Avondklok

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Avondklok

Bericht door zeeschuim »

Ik ga om 10 voor 9 een bakkie doen bij mijn leuke buurvrouw en als het dan 9 uur is vraag ik of ik mag blijven slapen in verband met de avondklok.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Vroeger nam je een doos bonbons mee..nu een slaapzak en een Kussen.. :)

Ik ga wel een formuliertje "Mantelzorger" uitdraaien, mijn ouders zijn op leeftijd.. en ik ga 's avonds even checken of alles goed gaat bij ze..
'k was niet echt van plan om in de pas te lopen met de plannetjes van "Der Führer" :roll: Niet voor zoiets..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Avondklok

Bericht door DaBit »

Ja, lekker verstandig en sociaal gedrag. Zo komen we wel van die ellende af.

Zeker ook al bang voor nanobots in de vaccins die je tot slaaf maken?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2456
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hainjedaf »

Ik heb een werkgeversverklaring :LOL:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

DaBit schreef: 23 jan 2021 22:29 Ja, lekker verstandig en sociaal gedrag. Zo komen we wel van die ellende af.

Zeker ook al bang voor nanobots in de vaccins die je tot slaaf maken?
nou... Binnen blijven zitten helpt je ook niet.. je weerstand gaat eraan, Mondkapjes werken niet (bron WHO) Lockdowns werken niet (Bron WHO), dus een Avondklok gaat helemaal niet werken, tevens is in de statistieken te zien dat mondkapjes eerder een negatief effect hebben.

Gezondheid is je eigen verantwoordelijkheid.. als je bang bent om een besmetting op te lopen, blijf dan maar lekker binnen zitten vegeteren, mij niet gezien..
Als je alles moet geloven wat de Staatspropaganda dagelijks door je strot ramt, dan was ik allang dood geweest.. ik draag geen mondkapjes, ik schud iemand gerust de hand, Ik durf ook na 9 uur de straat nog wel op, ik ontsmet mijn boodschappenwagentje niet, ik ontsmet mijn handen niet, peuter gerust in mijn neus of bijt op mijn nagels..en toch.. toch leef ik nog steeds, sterker nog.. ik heb nog niet eens een verkoudheid opgelopen..

'k hoor ze wel..die "horrorverhalen".. maar als je even doorvraagt, blijkt het merendeel, nee, het overgrote meerendeel al ouder te zijn geweest dan de gemiddelde leeftijd waarop mensen in Nederland het tijdelijke voor het eeuwige verruilen, en dan blijken ze ook nog eens "onderliggend lijden" te hebben, in normaal Nederlands: "ze stonden al met één been in het graf"

Begrijp me goed, elk sterfgeval is erg genoeg, ik ben vorig jaar mijn vriendin verloren aan Kanker.. ja.. daar ben ik kapot van geweest.. zwaar naar de kloten.. maar ik leef nog..
't huidige narratief lijkt ons te dicteren dat doodgaan aan/met Corona zoveel erger is dan overlijden aan 'k weet niet wat.. Nee.. dood is dood.. of het nou door Kanker, complicaties van Diabetes, Hartfalen, of wat dan ook is..

Ook iets om over na te denken.. een poosje geleden besloot ik onderweg naar mijn ouders even een doosje Sigaren te gaan halen (veel forumleden weten.. "Kabaalstra houdt wel van een goede Sigaar op zijn tijd")
Dus, ik stiefel dat tankstation binnen, en vraag om een doosje La Paz Wilde, begint die knaap achter 't glas te pruttelen dat ik een bekluier op moest.. "hoezo.. werkt de jouwe niet dan".. bedenk je wel.. je verkoopt me zonder met je ogen knipperen een doos sigaren, er sterven jaarlijks 2 keer meer mensen aan de gevolgen van roken, dan aan Corona, en dan ga je mij vertellen dat ik tegen Corona zo'n muilkorf op moet?

Denk daar maar eens goed over na, en leg me dan ook eens uit waarom een buschauffeur zonder bekluier achter het stuur zit.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Tonybryden »

Het gaat er hier ook niet om dat jij niet bang bent om Corona te krijgen, maar door jou houding kun je andere mensen besmetten .
Wie zegt dat jij COVID niet bij je draagt, en dan toch de regels aan je laars lapt.
Dit is nu precies waarom er steeds meer regels opgelegd worden , door eigenwijze mensen zoals jou.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Avondklok

Bericht door Portje »

DaBit schreef: 23 jan 2021 22:29 Ja, lekker verstandig en sociaal gedrag. Zo komen we wel van die ellende af.

Zeker ook al bang voor nanobots in de vaccins die je tot slaaf maken?
Die nanobots zijn al geprogrammeerd.
Straks lopen we allemaal achter elkaar in de pas.

En Arie
Jij duikelt nu toch wel van je hoge stoel.
Dat slaat toch nergens op
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door spinningwheels »

Zullen we hier over ophouden?
De schaapjes en de wappies , staan nog harder tegenover elkaar dan de harde kern van Ajax en Feyenoord.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ieder ander kan anderen besmetten..
Feitelijk is iemand die gevaccineerd is zelfs nog gevaarlijker, als dat vaccin werkt, dan kan hij dat virus dragen, en het niet eens weten, en zo velen besmetten.
Als ik me niet in orde voel, ga ik de deur niet uit.

Tevens, en daaruit blijkt dat je dus niet gelezen hebt wat ik schrijf, is het risico dat je het oploopt niet groot, als je niet tot de risicogroep behoort al helemaal..

Behoor je tot een risicogroep, dan doe je er verstandig aan om grote hoeveelheden mensen te mijden, de Supermarkt hier, daar is het nooit druk.. de meeste ouderen doen hier smorgens de boodschappen ik kom meestal vlak voor sluitingstijd binnenwaaien.

Vandaag op het nieuws.. "Wéér 5600 nieuwe besmettingen".. nee.. 5600 positieve PCR tests.. 't is allang bekend dat die test niet geschikt is , niet betrouwbaar is (Bron: de Fabrikant zelf/ WHO ) en.. als je met die getallen gaat rekenen.. dan zitten we op 2500000 besmettingen in het afgelopen jaar.. ongeveer 10000 mensen zijn aan/met Corona overleden, da's 0.4%.. hetgeeen ook betekent dat 2400000 mensen inmiddels gewoon genezen zijn.
In dezelfde tijd zijn 20.000 mensen overleden aan de gevolgen van Roken.

Volgens het CBS overleden in 2020 in totaal 151736 mensen.. ongeveer 10000 daarvan aan corona.. da's 6.5%
terwijl 24.6% 't loodje legt door hart en vaat aandoeningen en maar liefst 30.9% aan Kanker...doodsoorzaak 1 in Nederland..

Lockdowns, Bekluiers, Avondklokken.. 't is allemaal symboolpolitiek van een Roverheid die maar wat aanmoddert.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door zeeschuim »

Jongens van 30 naast mijn werkplaats vinden het ook een vreselijke inbreuk op hun imago, klokken en mondkapjes in de supermarkt een bloody shame. Ze hebben wel 20 kennissen die corona hebben gehad met als enig hickup een snotneus en een naar hoestje.
E n daarmee doen ze de pandemie die in Manaus, Wuhan, Italië, en nog wat andere slagvelden de mensen tot wanhoop brengt, af als gezeik.
De hele wereld in de meest alerte toestand om mensenlevens te redden en de Lange Fransen met hun bijdehand ogende graancirkelmuts Ossebaard willen je in hun gemakzuchtige ideeën meenemen.
Als oeverloze zeezeiler die wel eens op zee dacht " God laat het in sjessusnaam ophouden" weet ik dat je aan die sneuneuzen geen flikker hebt als het erop aan komt.
We moet met ons allen het fatsoen en geduld opbrengen om hier uit te komen.
Het word echt wel weer een keer beter.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

om hier uit te komen
de vraag is "Hoe dan".. Immers.. Lockdowns, Bekluiers en avondklokken gaan echt niet werken.. doen ze al niet..

Ik vraag me overigens af.. hoe gaat het nu in Italië.. nu vele restaurants de deuren weer geopend hebben. daar moeten de mensen toch inmiddels bij bosjes dood neervallen in de straten?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Avondklok

Bericht door serum »

Zit je trouwens gewoon op je eigen WiFi bij je buurvrouw zeeschuim?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

serum schreef: 23 jan 2021 23:48 Zit je trouwens gewoon op je eigen WiFi bij je buurvrouw zeeschuim?
Dat zal wel lukken toch?..je staat er soms van te kijken hoever dat rijkt.. soms als ik de straat in kom rijden begint mijn Tablet al te jengelen..
mijn Wifi rijkt in elk geval zeker tot de woonkamer van de buurvrouw achter..
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door elvis3 »

@Ariekabaalstra

Had je liever dat die man tegen je zou zeggen dat hij je de sigaren niet wilde verkopen omdat bewezen is dat dat slecht is?. Dan had je daar weer een heel verhaal over geschreven. Ik lees hier dikwijls dat je veel verstand hebt van allerlei dingen en neem ik ook aan. Maar schijnbaar is er toch een gedeelte niet meegegroeid, namelijk emphatisch vermogen. Lees het stukje van Tonybryden een keer of zes achter elkaar door. Als je daarna nog hetzelfde denkt, wat ik mij niet kan voorstellen, zoek dan zeker het woord op dat ik gebruikt heb om aan te geven dat je je ook een keer in iemand anders moet kunnen verplaatsen.
Alvast een klein beetje uitgelegd voor het geval je het niet kunt vinden, of niet de moeite neemt om het op te zoeken.
Je bent in ieder geval schijnbaar ook niet bang om je ouders te besmetten.

Gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gesloten