) Onderdelen besteld in België. Eergisten verstuurd, rechtstreeks naar Nederland met UPS en vandaag ontvangen :idea: :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5997
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door Sven »

Over DHL niets dan slechts....
Behalve misschien dat zij de enige waren waar ik mijn enige levering in Rusland mee kon versturen.

Ik had laatst geinformeerd of ik klant bij hun kon worden.
Bijna direct weer gillend digitaal weggerend.

Je kan in hun inboeksysteem alleen inboeken. Prijzen krijg je dan niet te zien....
Dus digitaal gevraagd hoe dat zat. Ik zou binnen een werkdag reactie krijgen.

Drie dagen later... Was ik al geen klant meer.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
mjeuring
Berichten: 970
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door mjeuring »

Kjelt schreef: 24 apr 2020 11:20 Ook een keertje pakje van €28 ofzo gehad waarbij ik €3 btw moest betalen en €19 administratiekosten , WTF ....
Kan nog gekker, hier een keer inklaringskosten moeten betalen over €0 BTW Was gelukkig makkelijk opgelost met 1 telefoontje.
buckfast_beekeeper
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 aug 2017 18:07

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door buckfast_beekeeper »

Kjelt schreef: 24 apr 2020 09:40 [...]
Do 4 uur smorgens Grace Hollogne net over de grens in Belgie.
[...]
Is gewoon luchthaven Bierset bij luik. Daar staan de FedEx vliegtuigen naast de E42 autosnelweg.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3722
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fedex is de weg kwijt

Bericht door andrefc101 »

Soms is de post erg leuk, ik stuurde een oude vriend van mij, woonachtig in Zuid-Afrika vorig jaar Mei een "echte" verjaardagskaart omdat hij zestig werd. Leek me leuk..... Hij heeft een lodge in Kwazulu Natal, ik daar op zijn site het adres afgeplukt en op die kaart geschreven. Niets van gehoord van hem, ook maar niet naar gevraagd. Krijg ik in December (!), dat ding terug in mijn eigenste brievenbus, met erop geschreven dat dat ding niet te bezorgen was! Foto's van gemaakt en naar mijn maat geappt. Hij schoot in de lach, ze hebben daar dus helemaal geen Anton Gleuf op een brommertje, maar altijd een P.O. box ;-). Die legen ze dus zelf een maal in de week wanneer ze in het dorp zijn. Zo zie je maar, rare gedachtengang van die Hollanders..... maar dat ding toch na een half jaar terug gekregen zonder extra kosten, wel ff heel de wereld in de rondte geweest ;-). Niet altijd kommer en kwel dus......
Plaats reactie