Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door chimaerion »

Industriële lidar sensor. Kan je zones bewaken die zelf kunt inteachen aan dat ding.
Worden onder andere gebruikt om het Europees parlement te bewaken.
Voordeel is dat je het ding aan het IoT kunt hangen en zelf je pushberichten en notificaties kunt instellen.
Kost op lange duur heel wat minder dan een professionele alarmsysteem waarbij je meestal een maandelijkse bijdrage betaalt. En aan de beelden heb je zelden iets.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

Hmm, die lidar vind ik wel een alleraardigste idee eigenlijk!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

Afbeelding

Antennes gemaakt, drone voorzien van wat meer grippige propellers, voetje d'r onder...
Die Li-ion cellen waren bedoeld als vlucht-accu voor grotere afstanden, maar die kunnen ook wel tijdelijk als bijlaad-pack fungeren.

Mij hebben ze niet, mhuuhaha. Maar weer greep ik mis op de accutol, dus die eerst maar eens een verse bestellen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

Weet niet welk merk je wil maar ik heb goeie ervaringen met Fixami

https://www.fixami.be/accu-gereedschap/ ... ar%20hoog)

Is wel .be maar ze zitten in Nederland.
Click buy play
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Kjelt »

Ik denk dat hij een accu boor schroefmachine bedoeld ;-)
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Milwaukee
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Markus »

Hmmmm LIDAR wel leuk, wil ik ook wel eens uitproberen maar kan het wel uit ? --> dan koop je dit --> https://www.aliexpress.com/item/32911369380.html

en dan hang je dat aan een Raspberry Pi of een ESP32 en dan schrijf of jat je wat code..even later heb je een 2 dimensionale bewakingsgebied

Voor hetzelfde geld koop je 2 prima IP cameras die bij het zien van beweging in jouw hobby hok je mobieltje luid laten krijsen, en dan alleen 'snachts en dat zonder extra moeite

Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

Sorry offtopic maar vond nog een filmpje van een drone., hoe kan je zo iets bijhouden? met een vliegtuig prima maar dan zie je wat voor en achter is maar dit is echt waanzinnig om te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=oUTDEJxcbGs
Click buy play
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3732
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door andrefc101 »

Geldof schreef: 13 jun 2020 18:54 Sorry offtopic maar vond nog een filmpje van een drone., hoe kan je zo iets bijhouden? met een vliegtuig prima maar dan zie je wat voor en achter is maar dit is echt waanzinnig om te zien.
Alleen dat geluid al ;-)
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door chimaerion »

Markus schreef: 13 jun 2020 17:26 Hmmmm LIDAR wel leuk, wil ik ook wel eens uitproberen maar kan het wel uit ? --> dan koop je dit --> https://www.aliexpress.com/item/32911369380.html

en dan hang je dat aan een Raspberry Pi of een ESP32 en dan schrijf of jat je wat code..even later heb je een 2 dimensionale bewakingsgebied

Voor hetzelfde geld koop je 2 prima IP cameras die bij het zien van beweging in jouw hobby hok je mobieltje luid laten krijsen, en dan alleen 'snachts en dat zonder extra moeite

Greezt,

Markus
Ik weet de functionaliteiten niet van die lidar in je link maar de industriële die ik ken en gewerkt mee heb, kan je perfect uit zetten, hetzij via een input, hetzij via een commando over tcp/ip.

Ip camera’s kunnen ook, maar dan moet je het voor de beelden niet doen, enkel voor bewegingsdetectie.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Kjelt »

Kun je dan niet beter gewone dual detectoren kopen, die werken op ir icm ultrasoon of radar, zijn zeer selectief, geen valse melding of er moet een dikke rat, kat ifzo langs komen, zijn perfecte dingen en betaalbaar.
En Bart is slim genoeg om zo'n sensor aan een raspberri pi te hangen die hem een seintje geeft.

https://www.beveiligingswinkel.nl/alarm ... detectoren
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

Kjelt schreef: 13 jun 2020 15:24 Ik denk dat hij een accu boor schroefmachine bedoeld ;-)
Inderdaad. Zal DeWalt worden, gewoon losse 18V accu en body. Spul ligt bij mij mijn in de hand, koffer heb ik nog, lader en 2e accu ook. Nog niet gedaan; ik moest een paar kindertjes verzuipen :mrgreen:
Markus schreef: 13 jun 2020 17:26 Hmmmm LIDAR wel leuk, wil ik ook wel eens uitproberen maar kan het wel uit ?
Zo'n duur draaiding wil je in ieder geval niet. Maar een paar van die time-of-flight sensortjes kost de wereld niet. Al is dat dan weer vrijwel gelijk aan zo'n 'dual detector' die Kjelt aanhaalt.
Geldof schreef: 13 jun 2020 18:54 Sorry offtopic maar vond nog een filmpje van een drone., hoe kan je zo iets bijhouden? met een vliegtuig prima maar dan zie je wat voor en achter is maar dit is echt waanzinnig om te zien.
Hoe die line-of-sight piloten dat voor elkaar krijgen weet ik ook niet; ik kan dat net goed genoeg om het ding te landen. Dat moet je aan Serum vragen :lol:
Ik plak er een cameraatje in aan de voorkant, dat maakt het een stuk makkelijker.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door chimaerion »

Kjelt schreef: 13 jun 2020 20:07 Kun je dan niet beter gewone dual detectoren kopen, die werken op ir icm ultrasoon of radar, zijn zeer selectief, geen valse melding of er moet een dikke rat, kat ifzo langs komen, zijn perfecte dingen en betaalbaar.
En Bart is slim genoeg om zo'n sensor aan een raspberri pi te hangen die hem een seintje geeft.

https://www.beveiligingswinkel.nl/alarm ... detectoren
Bij de lidars waarmee ik gewerkt heb kan je instellen wat de minimumafmeting van het object dat zich in het veld bevindt moet zijn om gedetecteerd te worden. Vogels, ratten en dergelijke haal je er zo uit.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5414
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door serum »

Geldof schreef: 13 jun 2020 18:54 Sorry offtopic maar vond nog een filmpje van een drone., hoe kan je zo iets bijhouden? met een vliegtuig prima maar dan zie je wat voor en achter is maar dit is echt waanzinnig om te zien.
Muscle memory is echt een ding.

Je vliegt die dingen in acro-mode. (of je nou FPV of in LOS vlieft) Je verandert de richting van de quad door stick-input. Alles in neutraal is de positie hoe hij blijft in. de hoek staan zoals je hem hebt staan. Je stelt in de software in hoeveel graden per seconde hij draait, volgens mij heb ik hem standaard op 900 ofzo staan (dus op max rond de 3 rpm op volledige stick-uitslag). (zo kan je makkelijk een flipje maken). Daarnaast doe je veel met inertia van het ding. Als je even volgas geeft en het gas dichtgooid, hangt hij even stil. Als je hem dan onder een hoek van een graad of 80 zet en volgas geeft, schiet hij weg. Je propellers draaien bij 'gas dicht' altijd nog een bepaalde onderwaarde, zodat de motoren niet stil kunnen vallen. Ik ben een cheater, (en lang niet zo goed als quadmovr) ik heb een felle LED op de voorkant, voor als je de orrientatie kwijt bent.

Als je erover na gaat denken wordt het complex, je vingers vertalen na een paar dagen oefenen en nachtjes slapen redelijk feilloos wat je wilt. Als je een mooie kombocht naar rechts wilt draaien, moet je doorgaans wat meer gas geven om hoogte te houden, je helt naar rechts en trekt hem iets achterover. Daarnaast moet je ook nog een beetje YAW meegeven om de bocht te maken.

Een powerloop is gewoon een kwestie van 1/2 of 3/4 gas ofzo (afhankelijk van de grootte van de loop) en dan heel rustig achterover trekken. Middelpunt vliegende kracht regelt de rest. :mrgreen:

Niks bijzonders, maar hier zo'n start (4s, dus redelijk beschaafd, met een niet al te snelle quad).

https://youtu.be/62TdwHupwOc

En Geldof.. Als ik je nu vertel dat je voor nog geen 150e zo'n boot in de lucht hebt, incl zender/accu/bouwplezier.. Denk ik dat je vrouw mij vanavond gaat bedanken voor het verkwisten van je tijd.. :):):)
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

serum schreef: 14 jun 2020 09:04
Geldof schreef: 13 jun 2020 18:54 Sorry offtopic maar vond nog een filmpje van een drone., hoe kan je zo iets bijhouden? met een vliegtuig prima maar dan zie je wat voor en achter is maar dit is echt waanzinnig om te zien.
En Geldof.. Als ik je nu vertel dat je voor nog geen 150e zo'n boot in de lucht hebt, incl zender/accu/bouwplezier.. Denk ik dat je vrouw mij vanavond gaat bedanken voor het verkwisten van je tijd.. :):):)
Hmmm kan je een topic maken in praathoek en daar eens wat meer info over geven.
Lijkt me wel erg leuk zo'n klein race ding en ik heb een zender/ontvanger/lipo's enz.

Wil al heel lang FPV proberen maar vind de aanschaf erg duur voor iets wat ik niet zeker weet of het leuk is.
Als er weer een keer een cnc dag is zou ik het wel een keer willen zien als je het mee kan nemen.
Click buy play
Plaats reactie