Avondklok

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door zeeschuim »

zeeschuim schreef: 23 jan 2021 21:22 Ik ga om 10 voor 9 een bakkie doen bij mijn leuke buurvrouw en als het dan 9 uur is vraag ik of ik mag blijven slapen in verband met de avondklok.
Waar is de humor gebleven mijnheer Sonneberg ?
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3732
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door andrefc101 »

zeeschuim schreef: 24 jan 2021 08:43 Waar is de humor gebleven mijnheer Sonneberg ?
Zeg dat wel, vind dit een trieste discussie!
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Avondklok

Bericht door serum »

Het gaat niet alleen om de ziekenzorg in Nederland. Of alleen om Nederland.

Het is een globaal probleem.

Kijk eens naar de dagelijkse besmettingen en sterfte wereldwijd. Je ziet weer een duidelijke knik in de verkeerde richting. Nederland doet het niet slecht.

Code: Selecteer alles

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Punt met roken is dat het al lang verboden moest zijn. Maar ook dat is niet goed omdat er dan 'zoveel van je vrijheid' wordt ingepikt.

Het zou je sieren als je je mondkapje wel opdeed. Saamhorigheid, respect voor anderen, conflictvermijdend.

Niet gezegd dat een mondkapje helpt de oplossing is tegen besmettingen. Iedereen is momenteel een potentiële bron die jou of je geliefden kan besmetten. Als er iets is dat je dat risico mogelijk zou kunnen inperken grijp je dat met twee handen aan en stel je geen vragen. Het is niet dat je met een gele ster op je borst rondloopt. Je kan het ook groter maken dan dat het is. Het is geen straf.

Niemand zit te wachten op een discussie over zo'n kapje. Draag dan een ffp2 masker zonder ventilatiegat, die functioneren al beter. Ook een viroloog kan zijn mening bijstellen;

https://www.dvhn.nl/groningen/UMCG-Viro ... 62234.html
Laatst gewijzigd door serum op 24 jan 2021 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hugo stoutjesdijk »

zeeschuim schreef: 24 jan 2021 08:43
zeeschuim schreef: 23 jan 2021 21:22 Ik ga om 10 voor 9 een bakkie doen bij mijn leuke buurvrouw en als het dan 9 uur is vraag ik of ik mag blijven slapen in verband met de avondklok.
Waar is de humor gebleven mijnheer Sonneberg ?
Ik zit nog te verzinnen welke buurvrouw in deze categorie valt. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Avondklok

Bericht door WillyH »

Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 00:13
Je mag me een eigenwijze snuiter vinden.. vind ik allemaal best... maar als de WHO, de Fabrikant van de PCR test en talloze andere experts in diverse gebieden aangeven dat het niet werkt.. dan is de kans groot, nee.. dan is het zo dat het niet werkt..

Tja, met vooringenomen en selectief lezen kom je natuurlijk ook al een eind in deze wereld.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hilberth »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 jan 2021 10:10
zeeschuim schreef: 24 jan 2021 08:43
zeeschuim schreef: 23 jan 2021 21:22 Ik ga om 10 voor 9 een bakkie doen bij mijn leuke buurvrouw en als het dan 9 uur is vraag ik of ik mag blijven slapen in verband met de avondklok.
Waar is de humor gebleven mijnheer Sonneberg ?
Ik zit nog te verzinnen welke buurvrouw in deze categorie valt. :lol:
Het type "geen polonaise aan mijn lijf"?
Think it, draw it, make it.
veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door veteq »

Op niveau van empathie valt dit in de categorie "onbewust onbekwaam", verreweg de lekkerste staat waarin je persoonlijk kan verkeren.
Het is niet nieuw wat we hier zien, we nemen het vaak met een korreltje zout.
Mensen denken alles te kunnen, maar zonder empathie kan je niet samenwerken, soms moet dat.

Gelukkig is niemand te oud om te leren moeten we maar hopen.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Tonybryden »

Arie door jou denkwijze en gedrag op de COVID regels zijn wij hier in Nederland nog lang niet klaar.
Ik kan veel van jou leren hier op het forum en heb respect voor wat jij allemaal kan op Cnc gebied.
Met de COVID regels schiet je echt tekort , en hoop ik voor je dat je toch eens een uurtje bij een bak koffie dit topic nog eens door leest .
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6009
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Sven »

Zoals anderen al schreven, de hele bedoeling van de maatregelen is om mensen uit het ziekenhuis te houden.
Niet eens omdat mensen niet dood mogen gaan aan corona, maar simpelweg om te proberen capaciteit voor gewone zaken beschikbaar te houden.

Je lost het probleem van de noodzaak om mensen uit het ziekenhuis te houden zeker niet op door dingen te doen die de kans vergroten in het ziekenhuis te belanden.

Waarschijnlijk is het slim om de beschikbaarheid van ziekenhuisbedden anders in te richten, maar nu gedrag tentoonspreiden waar je statistisch gezien mensen mee in gevaar brengt is dom, zelfs als blijkt dat de middelen niet helemaal werken zoals bedoeld.

Als je wil experimenteren met dingen die je nog nooit gedaan hebt, of die zelfs helemaal nog nooit gedaan zijn dan begin je met de middelen toe te passen die je tot je beschikking hebt. Iets dat de luitjes hier maar al te goed in de smiezen (zouden moeten) hebben.
Avondklok is misschien een paardemiddel maar de opties die daadwerkelijk het gevaarlijke deel van het gedrag van mensen veranderd zijn gewoon op.

Uiteraard is het gevolg van zulke paardemiddelen op individuele levens groot.
We moeten ons er doorheen worstelen. Helaas is die vorm van worstelen niet iedereen gegeven...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Avondklok

Bericht door Robbie »

@ Tony; Prima reactie, lijkt me de enige manier om het te benaderen.
@ Arie; Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent met een deel van de maatregelen, ik heb ook soms mijn twijfels.
Maar om nu alles te ontkennen en er bewust tegen in te gaan, dat is op zijn minst asociaal.
Waarom zouden ze al die "domme" maatregelen nemen, wat zouden ze ermee willen bereiken, wat is het doel?
Waarom haal je er van alles bij?
Arie als je toch corona oploopt, wil je dan svp ook duidelijk aangeven dat het maar een griepje is en
dat je geen hulp nodig hebt en grootmoedig je bed afstaan aan iemand die het niet ontkent?
Ik snap er niets van, het is als bij een overstroming, iedereen probeert de dijk te repareren en
er staat een groepje aan de kant te zeuren dat het anders moet.
Verder eens met André, wat een triest verhaal, alsof Corona op zich niet erg genoeg is.

Ik hoop voor iedereen en dus ook voor Arie dat het gauw over is.
Groeten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

Bottomline:

nog een keer.. Lockdowns werken niet, Mondkapjes werken niet, Avondklok werkt niet.

Leg me het anders uit.. hoe ik anderen in groot gevaar breng als ik om 1 minuut over 9 de deur uit ga..

nog een keer.. Lockdowns werken niet, Mondkapjes werken niet, Avondklok werkt niet.

leg me eens uit waarom hele volksstammen desondanks gewoon de "orders" opvolgen.. Befehl ist befehl.. vanwaar die angst voor een virus dat niet dodelijker is dan de griep.

Ohja.. leg me dan ook even uit waar de griep is gebleven..

Degenen die "Corona" hebben gehad.. hoe weet je dat?.. want de PCR test geeft geen betrouwbaar uitsluitsel.
Dat doet bij mij tevens de vraag rijzen :" ZIjn alle Corona doden wel echt corona doden?"

in't begin van dit hele circus.. ja hoor.. ook hier in de regio een sterfgeval "Door Corona".. wat men er niet bijvertelde is dat de goede man kanker had, en feitelijk al "terminaal" was..

degenen die mij wat beter kennen, die weten hoe ik in elkaar steek.. degenen die mij niet kennen, kom gerust langs voor een bakkie.. maar laat je bekluier thuis.. met zo'n ding op je bakkes kom je er bij mij niet in..
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door elvis3 »

Iemand anders die nog een poging wil doen?.
Want Arie alleen krijgt ons niet overtuigd.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Avondklok

Bericht door Robbie »

Ik had eigenlijk niet eens moeten reageren, want er volgt een herhaling van zetten.
Bedankt voor je uitnodiging, maar het gaat er niet over of wij elkaar kunnen overtuigen, maar of wij juist met de feiten omgaan, dus....
Het blijft bij mijn volgende 2 regeltjes.
@ Arie; zijn dat argumenten?
@ Arie: kijk eens naar de maatregelen en de curve van België.

Arie, verder wens ik je sterkte
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Arie Kabaalstra »

de Curve van België?.. de enige belgische Curves die ik wil zien, zijn die van Goedele Liekens.. die zijn tenminste echt.. :lol:

of... de curves van het landschap, met name in de buurt van Francorchamps.. 't is al weer veel te lang geleden dat ik daar geweest ben..
Gesloten