Draaibank levensgevaarlijk

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja en nee, 't ongeluk van Ayrton Senna staat ook nog overal op het net, vanuit verschillende camerahoeken, net als de crashes van Gilles Villeneuve, Ronald Ratzenberger, en vele andere coureurs.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door hrscharft »

Ik zal wel weer ouderwets zijn en niet met mijn tijd meegaan, maar ik vraag me toch af wat voor een asociaal en respectloos monster je moet zijn , om zoiets op internet te zetten! Daarmee bedoel ik natuurlijk niet TS.
Een Rus
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
tantan
Donateur
Berichten: 561
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door tantan »

je maag krimpt idd als je dit ziet, maar ik heb hem 2 keer gekeken, en toch zet het je weer even met beide benen op de grond en maakt het je weer even bewust van de risico's van het werken met machines.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Grafjan »

Collega kwam toevallig gister dit filmpje laten zien. Toen de beste man 1 keer over de kop ging heb ik niet meer verder gekeken... schijnbaar zijn er ook foto’s op het net waarop te zien is wat er van hem over is gebleven..Van een meedraaiende center had ik al wel eens gehoord, maar van.... nee deze woord grap durf ik hier niet te plaatsen.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
motormuis
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door motormuis »

dit is tegenwoordig toch schijnbaar normaal
ongeluk op de autobaan moet langzaam gereden worden telefoon in de hand en gouw een film maken en op itn
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Jantje2k »

Arie Kabaalstra schreef: 26 nov 2020 22:26
spinningwheels schreef: 26 nov 2020 22:17 Hij heeft in ieder geval goed leergeld betaald .
Zijn collega,s die het gezien hebben zullen in ieder geval wel een klein beetje voorzichtiger zijn denk ik zo.
Misschien zouden dergelijke filmpjes wel verplichte kost moeten zijn, tijdens de opleiding.
Duits Instructiefilmpje.. nog een beetje humoristisch opgezet, maar de boodschap komt wel over..
Dankjewel, krijg nu het beeld van een mes rechtopstaand in het hoofd van die man niet meer uit gedachten :roll:
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door hrscharft »

schijnbaar zijn er ook foto’s op het net waarop te zien is wat er van hem over is gebleven..
Niet echt belang bij, ik kan me er ongeveer een voorstelling van maken aangezien er op het einde van de film enkel nog kleding om die as zit.
Die man hebben ze letterlijk op kunnen vegen.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Grafjan »

Ben blij dat ik na de eerste omwenteling gestopt ben met kijken
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Markus »

Heb een keer op een warme dag in een heel los zittend Tshirt achter de Hembrug gestaan. Tshirt wikkelde zich om de de trapeziumspindel van de Z as en ik werd naar de machine toe getrokken. Heb meteen op de noodstop geramd maar mijnus had geen rem dus het maakte weinig uit.

Tja.... heb toen me maar scrap gezet tegen de machine en tot mijn verbazing trok het geweld de Tshirt in stukken van mijn rug.

Dus draag alleen matige, tot slechte kwaliteit kleding achter de draaibank !

Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k had ooit de bijnaam "de Legionair" in een Pompenfabriek waar ik werkte, de reden?.. 't feit dat ik met een Baret op mijn hoofd binnenkwam, en dat ik de onderzijde van mijn broekspijpen altijd dichtknoopte bovenop mijn Hoge werkschoenen, Shirt Droeg ik NOOIT los, altijd ingestopt, Truien en stofjassen had ik een bloedhekel aan. Ik had wel een stofjas, maar die hing meestal op mijn Lessenaar bij de Freesbank.

Als ik al mijn stofjas droeg, ALTIJD met de mouwen opgerold, Geen ringen om mijn vingers (sowieso niet omdat die gewoon flink beschadigen als je de hele dag met je takken aan allerlei metalen handwielen moet draaien)
Shirt ingestopt, broekspijpen dicht.. je zult de eerste niet zijn die frontaal op zijn giechel gaat omdat ie met zijn broekspijpen achter een Pallet blijft hangen.

loshangende kleding is veiligheidsrisico 1, loshangend (lang) haar2.. je wilt niet weten hoe je kokosnoot eruit ziet als je gescalpeerd wordt door een machine, daarom draag ik mijn haar altijd in een staartje, dat komt nooit in de buurt van draaiende delen.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door mjeuring »

Arie Kabaalstra schreef: 27 nov 2020 14:00 daarom draag ik mijn haar altijd in een staartje, dat komt nooit in de buurt van draaiende delen.
En die snor dan?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Arie Kabaalstra »

mjeuring schreef: 27 nov 2020 14:03
Arie Kabaalstra schreef: 27 nov 2020 14:00 daarom draag ik mijn haar altijd in een staartje, dat komt nooit in de buurt van draaiende delen.
En die snor dan?
Afbeelding

ook niet los.. Wax is the word here.. soms moet ik er echt met mijn neus bovenop..ga maar eens een beitel kalibreren op een pennetje ø4, en dan ook zo dat ie op 0.01 mm zuiver is..
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6011
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Sven »

Hoodies hebben veters. Die van mij gingen er heel snel af toen ik ze opnieuw ontdekte tijdens het werken met de 4e as....
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Draaibank levensgevaarlijk

Bericht door Arie Kabaalstra »

't is dat de Temperatuur in mijn werkplaats het momenteel niet toestaat, maar bij voorkeur draag ik een T-shirt of een Polo.
Puur vanwege de veiligheid, en.. ik ben niet kouwelijk aangelegd.
Als't wat frisser gaat worden, dan neem ik wel een thermoskannetje koffie mee. :lol:
Plaats reactie