Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

thebigbozz
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 mei 2012 01:02
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door thebigbozz »

DaBit schreef: 13 jun 2020 14:20 Afbeelding
Ook een dingetje om op te letten als je afbeeldingen post op internet. Zorg dat je Geotag verwijderd is uit de metadata van je afbeelding.

Uit bovenstaande afbeelding kan ik zo zien waar de foto is genomen.
Als je de galerij gebruikt van het forum is deze automatisch verwijdert.

Jij bent overigens niet de enige. Er zijn er meer hier op het forum met een eigen website die daarop hun afbeeldingen hosten en dus hun Geotags vergeten te verwijderen.

Groeten,
Mark
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door serum »

Klopt! Hele verstandige post! Ik had een blog voor luidsprekerbouw op picasa, daar kon je dat eenvoudig uitzetten.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

F***, je hebt gelijk! :shock:
Je zou zeggen dat als je in GIMP een 'export as' doet dat-ie die info wel weggooit, maar nee dus. Ik zal eens een tooltje zoeken wat die EXIF-data op een hele map kan verwijderen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door Geldof »

Je kan ook in een bunker gaan leven, denk dat 99% van de inbraken spontane acties zijn omdat ze iets gezien hebben of gehoord.
Lijkt me sterk dat ze met alle boeven samen google foto's zitten te bekijken om te zoeken naar een oude slijptol foto met adres.? (sorry Dabit ;-) )

Neem gewoon een alarm systeempje met een paar stickers, als ze iets echt willen krijgen ze het toch wel.

Enige wat ik extra doe ik van alles wat ik koop de factuur bewaren (digitaal) en een foto mocht ik ooit iets aan de verzekering moeten doorgeven.
Dat staat op me NAS en die staat weer ergens anders.
Click buy play
thebigbozz
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 mei 2012 01:02
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door thebigbozz »

Waarschijnlijk gelegenheids dieven inderdaad.
Het is goed om afschrik middelen te gebruiken waarschijnlijk. Maar het kan ook juist weer de aandacht vestigen dat er wat te halen valt. En dan heb je juist weer kans op de serieuze types.

Mijn opmerking is niet bedoeld dat doordat Dabit zijn geo-tag in z'n geposte afbeelding laat staan, er ingebroken is.

Het is meer een opmerking over iets wat veel mensen gewoon niet weten. Iets in de trand van verstandig gebruik maken van het Internet.

Het verbaast mij gewoon dat er hier mensen op het forum zitten die machines van meer dan 10.000 euro bouwen, hun locatie zo makkelijk prijs geven. Ik denk/hoop dat het onwetendheid is.
Ze zullen echt niet die machine meenemen, maar als ik bij me zelf al kijk hoeveel (duur) (meet)gereedschap er ligt om mijn bescheiden machines te bouwen...

Een goede deur, gordijntjes voor de ramen en niet teveel aan de grote klok hangen dat er wat te halen valt lijkt me een goed begin.



Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door DaBit »

Dat ik de plaatjes op mijn eigen site host is mijn eigen keuze, die was ik ook niet van plan te gaan veranderen. Heel bot gesteld zijn die plaatjes mijn data en niet die van cnczone.nl of welke 3e partij dan ook, en etaleer ik ze hier, daar, ginder, en waar nog meer nodig. Als ik een document post dat echt niet kan dan vind ik dat justitie mij maar achterna moeten zitten en niet cnczone.nl, en als ik vind dat een plaatje aangepast moet worden of weg moet, dan wil ik die vrijheid hebben (uiteraard weet ik dat er tegen die tijd al 100 kopieeen in omloop zijn). Dat is echter weer een heel andere discussie.

Maar de geotags zijn nu weg in ieder geval; die hadden er al nooit mogen zijn. Inderdaad niet bij stilgestaan dat die na bijsnijden en exporteren wel eens zouden kunnen blijven bestaan.

En kwa weten wat er te halen is: die foto's zullen het 'm niet geweest zijn. Ik help nog wel eens ooit iemand ergens mee dus hele volksstammen weten wat er waar te halen is, en die mensen kennen op hun beurt ook weer hele volksstammen. Dat risico is veel groter. Maar om dan tegen een hulpbehoevende kennis van de overbuurvrouw te zeggen 'je mag niet binnen' of een fietser met platte band maar laten staan, tsja, dat gaat ook weer ver. Dan maar eens in de tig jaar een inbraakpoging, als dat de keerzijde van de medaille is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Wat voor extra anti-inbraak hebben jullie?

Bericht door andrefc101 »

Geldof schreef: 14 jun 2020 14:59 Dat staat op me NAS en die staat weer ergens anders.
En als ze die dan jatten? Maak je wel een backup op een andere 😉
Plaats reactie