Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door DaBit »

@Sven:

In dat linkje van buckfast_beekeeper staat:
Dit azijnzuur is een contactherbicide voor het bestrijden van onkruid en mos op tegels, kiezels en andere verharde en niet verharde terreinen. Azijn werkt in op ontwikkelde planten en wordt ge absorbeerd door bladeren en groene stengels.
Verder staat daar dat hun spul 240gram/l azijnzuur bevat en dat dat goed is voor 40 vierkante meter. Dus 6 gram azijnzuur per vierkante meter nodig. Dan is een litertje van die ijsazijn kopen nog best kosteneffectief.

@hugo: je vergeet dat er straks een ideale vernevelaar gemaakt moet worden :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6010
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door Sven »

Ah, duidelijk!
dus huishoudazijn is niet getest maar minder verdunde azijn wel. En die is natuurlijk duurder omdat ie getest is.
Maar ik denk dat we de volgende keer weer gewoon huishoudazijn doen.

En dan met een niet overwaaiende nevel sproeien. :)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door Swake »

- Afgietsel van netels: Doe in een emmer 1kg netels (stengel met blad, geen wortels) en 10L water. Een los deksel erop leggen, zeker niet helemaal dicht doen. Alle dagen eens door elkaar roeren. 4-tal dagen later die vloeistof direct op het onkruid gieten. Let wel dat het stikt dat het niet schoon is. Best achteraan de tuin zetten langs de kant van de buur dat je het minste graag ziet :mrgreen: . Dit zelfde goedje verdund tot 5% aan de voet van een zwakke plant is dan weer een super bemesting. Overtollige kan liefst verdund gewoon de mesthoop op.

- Kookwater van de aardappelen kan ook zeer goed gebruikt worden. Kan gewoon koud gebruikt worden. Opslaan in een fles.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door zeeschuim »

Het beste kun je het aan Klazien uut Zalk vragen of anders aan Berendien uut Wisp.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door kawarider »

Sven, hebben we hier ook geprobeerd, naar mijn idee kansloos. Je moet er toch overeenborstelen. Dit is een onderwerp dat thuis uitgebreid aan de orde is geweest. Hier hebben we echt over zitten piekeren. Inmiddels een bosmaaiertje , wel op accu inderdaad. Gaat ongeveer een uur, anderhalf uur mee, een accu. Kun je ook gelijk andere prut wegmaaien, echt een uitkomst. Electrisch was hier wel vereiste, enerzijds dat we dan geen fossiel verstoken, anderzijds omdat ik de hele dag al in de herrie sta. Dat ga ik in mijn vrije tijd niet opzoeken. Bosmaaiertje is de hoofdprijs ook niet. Daarna veger, veegmachine of bladblazer naar keuze. Echt, de rest is tobben en/of de wereld van je nageslacht verzieken.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik stoor me er niet aan of zoiets, ik constateer alleen een curieuze discussie die ik hier niet verwacht had. ;-)
Ja, een nette vernevelaar moet ik ook nog steeds een keer maken. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door spinningwheels »

Koop nu maar gewoon iets met een heleboel doodshoofdjes , dooie boomjes, dooie visjes, en zo er op. Gewoon hoe meer hoe beter , dan weet je zeker dat het werkt , Maakt dan ook geen donder meer uit of je het vernevelt of er zo overheen giet .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijke onkruidbestrijding?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Om weer even serieus te worden.
Lees ik vanmorgen dat ze de boel electrocuteren. Als dat bij de chinese duizenknoop werkt, moeten die gras worteltjes ook wel het onderspit delven.
Ik vind het niet zo'n gek idee.
Nu nog een sleepnet met hoogspanning verzinnen, maar dat is techniek en dan wordt het weer leuk.
20842
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie