Avondklok

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Avondklok

Bericht door elvis3 »

@ Robbie ,leuk geprobeerd. :lol:
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door kitman »

Belgie heeft % gewijs de meeste doden in de wereld.
Onze media is er heel erg goed in om de aandacht af te leiden en te berichten hoe slecht en traag andere landen zijn.
Ik en mijn familie volgen alle regels perfect,
Baat het niet dan schaad het niet.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hilberth »

Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 12:15 Bottomline:

nog een keer.. Lockdowns werken niet, Mondkapjes werken niet, Avondklok werkt niet.

Leg me het anders uit.. hoe ik anderen in groot gevaar breng als ik om 1 minuut over 9 de deur uit ga..

nog een keer.. Lockdowns werken niet, Mondkapjes werken niet, Avondklok werkt niet.

leg me eens uit waarom hele volksstammen desondanks gewoon de "orders" opvolgen.. Befehl ist befehl.. vanwaar die angst voor een virus dat niet dodelijker is dan de griep.

Ohja.. leg me dan ook even uit waar de griep is gebleven..

Degenen die "Corona" hebben gehad.. hoe weet je dat?.. want de PCR test geeft geen betrouwbaar uitsluitsel.
Dat doet bij mij tevens de vraag rijzen :" ZIjn alle Corona doden wel echt corona doden?"

in't begin van dit hele circus.. ja hoor.. ook hier in de regio een sterfgeval "Door Corona".. wat men er niet bijvertelde is dat de goede man kanker had, en feitelijk al "terminaal" was..

degenen die mij wat beter kennen, die weten hoe ik in elkaar steek.. degenen die mij niet kennen, kom gerust langs voor een bakkie.. maar laat je bekluier thuis.. met zo'n ding op je bakkes kom je er bij mij niet in..
Nog een keer: Mondkapjes beschermen niet de drager zelf maar de anderen, vrijwel alles wat er aan vocht met je woorden of adem mee naar buiten komt wordt door een mondkapje tegengehouden. Ja, het virus is kleiner dan de gaatjes in je mondkapje, maar de druppels waar het virus inzit niet. Die worden netjes door jou mondkapje tegengehouden, zo is de kans dat jij een ander besmet een stuk kleiner. Als de anderen nou ook een mondkapje dragen loop jij ook minder risico.
22470
Ja, je leest het goed, bron is WHO.

Nog een keer: Lockdown werkt, zeker in combinatie met maximaal 1 bezoeker en mondkalje. Zonder deze maatregelen komen te grote groepen mensen samen, deze kunnen elkaar makkelijker besmetten, en daarna thuis, op het werk, of waar dan ook weer anderen besmetten.
Waar in Nederland was de eerste uitbraak ook weer? De grootste uitbraak was in Noord Brabant, en mede door carnaval kon covid zich met groot enthousiasme volop verspreiden

Nog een keer: Het probleem is deze maatregelen afzonderlijk niet afdoende zijn, alleen in alle genomen maatregelen in combinatie met elkaar kunnen er voor zorgen dat het aantal besmettingen afneemt.

Nog een keer: Dat de verschillende covid varianten niet erger zijn dan de griep is onzin. Jaarlijks sterven er gemiddeld 250.000 mensen aan de griep, inmiddels zijn er ruim meer dan 2.000.000 mensen door covid gestorven. Overigens is er een vaccin tegen griep, iedereen die tegen griep gevaccineerd wil worden kan dat via zijn huisarts regelen.

Nog een keer: Het is niet zo moeilijk om zaken buiten hun context te quoten en te zeggen: "zie je nou wel?"
In plaats van het domweg blijven herhalen van je argumenten, waar je me zeker niet mee overtuigt, zou je je bronnen kunnen laten zien. Waar komt je kennis over deze pandemie vandaan, heb je rapporten, wetenschappelijke onderzoeken waarmee je stellingen kunnen worden aangetoond, laat ze zien.
Verder vind ik het teleurstellend dat iemand met jou intelligentie zich zo in de luren laat leggen. Kijk es verder dan de dingen die direct je eigen idee lijken te bevestigen, doe es wild en doe es onderzoek of dat wat je gelezen hebt over covid ook echt klopt. Check vooral de site van de WHO eens.
Think it, draw it, make it.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Swake »

@al diegene die sceptisch zijn over dat Covid dinges, ook al is het maar een klein beetje,

In mijn kennissenkring zitten een paar Covid gevallen waarvan goed bekend is hoe ze het hebben opgelopen:

- 23 jaar oud, 3 weken kutziek geweest in april, heeft er oogschijnlijk geen letsels van overgehouden, tot over een maand nog antilichamen in het bloed. Besmet door contact met bezoekers in een rusthuis.
- 49 jaar oud, een dag of 2 sterke hoofdpijn en spierpijn, een week moe, verder niets. Besmet door een goedbedoelde (doch ongewenste) knuffel van een persoon die geen mondmasker droeg.
- 40 jaar oud, niet echt ziek geweest maar al 8 maanden geen reuk meer. Geen beterschap in te krijgen. Droeg geen masker door overmoedigheid. Doet nog altijd stoer.
- 51 jaar oud, 2 weken kutziet geweest, na 4 maanden nog altijd doodmoe na een half uurtje lichte fitness waar die vroeger niet kon stoppen, en het verbeterd helemaal niet. Is lerares en is besmet geraakt op school door één van de kinderen.
- 52 jaar oud, 3 dagen hevige griepsymptomen + 2 weken zware up's and down's, komt er na 3 maanden nog altijd moeilijk door, heeft nog een 20-tal kiné sessies te gaan om die longen weer in orde te krijgen, dat zal niet voldoende zijn. Besmet geraakt door eigen onzorgvuldigheid op vakantie.
- +/-45 jaar oud, 1 week licht ziek. Besmet geraakt op kantoor.
- +/-45 jaar, dood in 3 dagen tijd. Heeft bovenstaande persoon besmet of werd er door besmet. Enige link is dat ze hetzelfde toilet hebben gebruikt.

Het kan me niet schelen dat je geen schrik hebt van dat beestje. En dat je jezelf dan niet beschermd laat me koud. Dat je er dan letsels van over houdt of zelfs aan doodgaat kan me ook niet schelen. Er is toch overbevolking weetje wel :mrgreen: neen, :cry: eigenlijk ben ik nu aan het liegen, want het doet me wel iets, ik wil geen enkel van mijn vrienden op dit forum verliezen ook al heb ik de meesten nooit echt gezien, jullie zijn een leuke bende.

Heb respect voor het leven en de gezondheid van anderen die dat virus niet willen oplopen, die niet willen riskeren er langdurige gevolgen aan over te houden. Geen mondmasker dragen en de regels niet volgen in het bijzijn van anderen is zoveel als gewapend geweld plegen. Heus niet vergelijkbaar met wat blauwe stinkende sigarettenrook in andermans gezicht blazen, wat op zich al totaal not done is.

Ik wil dat sars-cov-2 ding weg hebben. Dan kan ik mijn leven hervatten zoals het voordien was. Ik wil weer met de vrienden op de BBQ en naar restaurant met het vrouwtje en aan alles kunnen aankomen op de forumdag. En dat willen we allemaal toch? Hoe sneller hoe liever, neen?

'Zoals voordien' gaat alleen kunnen als het virus weer helemaal weg is en dat betekend vaccinatie en ondertussen zorgen dat het virus zich zo weinig mogelijk kan verspreiden. Er is niet beter dan dat hé, de technologie staat niet verder dan dat. Veel te veel mensen willen of kunnen dat niet begrijpen. Veel te veel mensen willen dat ook niet respecteren en dat is echt wel fout. Duizenden stupide Fransmannen en Hollanders steken de grens over om in het land daarnaast schoenen te gaan kopen, daags later zijn er 15x meer besmettingen, en zieken en doden, rond die winkelstraten dan een week eerder, hoe gek is dat? Ik hoef niet lang na te denken over de vraag of we de grenzen moeten dichtdraaien voor die personen of niet hoor.
When it fits stop using the hammer.
DirkSchipper
Berichten: 828
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door DirkSchipper »

Ik wil reageren op 2 apert onjuiste opmerkingen van Arie:
1. "Iemand die gevaccineerd is niet besmettelijk? Hoezo geen virussen in zijn lijf?"
Arie, het stadium van een vaccin dat gemaakt is uit verzwakte virussen of bacteriën zijn we met dit Covid-19 vaccin voorbij. Die vaccin bevat geen verzwakt virus, en ook geen onderdelen die ervan afkomstig zijn. Het vaccin bevat mRNA (messengerRNA). Wat is dat?
DNA zit (meestal) in een celkern, en tbv. de eiwitproductie wordt het DNA afgelezen, en uit dat proces ontstaat mRNA. mRNA is een keten van ribi-nucleine-zuren, vergelijkbaar met DNA (maar niet hetzelfde!). Elke schakel van die mRNA-ketting heeft een uitsteeksel die past op slechts één amonio-zuur. Eenmaal buiten de celkern vangen die mRNA-stukjes uit die celsoep precies het bijpassende amino-zuur. En op die manier wordt een keten van amino-zuren opgebouwt. Exact volgens het recept uit het DNA. Dat truukje doet het mRNA percies 1x, en daarna valt het uiteen. Een nieuwe mRNA door het DNA geïnstrueerd/opgebouwd, moet het volgende stukje van het eiwit opbouwen.
Het vaccin bevat mRNA dat het eiwit opbouwt voor de (eiwit) uitsteeksels waarmee het Covid virus zich aan menselijke cellen koppelt tijdens de ziekte. Nu worden een aantal menselijke cellen (niet teveel want je krijgt maar een beetje mRNA) 'gedwongen' om van die uitsteeksels te bouwen. Daarna herkent ons afweersystem die cellen als 'vreemd' en ruimt ze op (gelukkig maas een paar miljoen van de triljoenen cellen waaruit een mensenlijf bestaat). En ook daardoor wordt dat 'vreemde uitsteeksel' in het geheugen van het immuunsysteem opgeslagen, zodat bij een volgende infectie het passende wapen (een specifieke afweer tegen Covid) al direct paraat en inzetbaar is. Je kan nog wel besmet raken, maar niet/nauwelijks meer ziek.
Kortom: met de vaccinatie krijg jij geen virussen in je lijf, en ben je dus ook niet besmettelijk.

2. "Leg me het anders uit.. hoe ik anderen in groot gevaar breng als ik om 1 minuut over 9 de deur uit ga.."
Het virus is voor 21 uur even besmettelijk als erna, 'maar na 22 uur is het virus veel besmettelijker'! Hoezo? De besmettelijkheid van het virus verandert niet, maar mensen gaan na 21 uur besmettelijker gedrag vertonen. Overdag zijn we aan het werk. Daar komen we ook besmettelijke mensen tegen, maar meestal zijn de contacten kort van duur. Je moet weer verder. 's Avonds daarentegen ga je gezellig met elkaar/een groepje wat babbelen, iets drinken. Alcohol maakt je slordiger en vrijer, lichamelijk contact tussen jou en jouw buurvrouw ... :mrgreen: En uiteraard duurt dat allemaal wat langer, meer lichamelijk contact ... En dan besmet je elkaar. Dat virus trekt zich van die avondklok niks aan, maar zo'n samenzijn geeft het virus de kans om te besmetten.
Daarom is die avondklok er, om mogelijke besmet-momenten te voorkomen.

