raw avantic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

M1chaelx
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:08
Locatie: Alkmaar

raw avantic

Bericht door M1chaelx »

Hallo

Is iemand bekend met deze CNC machine merk.
Rawcnc.com van RAW avantic ik ben aan kijken voor het model 2000x1500 alleen er komt nog bijna 2000 euro bij voor BTW en verzend kosten
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door Sven »

Ik vind eu 2000,-- voor verzenden een raar bedrag, dat klinkt als zaakjes niet goed uitgedacht of uitgezocht.
Maar als je alle inbegrepen spullen op een rijtje zet en je krijgt het met CE dan is het misschien zo gek nog niet.

Maar ik neem aan dat je 'm zelf nog in elkaar moet zetten, geen idee wat dat met ce doet.

Mijn voornaamste tegenzin in dit ding zit ' m in het dunne profiel voor het portaal.

Edit: in cart geven ze een eu 510,-- flatrate, is dat alleen Zweden?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
M1chaelx
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:08
Locatie: Alkmaar

Re: raw avantic

Bericht door M1chaelx »

Klopt

Maar als je door klikt en Nederland selecteerd betaal je 1200 euro btw en je moet hem idd zelf in elkaar zetten.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door andrefc101 »

@Sven, heeft jou machine een CE keurmerk?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door Sven »

Andre, kan je in wat meer zinnen reageren?
Misschien heb je een hele nuttige gedachtenkronkel die daadwerkelijk iets bijdraagt aan de vraagstelling van dit draadje.

Ik ben helaas te dom om je hele gedachtengang uit oneliners op te pikken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: raw avantic

Bericht door serum »

Ik vermoed dat Andre erop doelt dat Michael het niet heeft over een CE keurmerk, maar dat het volgens jou opmerking een weegfactor is om tot de aanschaf van de machine over te gaan, terwijl je eigen machine ook zelfbouw is en vermoedelijk geen CE keurmerk heeft. De RAW is CE certified, wellicht word je daardoor op het verkeerde been gezet. Alleen is het onbekend of het een USP voor Michael is.

@michael;
Aangezien je BTW meerekent in de prijs is het gebruik particulier en niet zakelijk . Uiteraard betaal je dit. Ik vermoed dat je met de aanschaf van een dergelijke machine toch een zakelijke inslag hebt? Misschien is het een optie om je bij de KvK te registreren, ben je nu in loondienst en betaal je belasting dan kan je, naast de BTW teruggave, een deel van je investering (ruwweg 1/3e deel) terugvorderen op je belastingdruk van je werk uit loondienst. Zo kost een machine van 10000 euro incl btw dus nog maar 8264, en krijg je over de investering (KIA) nog eens ~2500 terug en kost de machine je krap 6000 ipv 10000.

Ken je Sorotec? die maken ook mooie machine. Raw ben ik wel eens tegengekomen. Lijkt een OK machine. Ik ben persoonlijk minder happig op machines van aluminium en stappenmotoren (heb zelf ook een alu machine) maar je bent lang en lang en lang bezig om ze goed af te stellen. De profielen genieten een behoorlijke vormvrijheid. Er moeten referentievlakken voor de lineaire geleiders en voor de evt. tandheugels op gefreesd zijn.

Maar schroef je iets van staal op aluminium heb je te maken met de verschillende uitzetcoefficienten. (bimetaal) Alsnog, nauwkeurig werken kan tot op zekere hoogte, en belangrijker nog; je kan heel, heel veel plezier hebben van de door jouw genoemde machine en er ook nog eens een stuiver mee verdienen, mocht dat je insteek zijn.
JanF
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2016 14:34
Locatie: Ryptsjerk

Re: raw avantic

Bericht door JanF »

Hum, beetje off topic maar het lijkt mij niet handig om hier belastingvoordeeltje uit te spreken!
Of je moet natuurlijk een accountant zijn die precies weet wat te adviseren.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door andrefc101 »

Sven schreef: 20 okt 2020 09:41 Andre, kan je in wat meer zinnen reageren?
Misschien heb je een hele nuttige gedachtenkronkel die daadwerkelijk iets bijdraagt aan de vraagstelling van dit draadje.

