Avondklok

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door zeeschuim »

https://www.trouw.nl/es-b0d87807
Het gaat ook om een sociaal gevoel, een voor allen, allen voor een.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 867
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door zeeschuim »

serum schreef: 23 jan 2021 23:48 Zit je trouwens gewoon op je eigen WiFi bij je buurvrouw zeeschuim?
1 voor 9 schopte ze mij de deur uit.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Avondklok

Bericht door Portje »

zeeschuim schreef: 24 jan 2021 00:04
serum schreef: 23 jan 2021 23:48 Zit je trouwens gewoon op je eigen WiFi bij je buurvrouw zeeschuim?
1 voor 9 schopte ze mij de deur uit.
grin, slimme buurvrouw
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Empathie...tja.. wat zal ik daar over zeggen..

ik kan me vaak moeilijk verplaatsen in de denkbeelden van anderen, met name in de denkbeelden van mensen die nog altijd geloven dat lockdowns, bekluiers en avondklokken echt helpen.. sorry.. zover krijg ik mijn hoofd niet in mijn reet..

Je mag me een eigenwijze snuiter vinden.. vind ik allemaal best... maar als de WHO, de Fabrikant van de PCR test en talloze andere experts in diverse gebieden aangeven dat het niet werkt.. dan is de kans groot, nee.. dan is het zo dat het niet werkt..

ik ben geen viroloog, maar ik weet wel dat buiten zijn, vuil worden en veel bewegen helpen om je immuunsysteem te versterken, en dat binnenzitten, bekluiers dragen en afstand houden alsof ieder ander Lepra heeft je immuunsysteem geen goed doen.
Verder zijn er medicijnen die goed werken tegen een Corona besmetting, en de daaruit voortvloeiende ziekteverschijnselen, Vitamine C, en D onder andere.. Vitamine D maak je zelf aan onder invloed van Zonlicht.. daarom is binnenzitten niet goed voor een mens..

En wat Empathie verder betreft.. ik denk niet in een kort kringetje.. stel je voor dat ik mijn buurvrouw besmet.. ik denk ook aan de vele ondernemers (waaronder ikzelf ook) die geen kant op kunnen.. je winkel dicht moeten gooien, .. want Corona!.. de Bruna mag wel open, alleen voor Post.. ze mogen je nog geen doosje Printerpapier verkopen.. terwijl de supermarkten die dat spul nooit hebben.. het nu wel verkopen.. hetgeen feitelijk betekent dat de omzet van zaken als Bruna nu overgenomen wordt door "aasgieren" met een supermarkt die nu met die artikelen extra omzet genereren.. als je printerpapier op is, wil je nieuw gaan halen.. niet bestellen.. dat duurt weer een paar dagen, en die facturen en offertes moeten toch afgedrukt worden..

De Restauranthouders proberen met het maken van afhaalmaaltijden nog een beetje het hoofd boven water te houden, ik hoop dat het ze lukt..
En dan heb ik het nog niet gehad over het sluiten van de scholen.. we zijn het er allemaal hopelijk over eens dat scholen belangrijk zijn.. waarom moeten die dicht?.. kinderen schijnen niet vatbaar te zijn , ze hoeven immers ook geen bekluier voor.. maar.. de scholen zijn dicht..

Zelf zit ik ook met uitdagingen..ik heb dingen nodig.. bepaalde dingen, dan moet je ze toch even in je handen hebben, om te kijken of het past, of het toe te passen is, en of de kwaliteit is wat je nodig hebt.. kan ik vergeten.. bouwmarkten, ijzerwarenzaken alles is dicht, zelfs die Zweedse ballentent is dicht, en iets bestellen via de Website om het dan af te halen kan niet.. bepaalde dingen worden ook niet thuisbezorgd, dus kan ik bepaalde dingen pas weer kopen "als het der Führer behaagt"

ik probeer de zaken wat ruimer te zien, Corona is een ernstige aandoening, als je gezondheid niet 100% is, maar als ik de economie van een land naar de kloten zou willen helpen.. dan is dit wel Dé manier..
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Avondklok

Bericht door benkr »

Ik heb amper 4 weken geleden nog een kennis (echtgenoot van schoolvriendin van mijn vrouw) in rook zien opgaan, inderdaad Corona.
Was een kerngezonde man van 60 jaar oud, 4 weken ziek geweest waarvan 3 weken slapend, op oudjaarsdag kon de familie nog één keertje afscheid komen nemen, de volgende dag was hij er niet meer.
En nee, hij was kerngezond, sportte meerdere keren per week maar toch is hij er niet meer.

Mijn huisbaas, zelfde verhaal, hij was een van de eersten maar hij loopt nog steeds bij de fysiotherapeut om spiermassa te kweken, liep voor zijn besmetting de marathon, nu loopt hij weer hard, maar zijn conditie is nog steeds niet op het oude pijl.
Ik vind de maatregelen ook niet fijn, ik houd me er ook niet altijd even goed aan, maar ik ben er wel van overtuigd dat het puur geluk is dat zowel ik als mijn naasten het nog niet gehad hebben.
En als ik dan in de supermarkt (of bij de benzinepomp) kom en daar loopt zo'n eigenwijs stuk vreten zonder mondkapje rond dan begint het toch echt te borrelen.
Als je het dan niet voor jezelf doet, doe het dan voor al die anderen die er misschien wel baat bij hebben.

Je kan natuurlijk altijd voor Rutten zijn torentje gaan staan schreeuwen, dat zal ook wel opluchten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mijn Deelneming.

Maar ik herhaal ik wat ik al eerder zei.. Is doodgaan aan Corona ineens erger dan doodgaan aan wat anders?
kijkend naar de diverse oorzaken van overlijden is Corona niet meer dan een klein deel..ik ben in mijn omgeving de afgelopen tijd net zo veel mensen kwijtgeraakt aan Kanker, onder wie mijn vriendin.. maar... da's tenminste niet aan Corona.. dat lijkt het narratief te zijn.. en daar heb ik moeite mee..
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door elvis3 »

Ik denk ook zeker dat je wel anders zal piepen, als de keuze gemaakt moet worden tussen een van jou ouders of iemand anders omdat de bedden vol liggen met dank aan mensen zoals jij. Maar daar zul je ook wel een oplossing voor hebben.
Die hoor ik dan ook graag Arie.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Avondklok

Bericht door benkr »

Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 00:26 Mijn Deelneming.

Maar ik herhaal ik wat ik al eerder zei.. Is doodgaan aan Corona ineens erger dan doodgaan aan wat anders?
kijkend naar de diverse oorzaken van overlijden is Corona niet meer dan een klein deel..ik ben in mijn omgeving de afgelopen tijd net zo veel mensen kwijtgeraakt aan Kanker, onder wie mijn vriendin.. maar... da's tenminste niet aan Corona.. dat lijkt het narratief te zijn.. en daar heb ik moeite mee..
Nee, maar wat ik b.v. wel erg vind is dat mensen met een van die andere enge ziekten momenteel niet aan de juiste zorg kunnen komen omdat er een aantal lieden zijn die het allemaal niet zo nauw nemen met de huidige extra regeltjes en daardoor de Corona welig tiert.
En ja, ook die mensen gaan misschien wel indirect dood door de Corona perikelen, dat wil je toch niet op je geweten hebben.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door elvis3 »

Wel leuk zo'n forum, dan heb je wat te doen.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik denk ook zeker dat je wel anders zal piepen, als de keuze gemaakt moet worden tussen een van jou ouders of iemand anders omdat de bedden vol liggen
Als de bedden vol liggen.. en daar wringt em nou net de schoen.. hoeveel ziekenhuizen zijn er de afgelopen jaren failliet gegaan?..
Laat dat even bezinken.. ziekenhuizen die failliet gaan?... dan is er toch heel veel mis met onze "verzorgingsstaat"

Ziekenhuizen horen niet failliet te gaan.. Niet Corona is het probleem.. de gezondheidszorg is het probleem.. en dat los je niet op met Lockdowns.. dat los je alleen op met meer bedden, minder kosten..

even teruggrijpend op het topic over kwaliteit.. ik kan me het citaat niet meer precies herinneren, en ik heb ook niet veel zin om het op te zoeken, maar de strekking was.. als een bedrijf slechte cijfers heeft, dan komt dat door geklooi van de financiële jongens, en niet van de mensen op de werkvloer..

Nederland is verworden tot een land waar heel, heel stevig de bezem door moet..

Zelfde verhaal ooit met het "cellentekort"" .. nee.. dan heb je te kampen met een criminelen overschot!..
Maarja.. 't brein van velen vertoont sterke overeenkomsten met gevangenissen.. "Cellentekort" Symptoombestrijding viert hoogtij, maar het probleem moet je bij de bron aanpakken..
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Avondklok

Bericht door Kjelt »

Er zijn genoeg bedden maar te weinig geschoold personeel, en die zitten met hun overuren, burnouts al tot de max zonder dat andere mensen nog eens bewust de regels schenden om het nog erger te maken.
Je kunt ook overdag bij je ouders checken dat hoeft niet na 2100 en er is ook altijd nog zoiets als een telefoon en andere communicatiemiddelen. Als er echt iets is bel dan een ambulance en blijf zelf thuis. Nee niemand vind het leuk al die regels en beperkingen maar het is gewoon nodig en net als andere regels hoor je je er gewoon aan te houden.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door Grafjan »

Ik ben maar een simpele ziel, maar het is naar mijn mening heel makkelijk: vraag 1: zouden de maatregelen helpen? Antwoord: dat weet ik niet, ik hoop van wel want ik ben heel dat Corona meer dan beu! Vraag 2 : kost het mij veel moeite? Antwoord: nee. Conclusie: laat ik maar mijn best doen om mij zoveel mogelijk aan de regels te houden!
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hilberth »

Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 00:54 Nederland is verworden tot een land waar heel, heel stevig de bezem door moet..
Zie je de kortzichtigheid hiervan dan niet?
Corona wereldwijd, in Nederland is er iets gaande waarmee de overheid zijn bevolking probeert dwars te zitten.
Hoe zit dat dan met de rest van de wereld waar ook mensen sterven aan corona, waar ziekenhuizen overvol raken en mensen zonder corona niet meer behandeld kunnen worden? Een wereldwijd complot om overal de economie om zeep te helpen?

Een mondkapje alleen voorkomt niet dat de drager ervan besmet raakt, het verkleint wel de kans dat de drager een ander besmet (bron: WHO en anderen).
Afstand houden alleen voorkomt niet dat iemand besmet raakt, maar in combinatie met het dragen van een mondkapje wordt de kans aanzienlijk kleiner (bron: WHO en anderen)

Overigens kan iemand die gevaccineerd en daarmee immuun is het virus NIET meer bij zich dragen en is dus NIET besmettelijk.

In tegenstelling tot wat jij beweert is juist jou gedrag risicovol voor anderen, jij kan het virus bij je dragen zonder je ervan bewust te zijn en zonder mondkapje ben je dan ook volledig in dienst van dit virus.

Dit alles gezegd hebbende weet ik ook wel dat Kabaalstra graag tegen zere benen schopt, echter een dergelijke houding vind ik echt van viruswaanzin getuigen, niet alleen bij Kabaalstra.

Verder is het niet zo moeilijk om zaken buiten hun context te quoten en te zeggen: "zie je nou wel?"
Think it, draw it, make it.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Avondklok

Bericht door bartL »

Ik heb me een heel poosje afzijdig gehouden maar voel nu toch de noodzaak om even te reageren.
Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 00:54 Ziekenhuizen horen niet failliet te gaan.. Niet Corona is het probleem.. de gezondheidszorg is het probleem.. en dat los je niet op met Lockdowns.. dat los je alleen op met meer bedden, minder kosten..
Dit krijg je nou altijd te horen van de mensen die tegen de maatregelen zijn. Mijn antwoord is dan steevast. Helemaal mee eens, de zorg moet beter, er moeten meer mensen en bedden bij dat hebben we nu geleerd. Maar dat is geen oplossing voor het NU, geen nou eens een oplossing waar we NU wat aan hebben. Die hebben ze nooit... Immers een IC verpleegkundige heeft ook een opleiding nodig van een jaartje of 5 /6 en het huidige personeel loopt nu al over van het werk.
Door het probleem steeds maar bij de zorg te leggen in plaats van je zelf een beetje aan te passen leg je dit probleem alleen maar verder bloot en help je er nu niemand mee!

Ik heb zelf een paar maanden geleden Corona gehad, gelukkig nauwelijks verschijnselen maar ik had ondertussen wel mijn vrouw en 2 vrienden besmet. Ik kan je vertellen dat je dan behoorlijk in de zenuwen zit, het gevoel dat jij weleens de bron kan zijn van verder leed is niet leuk! Pas je gewoon een beetje aan, neem straks een spuitje en leef lekker verder.
Gesloten