Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door DaBit »

Ik zoek een stel van die zelftappende plastic-schroefjes, maat M2.2x10. Ik heb ze zowiezo nodig omdat ik ergens een opvulplaatje onder wil plaatsen en dan is de bestaande M2.2x6 niet lang genoeg meer. Ik zou daar een plaatschroef in kunnen draaien, maar dan vernaggel ik de bestaande draad.

Als het even kan wil ik ook wel een paar maatjes meer; ze raken van bestaande apparaten wel eens ooit kwijt en verder doen ze het goed in plastic. Het liefste heb ik ze in doosjes van 100 of 200 ofzo; losse zakjes met 10 schroefjes erin gaan aan de wandel.

Ik heb ze gevonden bij Screwerk, maar dat loopt wel heul aardig in de papieren; dat is 27 euro voor 28 gram ijzer als je er 100 koopt: https://de.screwerk.com/nl/shop/detail/ ... 0100S.html

Ali staat er ook vol mee, maar de levertijden gaan richting september.

Iemand nog een tip waar die dingen voor normaal geld te krijgen zijn?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Swake »

Caviaar is goedkoper. Na het slopen van één of ander toestel gooi ik vanaf nu die schroefjes nooit meer weg....

Op Ali zitten ook leveranciers waarbij de spullen al ergens in West-Europa liggen. Dat gaat veel sneller ook al is er een kleine meerprijs. Alleen heb ik nog niet gevonden hoe je hier efficiënt kunt op zoeken.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Portje »

Zelftappende plastic schroefjes
Waar draai je die in?
Boter ?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6325
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Kjelt »

Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Portje »

ahh, Dabit heeft het over: dan beschadig ik de bestaande draad, dus hij bedoeld m2.2x10 boutjes ?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
motormuis
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door motormuis »

ik heb ze bij Kelders wel eens gezien maar dan dikker

ik ga vandaag of morgen na Kelders zal ff kijken of er wat ligt
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door hugo stoutjesdijk »

zelftappend plastic, hoe zien die er dan uit? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. En waar tappen die dan hun draad in?

Bedoel je niet deze?
https://www.esmax.nl/Schroeven-voor-kun ... nststof-PZ
is natuurlijk geen M2.2
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Kars-cnc »

Hier hebben ze wel iets wat er op lijkt. Ik vind niet zo snel of de spoed hetzelfde is maar misschien is dat in de DIN7981 norm te vinden?

https://www.microschroeven.nl/nl/zelfta ... g-20000109
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door DaBit »

Ik bedoel dus inderdaad de zelftappende metalen schroeven voor gebruik in thermoplasten. Iedereen hier kent die krengen wel, want zo'n beetje elk spuitgegoten produkt zit met tabjes en die schroeven in elkaar. Lijkt op het eerste gezicht op een houtschroef of plaatschroef, maar dat is het toch niet. Als je een houtschroef in zo'n plastic pieleke draait is het al gauw einde plastic pieleke. Die 'PT' schroeven draaien er wel goed in, en je kunt het met beleid zelfs een keer of 20 doen.

Of die M voor M2.2 nu wel of niet terecht is (ik denk van niet..): als je online zoekt zie je ze vaak onder die benaming staan. Volgens mij is de EJOT PT schroef de moeder van deze schroefjes en kopieert de rest deze dingen.

Die Esmax plasfast schroeven zijn inderdaad wat ik zoek, alleen is de VPE van 1000 me iets te gortig (of eigenlijk die 50 euro per maat). Was dat 100 of 250 geweest dan was ik blij; in 3D-geprinte en gefreesde kunststofdelen komen ze ook wel van pas.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door DaBit »

Kars-cnc schreef: 16 jul 2020 13:07 Hier hebben ze wel iets wat er op lijkt. Ik vind niet zo snel of de spoed hetzelfde is maar misschien is dat in de DIN7981 norm te vinden?
Nee, dat zijn andere. Makkelijk te kerkennen aan de stompe punt en de hele smalle bijna mesvormige draad:
Afbeelding
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Portje »

k snapte um wel,grin
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Geldof »

Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door Geldof »

Kijk anders even bij Fabory, ik heb een account dus als je doorgeeft welke dan kan ik ze voor je bestellen.
Zo te zien niet te duur.


https://www.fabory.com/nl_BE/Bevestigin ... 990%3A10.0
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Plastic-schroefjes M2.2 x 10

Bericht door DaBit »

Die TME.eu prijzen zijn een beetje normaal, daar kan ik wel wat mee.

Bij Fabory zie ik geen prijzen zonder account (zou de baas wel moeten hebben volgens mij want ik heb er ooit kaleizetmoeren besteld, en die doet niet heel moeilijk over privebestellingen. Maar die inloggegevens zijn spoorloos). Wat zijn de kosten daar van een doosje?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie