raw avantic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: raw avantic

Bericht door serum »

Volgens mij biedt Sorotec een optie om een 2e ko op de Y as te monteren. Daar zou ik voor kiezen. Je kan altijd met ze emailen, zijn vriendelijke gasten en erg kundig en service gericht is mijn ervaring.

Ik zie dat ze de 'heavy gantry' versie van de door jou genoemde machine hebben; Realiseer je wel dat de vermelde prijzen excl aansturing/servo's en dergelijke zijn.

https://www.sorotec.de/shop/Portalfraes ... antry.html
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: raw avantic

Bericht door benkr »

Ik kwam deze tegen, lijkt me aardig compleet en wordt kennelijk gratis in Rotterdam haven afgeleverd.
Ik vraag me wel af, of dat voor of na de Douane is maar het blijft denk ik een goede prijs.

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... ousPage=lr
M1chaelx
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:08
Locatie: Alkmaar

Re: raw avantic

Bericht door M1chaelx »

Naar mij mening kan dat helemaal niks zijn. In Europa zou zoon machine gebouwt worden voor 15000 euro als het niet meer is en dat hun hier dan ook nog winst op maken kan het alleen maar troep zijn.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door andrefc101 »

M1chaelx schreef: 24 okt 2020 19:53 Naar mij mening kan dat helemaal niks zijn. In Europa zou zoon machine gebouwt worden voor 15000 euro als het niet meer is en dat hun hier dan ook nog winst op maken kan het alleen maar troep zijn.
Je hebt groot gelijk, allemaal troep is het. Wanneer het geen 15.000 euro kost kan het absoluut niets zijn 👍
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: raw avantic

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 24 okt 2020 20:07
M1chaelx schreef: 24 okt 2020 19:53 Naar mij mening kan dat helemaal niks zijn. In Europa zou zoon machine gebouwt worden voor 15000 euro als het niet meer is en dat hun hier dan ook nog winst op maken kan het alleen maar troep zijn.
Je hebt groot gelijk, allemaal troep is het. Wanneer het geen 15.000 euro kost kan het absoluut niets zijn 👍
Waarom bestellen wij dan zo veel bij Aliexpress, is toch allemaal troep toch?

Ja, het zal geen topkwaliteit zijn, maar goed is goed genoeg.
Stap in het vliegtuig en ga kijken, voor stukken minder dan het prijsverschil weet je het precies, en je kunt daar ook nog allerlei dingen laten verbeteren voor een geringe meerprijs.
Bedenk dat een uurloon in Europa al heel gauw 50 Euro is, in China is dat een weekloon of meer, daar zit het grote verschil.
M1chaelx
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:08
Locatie: Alkmaar

Re: raw avantic

Bericht door M1chaelx »

Dat denk ik juist niet wij gebruiken hier allemaal spullen die een rapport er bij hebben wat het is en waar het van daan komt.
Metalen met setificaten er bij de mensen kennen het zelfde als ons alleen de afwerken en waar ze mee werken is niet te vergelijken. Hij zal in eerste instantie prima werken maar op de langer termijn.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: raw avantic

Bericht door benkr »

M1chaelx schreef: 25 okt 2020 11:18 Dat denk ik juist niet wij gebruiken hier allemaal spullen die een rapport er bij hebben wat het is en waar het van daan komt.
Metalen met setificaten er bij de mensen kennen het zelfde als ons alleen de afwerken en waar ze mee werken is niet te vergelijken. Hij zal in eerste instantie prima werken maar op de langer termijn.
En wat denk je dat al dat extra papierwerk kost?
Ik denk dat dit nergens zo ver gaat als in de luchtvaart, daar is het papierwerk en herleidbaarheid belangrijker dan het product.
En werkelijk alles kost goud.
Maar ook levertijden van 12, 18 en 24 maanden zijn geen uitzondering, de voorbereiding van een flinke F16 onderhoudsbeurt kost zo ongeveer 3 jaar en daar werken tientallen mensen dagelijks aan dan.
Plaats reactie