Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12030
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

21158
Geen idee wat je er aan kunt doen, het gevoel dat ze in je spul zitten is het ergste.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Swake »

- Beste afschrik: Camera's + flikkerlicht op de voorgevel + stickers. Die dingen moeten niet eens werken, maar wel reëel lijken. Dus neem niet zo'n plastic ding waarvan je direct ziet dat het niets doet.
- 2de beste afschrik: een weinig licht welke een bewegende schaduw laat zien door het raam (LED achter een stuk karton op een servotje vastgemaakt met arduino nano random beweging) + geluid van iemand dat aan het werken is -> MP3tje opnemen wanneer je gaat zagen, lassen, hameren + wat muziek en stemmen. Moet wel lang genoeg zijn dat het niet repetitief lijkt.
- 3de beste afschrik: Automatische buitenverlichting dat pas na een minuut of zo aanschiet.

- Beste pre-alarm: Ganzen. Brullen direct wanneer ze iets zien. En na 2 weken herken je het type gebrul zodanig dat je weet of er iets aan de hand is of niet. Als je ze zeer jong in huis haalt dan gaan ze jou herkennen. Verder zijn het zeer domme beesten maar leggen een 4-tal maanden in het jaar lekkere eieren.
- Beste alarm: Is eentje dat je niet hoort maar je een berichtje stuurt met informatie wanneer je niet thuis bent zodat je toch iets kan ondernemen. Bij ons hangen overdreven veel camera's (met een AI bewegingsdetector in BlueIris) en schakelaars op ramen en deuren.

- Beste op afstand houder: Blafbeest van 40kg+. Heb je wel wat 'onderhoud' aan. Ons beest heeft de lokale pakjesbezorgers ondertussen goed opgeleid, ze komen niet meer tot aan de bel en toeteren vanuit de bestelwagen. Goed zo.

- Beste verassing: Schrikdraad. Je weet wel zo'n ding om de koeien en de paarden in de weide te houden. Op de poorten en de afsluiting helpt dat redelijk. Mag niet, maar pikken mag ook niet.
- 2de beste verassing: aanzetten van een binnenhuis sirene (hier is dat het brandalarm met zowat in iedere kamer een veel te harde bieper) + alle verlichting aanzetten binnen en buiten.

- Beste het is te laat maar we gaan toch nog iets proberen want het zijn echt veel centen: Alle voertuigen en aanverwante hebben een GPS + HF tracker.

- Beste party: paar goede vrienden uitnodigen om heel dit systeem te challengen en jezelf en de familie te trainen.
When it fits stop using the hammer.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Zee&Zee »

Geldof schreef: 13 jun 2020 08:56 Heel erg! moet er niet aan denken dat ze gaan shoppen in mijn werkplaats. :evil:
Goed bedoelde tip; Om te beginnen je privé info (andere topic adres + tel ) niet zomaar op dit of een ander forum posten ( maar via pm delen waar nodig ). Ik zou dat dus ff verwijderen.

Icm met je foto's en topics heb je voor kwaadwillenden een boodschappenlijstje gecreëerd. En ze weten bij wijze van precies hoe het er binnen uitziet, waar je spul staat, waar het slot op de deur zit etc..Ik rijdt bv motor, en ken meerdere verhalen van mensen die zo hun nieuwe aanwinst zagen verdwijnen uit de schuur.
CNC you later
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

Hmm ja Zee&Zee misschien wel beter om het per PB te doen. :lol: maar ben niet zo bang voor inbrekers.
Ik heb een redelijk goed beveiliging systeem.

Toch bedankt voor de tip en heb het aangepast.
Click buy play
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door audiomanics »

Inbreken gebeurt toch. Als ze binnen willen komen, komen ze binnen. Zaak is om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Ja, ik heb een camerasysteem hangen en een professioneel alarm, Maar het "deurbelpad" dat ik heb omdat ik de voordeur bel niet hoor als ik in de werkplaats ben, schrikt zelfs de goed-bedoelenden af.
Goed hang en sluitwerk is natuurlijk een pré. Als je af wil van iedere keer een code intikken of met een sleutel een slot opendraaien moet je iets gaan bedenken als keyless entry (net als bij de auto..) Het mooiste zou zijn dat je de chip dan in je hand laat zetten... Dan moeten ze je hand afhakken om binnen te komen.. Lijkt me wat ver gaan..
Ik ben sowieso voorstander van zo'n chipsysteem, mits het beveiligings-protocol zo is dat niet nog 100 man in dit land zo je huis binnen stappen.
Als tussen oplossing zou je gewoon een dongle aan je horloge ofzo kunnen vastmaken.. Iedereen in het gezin krijgt dan nog een modieuze of stoere leren armband met zo'n dongle. (zelfs te programmeren dat de kleine blaag niet in de werkplaats kan komen ofzo.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

mark3 schreef: 12 jun 2020 23:29 Mijn schoonmoeder in de garage geduwd
Die van mij wil niet blijven zitten :lol:
Portje schreef: 12 jun 2020 23:40 En je durft daar zoiets niet meer op te slaan.
hugo stoutjesdijk schreef: 13 jun 2020 09:04 Geen idee wat je er aan kunt doen, het gevoel dat ze in je spul zitten is het ergste.
Mjah, ik ben niet zo bangelijk aangelegd. Je kunt het toch nergens 100% veilig wegleggen, en als je dat wel doet terwijl ze het toch willen hebben mag je het met een pistool tegen je hoofd zelf pakken en afgeven.
En dat gerommel in de spullen, och, zolang ze het gewoon op de plek laten liggen (alleen simpele zielen zien daar een rommeltje in, het is gewoon efficient opgeslagen en zaken hebben wel degelijk hun plekje) kan ik daar ook niet lang wakker van liggen.
Caesar schreef: 12 jun 2020 23:54 Los van hoe je het activeert/deactiveert, maar kei hard geluid, strobo lichten en snelle rook, zo zie ik dat voor me. Gewoon onmogelijk maken dat ze verder komen dan de deur.
Kjelt schreef: 12 jun 2020 23:55 meer werk en lawaai oplevert om binnen te kunnen komen dan bij je buren. Ook veel licht houden ze niet van.
Mjah, op de een of andere manier vonden ze het ook nodig om de compressor aan te zetten, en lang genoeg om de condenswater-afblaas te activeren. Die compressor is een 40 jaar oude olievrije, die loopt niet stil meer.
En ik sprak vroeger ooit iemand die in de nachtelijke uurtjes geveltoerist speelde, die vond al die lampen met bewegingssensoren wel prettig. 'Iedereen denkt toch dat het een kat is, en voor mij is het mooi werklicht'. Tot zover het nut van veel extra licht. Zwaailampen zou nog wel kunnen, maar dan moet je niet eerst 3x een vals alarm gehad hebben want dan kijkt er ook geen hond meer naar.

Tijd rekken lijkt nog met meest zinvolle te zijn. En die stickers opzich ook wel denk ik.
Guvner schreef: 13 jun 2020 00:05 Zwaailamp en sirene op een kast met wat draden aan de gevel op zo'n hoogte dat ze er niet bij kunnen. Die drade naar binnen, en that's it.
Dat mag toch tegenwoordig niet meer in de stad, zwaailampen en sirenes aan de buitenkant?
Bjornski1976 schreef: 13 jun 2020 00:05 Los van de app en via de Synology NAS gaat de suveilance station meelopen. Deze begint met opnemen bij beweging en/of geluidsdetectie.
Ook hiervan kan ik een push bericht instellen. Of ik er wakker van ga worden geen idee maar mocht het wel zo zijn dan kan ik 112 bellen.
Ik had zoiets ooit in de schuur op basis van een paar Raspberry Pi's + MotionEyeOS met de IR-gevoelige cameramodules. Die pushberichten waren niet hoorbaar als ik lag te slapen, en zowiezo staat mijn telefoon 95% van de tijd op 'stil'. Eigenlijk zou dat spul een 'alarm-pushbericht' moeten sturen, net alsof je wekker afgaat.

Magoed, aan de beelden heb je dus niks; daar is de lange arm der wet niet in geinteresseerd tenzij er persoonlijk letsel is. En dan staat er nog iemand met capuchon en zonnebril op.
spinningwheels schreef: 13 jun 2020 01:33 Een blafding dat werkt prima , Dergelijke gasten komen toch vaak eerst bij daglicht even kijken, en als er maar een auto voor de deur stopt gaat deze hier al ruim voldoende tekeer om ongenode gasten af te schrikken .
Ja, en die blafdingen zijn nog best leuk ook nog. Alleen ben ik allergisch voor blafdingen en ander beestenspul met veren of haren.
Portje schreef: 13 jun 2020 01:56 ik loop te denken aan de binnenkant van de schuurdeur 1 of 2 elektrische magneten te zetten.
Maar ik heb geen idee of, als ze er een koevoet tussen plaatsen, die los kunnen trekken.
Dan kun je denk ik beter een paar elektrische pensloten gebruiken. Desnoods de klikklak uit een autodeur. Die hebben ook alleen maar energie nodig bij verandering, zo'n elektromagneet staat 24 uur per dag stroom te slobberen.
(of zit daar een permanente magneet in die 'ongedaan' gemaakt word door een electromagneet? Zo zou ik zo'n ding maken)
Sven schreef: 13 jun 2020 06:35 Misschien mer dan 1 goed slot op ietwat onhandige plek?
Ja, ik zie nog wel heil in een paar extra elektrische pensloten. Tegen de tijd dat het garagedeurenmannetje van de verzekering contact opneemt maar eens over bomen met hem.
serum schreef: 13 jun 2020 07:55 Qua preferentie.. Alarm, maar met een dergelijke open schuur met multifunctioneel gebruik is dat in standaard vorm niet praktisch.hoewel een system met keyfobs misschien prima werkt?
Misschien wel, maar ik vrees dat het erover is voor de rest van de familie hier.
Ik word rancuneus en inventief als ik van dergelijke dingen hoor
Oh, als ik alleen woonde dan had ik dat soort maatregelen ook. Ik had vroeger op een van de motoren ook wat explosieven onder de tank met de knal naar binnen gericht. Als-ie gejat zou worden dan had ik in de krant kunnen lezen waar die gebleven was. Maar feit is dat er vast wel onbedoelde nevenschade optreed die je eigenlijk niet had gewild, je er zelf toch aardig lang van achter slot en grendel mag gaan zitten, en dat dan allemaal voor een bonk aluminium met wat rubber..

Magoed, je kunt ook een flinke wolk ammoniak de toko in blazen in plaats van waterstofcyanide....
serum schreef: 13 jun 2020 07:55 Qua quadcopters..
Mjah, grootste gemis is de zender en videobril. Als er gevlogen word kan ik ook wel een quadje lenen zolang ik nog geen verse gebouwd heb, maar dat vliegt allemaal op FrSky of Crossfire. Kwa videobril heb ik nog een Eachine Goggles Two liggen; die maar eens reanimeren. Verder heb ik in ieder geval de Flysky i6x zender maar eens uit de mottenballen getrokken (ik gebruikte die alleen nog als trainer om anderen te laten vliegen). Ze hadden verder nog een 7" iNav-quad op de werkbank laten liggen. Die had ik gebouwd uit onderdelen uit de oude doos die mij te zwaar/groot/afgebrand/stukgecrasht waren voor 'echte quads'. Was eigenlijk bedoeld als ExpressLRS testquad en als drager voor een HD cameraatje (ik had een 2e hands Foxeer Box op de kop getikt, maar de racequads zijn te compact om dat ding op kwijt te kunnen).

Op die 7" nu maar Betaflight geknald en een of andere loei van een ontvanger (FS-IA6B) ontdaan van behuizing en connectoren erin geknoopt. Hopelijk vliegt dat een beetje fatsoenlijk; heb er nog niet meer mee gedaan dan hoveren in de schuur. Ik heb nog 2 5S packjes, en de rest leen ik wel terplekke van de vliegvriendjes tot het vervangen is.

Kwa zender heb ik een Radiomaster TX16S besteld, maar die komt pas eind juni. Nergens voorraad. Kwa videobril: als de verzekering me goed gezind is ga ik luxe doen met een HDO2 ofzo, als ze dat niet zijn koop ik wel ergens wat 2e hands; eigenlijk vind ik dat spul nieuw wel heel prijzig voor wat je ervoor krijgt. Kwa quadjes: ik heb nog carbonplaat liggen, daar zet ik de freesmachine wel in. 3D-printer een nachtje laten rammelen, paar busjes draaien, en ik heb weer frames. 2207/1800kv motortjes voor 1 quad heb ik nog wel, camera ook wel. Alleen eens kijken waar ik de rest van de meuk kan vinden zoals paar 6S 20x20 stacks enzo.

Als jij nog spul hebt liggen wat in dit plaatje past dan graag.
tantan schreef: 13 jun 2020 08:43 hou MP maar eens in de gaten in de rubriek drones.....
Ik heb er wat zoekacties staan, en de kleinanzeigen en 2ehands.be hou ik ook in de gaten. 'voordeel' is dat alles zo'n beetje of zelfbouw, of zwaar gemodificeerd is, dus het is redelijk uniek en makkelijk herkenbaar.
Geldof schreef: 13 jun 2020 08:56 Een oud collega van mij werkt in de beveiliging systemen, kan hem eens vragen voor een leuke prijs als je wil.
Ik moet eerst eens wat zien te vinden waar ik vrede mee zou hebben. Beetje inlezen.
Geldof schreef: 13 jun 2020 08:56 En als je nog een drone wil, ik heb een DJI F450 waar ik helemaal niets mee doe. die mag je van me hebben is wel een oud model maar dan kan je weer vliegen.
Bedankt voor het aanbod! Maar het is niet het type drone waar ik graag mee vlieg. Ik ben meer van de zo licht mogelijk en een hoge kW/kg verhouding en het ding ergens uit een doornstruik vissen als het aantal peekaa's weer eens teveel voor de piloot bleek te zijn. :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar wat voor soort drones jij bedoelt?
Heb je een voorbeeld of filmpje..
Click buy play
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door motormuis »

Bart da is knudde
ik heb een een reportage gezien met rook
een winkel da ontstond na 10 a20 seconden rook dit ging zo snel dat de hele ruimte binnen enkele vol rook was
de man die dit mee teste gaaf toe dat ie op dit moment toch wat paniekerig was en bvb niet meer wist waar de uitgang was
als je dan nog een kabel aan de deur he die de deur weer dicht trekt zitten ze gevangen en heb je tijd om matregelen te nemen (honkbalknuppel of zo) :mrgreen:
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3722
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door andrefc101 »

Vervelend! Maarre...... waren ze op de fiets, moest de compressor aan om de banden op te pompen? Rare jongens....
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

Geldof schreef: 13 jun 2020 11:18 Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar wat voor soort drones jij bedoelt?
Heb je een voorbeeld of filmpje..
Een van de mede-piloten tijdens een avondje vliegen: https://www.youtube.com/watch?v=KjIBl-SJJi0
Let wel, dit ben ik niet (mijn DVR opnames staan op de SD-kaart in de videobril, en die is, eh, niet meer hier). Ik ben een factor 3 langzamer dan deze kerel.
motormuis schreef: 13 jun 2020 11:25 de man die dit mee teste gaaf toe dat ie op dit moment toch wat paniekerig was en bvb niet meer wist waar de uitgang was
als je dan nog een kabel aan de deur he die de deur weer dicht trekt zitten ze gevangen en heb je tijd om matregelen te nemen (honkbalknuppel of zo) :mrgreen:
Als ze proberen te vluchten zonder te zien waar ze lopen dan lopen ze geheid averij op :mrgreen:
En zoals ik al zei: pure ammoniak, dus NH3 in gasvorm, zou ook wel een leuke balans zijn. Daar is niet veel van nodig voordat je er echt niet meer in de buurt kunt blijven, en op dat punt is het nog niet erg levensbedreigend.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door fluppie »

Ha is kut! Bij mij hebben de binnencamera's een inbreker "weggejaagd" toen die op 2e kerstdag 's nachts in m'n rijwoning kwam inbreken:

De beelden, verborgen, enkel via link te bekijken, op Youtube:
https://youtu.be/Xk6rpdYrDTA
https://youtu.be/17SvKto_KqY
https://youtu.be/EL5hU8-jjDY
https://youtu.be/BUcJ5WeQpx8

Met deze beelden dacht ik eerst dat de man geprobeerd had in mijn huis te komen, totdat ik de beelden van binnen nakeek en serieus schrok:
https://youtu.be/_agO_tN3kKE
Kijken vanaf 3h12m45s (timestamp in het videobeeld, denk 7m50 op YT)

Het was toen ook erg makkelijk, een oude half rotte garagepoort, heeft die de rozas losgeschroefd en met een griptang de cilinder gebroken.
Ik zat in die periode nog vol in de verbouwingen en had binnen nog geen enkele binnendeur. Ben echt blij dat die bij't zien van die camera hem gesmeerd is.

Maar lang verhaal kort, zo'n camera heeft mogelijks wel een gunstig afschrikeffect. Natuurlijk zal je die hard gemaskerde homejackers er niet mee tegenhouden, maar het gros van de boefjes wel.
Overigens heeft de Pliesie gezegd, hele duidelijke beelden, maar tot op heden 0 feedback gehad, dus vermoedelijk loopt die nog rond.

P.S.: Ik haal binnen een paar dagen de links wel weer weg, maar als je eens wil zien hoe rustig zo'n boefje inbreekt...
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Uuuh dat had ik nog nooit gezien in die snelheid.. hoe kan je zo wendbaar zijn met zo'n ding ?
Ik vlieg niet met dat ding van mij omdat ik het zo saai vind maar dit is waanzinnig!

Niet te vaak naar kijken dan wil ik het ook :lol:
Click buy play
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5996
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Sven »

Zo'n roormachine aan een boobytrap, dat lijkt mij wel wat....

En qua camera, is infrarood niet betaalbaar An het worden? Daar kan je soms mild mee door kleren heenkijken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door fluppie »

In't filmpje van binnen zie je de voorganger van deze: https://www.hikvision.com/europe/produc ... 43G0-I-W-/
Deze is nog iets beter in low-light condities: https://www.hikvision.com/europe/produc ... 5FWD-I-W-/

Deze moet je normaal voor rond de €125-175 kunnen vinden.
Plaats reactie