Waarom heb jij zo'n wantrouwen aangaande opmerkingen en adviezen over Covid? Wie heeft er baat bij dat wij allen belazerd worden? Uiteraard gaan de zieken (kanker, nierfalen, leverziekte, diabetes, ... noem maar op) eerder dood aan Covid (en ook aan griep!!!) dan een gezond en sterk persoon. Maar realiseer je dat er in 2020 15.000 (!!!) mensen meer zijn overleden dat was te verwachten. Dat is bijna 10% meer dan in een jaar met (die volgens jou verdwenen) griep. Die hadden er opeens alle maal geen zin meer in?
Gedraag je sociaal, zorg dat jij niet degene bent die een ander (perongeluk) besmet. Mogelijk dat jij er weinig van merkt, maar die hele oude vader van jouw buurvrouw (waar je een fijne avond onder de avondklok mee hebt doorgebracht) gaat er misschien wel aan onderdoor. Gelukkig laat het virus geen visitekaarte achter "Ik kwam van Arie". :oops:
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hilberth »

Je bent een RUND als je met Covid stunt...wie dan ook.
Think it, draw it, make it.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Sven »

Arie Kabaalstra schreef: 24 jan 2021 12:34 de Curve van België?.. de enige belgische Curves die ik wil zien,
Tjonge.
Tot nu toe was er nog inhoudelijk op je argumentatie te reageren.

Maar wil je nu als een echte dommerik gaan blaten? Omdat je je eigen beeld van de werkelijkheid niet aan de man gebracht krijgt?

Zoals Swake's omgeving laat zien is er een zeer grote variatie in ziektebeeld.
Lang niet iedereen wordt echt ziek. En sommigen wel en dan maar kort.
Maar als je zwaar getroffen raakt dan is het echte shit.
En al helemaal als zelfstandige....
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
JoepS
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: Avondklok

Bericht door JoepS »

Het doet me toch goed dat iedereen in dit topic zich zo goed mogelijk aan de regels houdt. Dat maakt het voor mij weer wat makkelijker om het vol te houden ;-)
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Swake »

Straks denkt Arie nog dat hij hier niet meer welkom is. Wel integendeel. Ik kan niet voor anderen spreken uiteraard, nu tussen de lijnen lees ik dat iedereen hier eigenlijk best wel bezorgd is en het goed meent met Arie. Ze willen dat je met jouw gezondheid geen onnodig zotte toeren uithaalt jong!.

Hoe is het mogelijk dat die flat-earthers en anti vaxers toch altijd weer de klootzak uithangen en een hoop personen kunnen overhalen en sceptici kweken. Ik kan alleen maar besluiten dat het sadisten zijn die er plezier aan beleven om mensen in de afgrond te duwen. Ofwel worden ze er op de één of andere manier rijker van.
When it fits stop using the hammer.
bridge5
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2019 16:18

Re: Avondklok

Bericht door bridge5 »

Ik vraag mij af of hij zich ooit welkom heeft gevoeld want zijn echte naam is Jan Binnendijk en geen Arie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Avondklok

Bericht door Kjelt »

Hoop kabaal weinig wol
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door hainjedaf »

Heren Moderatoren, wordt het niet een beetje tijd om in te grijpen?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Avondklok

Bericht door Danny »

In Wuhan waar iedereen zich, zonder mopperen aan de (veel strengere regels dan in Nederland of België) regels hield gaat het leven alweer zijn gewone gang en dat zonder vaccin en avondklok.
Hier zitten we nog een hele tijd met het virus omdat er een aantal eigenwijze egoïsten denken dat ze het beter weten of omdat ze geloven in één of andere complottheorie. Het opmerkelijke eraan is dat de avondklok ingevoerd wordt net omdat de tegenstanders ervan zich onaantastbaar wanen.
https://www.hln.be/buitenland/exact-een ... ~a4dcba64/
JanF
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jan 2016 14:34
Locatie: Ryptsjerk

Re: Avondklok

Bericht door JanF »

Arie is iemand kwijt geraakt aan kanker en dat is hard bij hem aangekomen.
Misschien moeten we nu gewoon even accepteren dat Arie zijn vraagtekens zet bij covid.
Gesloten