Ik ben helaas te dom om je hele gedachtengang uit oneliners op te pikken.
Ik reageerde even op jou uitermate zinnige opmerking over dat CE. Omdat jij daar zoveel waarde aan hechtte op de vraag van de ts. Ik vroeg me oprecht af wat daar nu het grote nut van was?
Ik dacht namelijk dat je als zzp’er daar niets mee te maken hebt. Vandaar de vraag of jou machine dat dan wel heeft. Nergens voor nodig dus dat je je op dat kleine pikkie getrapt hoeft te voelen!
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door Sven »

Zoals altijd Andre, weet je weer zeer fijngevoelig te reageren.
Deze keer zelfs in meer dan 1 zin!
Ik werd duizelig zodra ik bij de derde zin kwam, dat ben ik niet van je gewend!

Maar ik lees nu dat je even aan het denken bent geweest, jij zal ook wel duizelig zijn nu.

Ik zal het je even uitleggen, ik hoop dat je daarna snel kan herstellen van de inspanning dat te proberen te begrijpen.

De bouwer van RAW lijkt te zeggen dat zijn spul ce gecertificeerd is. Dan moet zijn constructie dus aan de regeltjes voldoen die in de EU gelden, en daar heeft ie zijn best voor moeten doen, en dat is (voor sommigen) best wat waard.
Als een klant van hem een ongeluk krijgt met de machine dan zal de ziektekostenverzekering kijken of ze de kosten die ze daarvoor moeten maken kunnen verhalen.
Als meneer raw zijn huiswerk goed gedaan heeft dan is hij niet aansprakelijk, hij heeft namelijk aan de regels voldaan.

Ik probeer het hier even eenvoudig te houden he? dan kan je sneller weer verder met wat je ook maar aan het doen was.

Dit verhaaltje geldt ook als een zzper een dergelijke machine neerzet.

Als je als zzper een eigenbouw machine gebruikt dan zijn de risico's voor jezelf en kan de verzekering nergens terecht voor het verhalen van de kosten.

Kijk, zo kan je door meerdere zinnen te gebruiken uitleg geven, en op een beleefde manier uitnodigen tot meer vragen.
Ik heb het ook niet nodig om over geslachtsdelen te fantaseren.
Maar goed, ieder zijn meug.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: raw avantic

Bericht door serum »

Ik pak de popcorn, dit wordt een onvervalste western compleet met een wilde achtervolging en schietgrage cowboys.

Yihaaaaaaaw!
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door andrefc101 »

Goed antwoord Sven, vooral erg duidelijk. Denk dat de TS erg blij is met je. Nu alleen nog ff duidelijkheid over die 2000 euro verzendkosten, dan begrijpt iedereen het. Gaaf!
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: raw avantic

Bericht door Portje »

HiiiHaaaa
De zweep erover

https://ibb.co/mGDw7jK
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
M1chaelx
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:08
Locatie: Alkmaar

Re: raw avantic

Bericht door M1chaelx »

Dank jullie wel voor jullie reactie

Maar vinden jullie een Portaalfreesmachine Alu-Line Heavy Line een beter optie.
Ik zie alleen dat de x as maar 1 kogelomloopspindel heb dat baard mij wat zorgen is dat sterk genoeg.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: raw avantic

Bericht door andrefc101 »

M1chaelx schreef: 20 okt 2020 18:14 Dank jullie wel voor jullie reactie

Maar vinden jullie een Portaalfreesmachine Alu-Line Heavy Line een beter optie.
Ik zie alleen dat de x as maar 1 kogelomloopspindel heb dat baard mij wat zorgen is dat sterk genoeg.
Dat ligt uiteraard aan de werkbreedte van de machine, aan beide zijden een spindel is natuurlijk ten alle tijden beter, de brug kan immers niet scheef trekken. Maar als de machine niet te gek breed is, kan het wel.
Plaats reactie