Vermelden woonplaats

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Vermelden woonplaats

Bericht door joopbos »

Ik zie dat er vaak gevraagd wordt waar de werkplaats van een forumlid woont.
Niet ieder lid vermeld zijn woonplek.

Ik ben benieuwd waarom er leden zijn die dit niet in, willen, vullen.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door elvis3 »

Daar snap ik inderdaad ook niets van
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door carlo »

goeiemorgen

ze hebben misschien schrik dat de andere dan de deur plat zullen lopen
terwijl we zoveel van elkaar kunnen leren

mvg
carlo
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door Ballegooijen »

De beheerder zou er natuurlijk een verplicht veld van kunnen maken bij de 1e aanmelding.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door benkr »

Ballegooijen schreef: 23 okt 2020 23:00 De beheerder zou er natuurlijk een verplicht veld van kunnen maken bij de 1e aanmelding.
Zou kunnen, maar in mijn beleving is iedereen vrij zijn woonplaats te vermelden, alleen als je dan om een dienst gaat vragen is het echt niet handig om niet te vertellen waar het probleem zich afspeelt en dat is meer regel dan uitzondering.
Ik denk wel eens om niet te reageren als de plek van het gebeuren niet is vermeld, maar de TS heeft dat dan waarschijnlijk weer niet in de gaten.
Ik krijg vaak het idee dat dit forum wordt gezien als een wensput, men stelt een vage vraag en verwacht een kristalhelder antwoord.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 23 okt 2020 23:09 Ik krijg vaak het idee dat dit forum wordt gezien als een wensput, men stelt een vage vraag en verwacht een kristalhelder antwoord.
En ze gooien er vaak ook nog geen kwartje in ;-)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door DaBit »

Ik vind het ieders eigen keus of hij/zij/het wel of niet wil laten weten waar in het land het huis staat.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door FSSF »

Ieder voor zich toch? Vraag je om fysieke hulp dan is een woonplaats zinvol, anders is het wellicht leuk om te weten maar is het weinig zinvolle informatie...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Misschien is het op het moment van aanmelden voor velen niet helder wat het voordeel van het vermelden van je adres kan zijn, en later denken ze er dan niet aan.
Bij veel leden die zich voorstellen vermelden ze gewoon hun verhaal inclusief woonplaats, dus het is blijkbaar vaak niet om reden dat we het niet mogen weten. En vaak als (meestal Ben ;-) ) er een opmerking over gemaakt wordt, ze het alsnog doen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door Kars-cnc »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 okt 2020 09:14 Misschien is het op het moment van aanmelden voor velen niet helder wat het voordeel van het vermelden van je adres kan zijn, en later denken ze er dan niet aan...
Ik denk ook dat dat een belangrijke reden is. Ik kan me herinneren (ben nog niet zo lang lid :mrgreen: ) dat ik bij aanmelding ook aarzelde. Je hebt nog geen idee hoe een en ander zich zal ontwikkelen op het forum en wil in eerst instantie je privacy in acht nemen, je weet maar nooit wat voor rare jongens er op zo'n forum zitten 8)
Als je in een grote plaats woont blijft een en ander nog wel redelijk anoniem maar er zijn ook genoeg dorpjes met een paar honderd inwoners waar iedereen weet dat jij het bent als je de woonplaats invult.

In die zin vind ik zeker dat het zeker vrijwillig moet blijven, maar het is soms wel erg handig als je kunt zien of iemand bij je in de buurt zit of niet. Een verbetering zou misschien kunnen zijn om ook een regio of provincie aan te mogen geven i.p.v. de woonplaats. Volgens mij kun je er nu ook al gewoon iets neerzetten als "omgeving Tilburg" maar dat weet je niet als je je aanmeldt. Ik verwacht dat de Forum beheerders niet zitten te wachten op een aanpassing van de velden bij de aanmeld procedure, maar met de juiste tekst bij het woonplaats(/regio) veld zou misschien al veel verbeterd kunnen worden. Je zou het ook een verplicht veld kunnen maken als iemand weet dat hij de mogelijkheid heeft om er b.v. Nederland neer te zetten.
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door Jantje2k »

In mijn geval omdat ik toch een klein beetje anoniem probeer te blijven 8)
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door benkr »

Als ik nu b.v. kijk naar Spinningwheels dan woont hij: "ergens in diep donker Drente" Is dat globaal of niet?
En we weten toch in welke hoek we hem moeten plaatsen, dus het kan gewoon, ook zonder aanpassingen van het forum.
En dit is zeker niet de enige die zoiets als locatie heeft ingegeven.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door serum »

Normaalgesproken heb je achterop je auto ook geen plaatsnaam staan? Behalve de bewoners van ponypark slagharen, Duinrel en de Efteling. Daar is het kennelijk wel verplicht om dmv de sticker je G28 weer te geven..
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vermelden woonplaats

Bericht door hainjedaf »

Ik vind 'Amsterdam', 'Elst', 'Oss' of Emmen nog hele globale indicaties...

Je gaat hier zitten om contact met mensen te maken.
Wat heeft dat voor nut als je vervolgens heel erg moeilijk gaat doen over privacy?

Terwijl je hier op dit forum zit, wordt je toch wel gevolgd door pixels en cookies van de
diverse andere sites waar je was....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie