CNCzone website

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone website

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 16 apr 2021 14:50 Is het ook belangrijk wat de eigenaar van het forum wil, of is dat niet zo heel spannend?
Natuurlijk is dat spannend en belangrijk, maar als ik de enige ben zal het wel aan mij liggen, dus daarom ben ik aan de andere kant begonnen.
Dit is niet de eerste keer dat dit speelt, maar kennelijk valt het allemaal erg mee en ligt het voor een groot deel aan mij.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door Ballegooijen »

Ik neem aan dat die ook meeleest?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door create »

Heren heren heren,
Is het ook belangrijk wat de eigenaar van het forum wil, of is dat niet zo heel spannend?
Daar ben ik... Ja, ik ben er terdege van bewust dat er zeker verbeterpunten zijn. Ik wilde graag afgelopen November de CNC-dag in gesprek gaan met diverse forum leden die 2 jaar gelden hadden aangeboden om over te gaan naar een andere forum basis ik meen te herinneren vbulletin bijvoorbeeld.

Weet even niet meer wie dit aan hadden geboden, alles moet overgezet worden en dat is niet mijn sterkste kant en heb daar echt iemand met kennis voor nodig. Mijn server en de CNC-dag werkbespreking met de moderators is allemaal betaald door jullie leden waar ik mega trots op ben.

Kan ook grote bedrijven benaderen om te doneren voor reclame zoals een Fabor o.i.d. maar dat heb ik altijd afgehouden.

Nogmaals ik ben geen software ontwikkelaar of ict-er maar gewoon Jan die dit forum is gestart met hulp van Mosoft en McGyver die meekijken of alles goed gaat. Als jullie ideeën hebben kom maar op! Misschien een keer met een aantal koffie drinken in Volendam in me werkplaats om de krachten te bundelen en wat te bespreken?

groet Jan
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone website

Bericht door benkr »

Kijk, dat is nu precies waar ik op hoopte, toppie dus.

Een van de mensen die o.a. het foto posten flink heeft uitgediept is Breaker.
Breaker is de laatste tijd wel minder actief op het forum dus ik heb geen idee of zijn aanbod nog geldt.
Aan mij heb je ook niets want het enige wat ik met software kan is ruzie maken.
Maar ik ben er van overtuigd dat we wel forumleden hebben die zeer goed in staat zijn om hier iets moderners van te maken.
En als dat geld zou gaan kosten dan is dat voor een heleboel forumleden geen enkel probleem, als duidelijk wordt wat er mogelijk is en wat dat zou gaan kosten dan komen we daar zeker uit denk ik.

Ben ik toch blij dat ik dit nu in gang heb gezet, ondanks dat ik er al spijt van begon te krijgen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door Arie Kabaalstra »

Tja... Migratie naar nieuwe forumsoftware.. da's een hele klus.. ik ben ook nog van andere fora lid, waaronder Horlogeforum.nl en Foto's invoegen is daar heel eenvoudig, gewoon knippen en plakken..
Nadeel is dan wel.. dat ze niet in een galerij staan..

Elke software heeft zijn voor en nadelen.. kun je daar mee omgaan.. dan is er geen vuiltje aan de lucht.. en.. je kunt het onmogelijk iedereen naar de zin maken...

de Knowledgebase is momenteel een beetje een zorgenkindje wat ik zo lees, en wat mij opvalt, is dat ik op de een of andere manier geen Albums meer aan kan maken in mijn Galerij.. of ik moet iets enorm over het hoofd zien..
Wel lastig.. want ik wil de boel graag gesorteerd hebben staan..

ok vervelend, maar niet onoverkomelijk, dat ik, met name op mijn Tablet en Telefoon steevast opnieuw moet inloggen..
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: CNCzone website

Bericht door bartL »

Ik vind dit forum nog niet zo slecht alleen het moeilijke foto's plaatsen is weleens een drempel. Ik gebruik dit forum nogal eens op mijn telefoon en daar maak ik ook mijn foto's mee. Het is dan erg lastig dat je niet vanuit je telefoon direkt een foto in je verhaal kan plaatsen maar dit altijd via een gallerij moet die dan ook nog eens zegt dat het bestandje te groot is. Dus eerst van de telefoon naar de pc, bestandje kleiner maken, in een gallerij plaatsen en dan pas in je reactie plakken. Dat is voor mij wel een flinke rem om wat meer te laten zien en ik denk dat dat nu juist is wat dit forum aantrekkelijker kan maken.
Maar ik snap heel goed dat het makkelijk oordelen is vanaf de zijlijn en helaas kan ik er zelf ook niets aan veranderen. Software is voor mij namelijk nog steeds gewoon lingerie. 8)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door Arie Kabaalstra »

Op veel andere fora is het plaatsen van foto's niet anders dan hier.. gewoon de IMG-tags gebruiken.. ik heb nog forumsoftware meegemaakt waar je dat nog met de hand moest typen, in plaats van een button aan klikken..
Ik fotografeer ook veel met mijn mobieltje.. maar typen op zo'n ding vind ik een gruwel.. tja.. wat doe je dan?.. kom ik thuis uit de werkplaats.. koppel ik mijn telefoon aan Windhoos.. open een mapje in verkenner waar ik al mijn foto's in mieter.. telefoon op het andere scherm.. Kopiëren-plakken.. klaar.. open de hele batch even in Paint.NET, verklein ze, en dan kieper ik ze wel in de Galerij.. of.. dat gaat ook.. ik kukel ze op Facebook, en dan kopiëer ik de afbeeldingslocatie, en plak die in mijn bericht.. of ze nou in de Galerij staan, of ergens anders op het net.. dat Kukelt er ook niet tegenan..
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNCzone website

Bericht door Kjelt »

bartL schreef: 16 apr 2021 18:38 Het is dan erg lastig dat je niet vanuit je telefoon direkt een foto in je verhaal kan plaatsen maar dit altijd via een gallerij moet die dan ook nog eens zegt dat het bestandje te groot is. Dus eerst van de telefoon naar de pc, bestandje kleiner maken, in een gallerij plaatsen en dan pas in je reactie plakken.
Bij iPhone of iPad, fotos selecteren naar jezelf emailen, dan kun je uit een aantal formaten kiezen, pak iets van rond de 300-500kB. Mail openen fotos opslaan en klaar, ze zijn dan klein genoeg om in je gallerij te plaatsen. Als je een tweede tabblad opent kun je zo alle fotos in een aktie plaatsen, het id ophalen en op het andere tabblad posten. Het lijkt lastig maar na drie keer is het automatisme. Bij veel andere forumsoftware moet je iedere foto steeds apart zoeken en selecteren.
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: CNCzone website

Bericht door Jantje2k »

Ik ben best handig op het gebied van software, ik studeer ook informatica, dus als dat voor jullie interessant is ben ik zeker bereid om te helpen met de migratie naar andere forumsoftware.

Iets als bijvoorbeeld discourse zou een goede optie kunnen zijn. Het is niet heel geschikt om wiki's mee aan te maken, maar bijvoorbeeld met de docs plugin https://meta.discourse.org/t/discourse- ... gin/130172 zou dat iets gemakkelijker worden. Nog steeds niet heel makkelijk helaas.

Als er hulp nodig is hoor ik het wel. Tijd kom ik over het algemeen wel een beetje te kort, het zou wel verspreid moeten worden over meerdere weken, maar dat lijkt me geen probleem?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ah.. Ja.. Discourse.. dat is dezelfde software als waar Horlogeforum.nl op draait..
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNCzone website

Bericht door Caesar »

Ik vind persoonlijk een aantal dingen voor verbetering vatbaar:

de search machine:

-je krijgt een compleet overzicht van je keywords, inclusief alle individuele posts die allemaal refereren aan hetzelfde topic. Liever had ik gezien dat alle hits samen gevoegd worden per topic.

-ik mis de optie om alle 'nieuwste topics' in te zien die op datum. Ja, er is de optie om via snelle links en dan 'nieuwe berichten' de laatste topics te zien die je nog niet gezien hebt, maar een complete lijst van meest recente topics (als je hier veelvuldig komt) ontbreekt.

Ik vind zelf de interactie/GUI van tweakers.net redelijk goed werken:

-Myreact: vergelijkbaar hier met 'je berichten': geen opmerkigen op dit forum
-Active topics: ontbreekt op dit forum, althans, het bestaat maar het algoritme is naar mijn mening wazig en geeft niet het daadwerkelijk laatste topics door, maar een bepaalde selectie waarvan ik niet weet wat de criteria zijn


Mijn frustratie zit het meeste in de search/terug vinden van informatie, oook als ik weet dat het bestaat/gelezen heb. De indeling, het PM/DM systeem is allemaal goed. Maar ordenenen/terug vinden, dat vind ik heel moeilijk. Hoe vaak zie ik mede leden op een CNC meeting eindeloos door de zoekresultaten scrollen om die ene opmerking van een bepaalde user terug te vinden?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12050
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Caesar schreef: 16 apr 2021 23:25 Mijn frustratie zit het meeste in de search/terug vinden van informatie, oook als ik weet dat het bestaat/gelezen heb. De indeling, het PM/DM systeem is allemaal goed. Maar ordenenen/terug vinden, dat vind ik heel moeilijk. Hoe vaak zie ik mede leden op een CNC meeting eindeloos door de zoekresultaten scrollen om die ene opmerking van een bepaalde user terug te vinden?
Zoeken binnen een forum waarin iedereen het zo'n beetje over hetzelfde heeft is natuurlijk ook wel een uitdaging.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNCzone website

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 17 apr 2021 09:27 Zoeken binnen een forum waarin iedereen het zo'n beetje over hetzelfde heeft is natuurlijk ook wel een uitdaging.
Je zou eigenlijk een logische zoekopdracht willen geven zoals:
"Frees" AND "slijpen"
Nu krijg je als antwoord, je zoekterm "frees" komt te vaak voor, opdracht gestaakt. WTF? Zou google eens moeten doen vanaf morgen :lol:
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone website

Bericht door Ballegooijen »

Zoeken binnen een forum waarin iedereen het zo'n beetje over hetzelfde heeft is natuurlijk ook wel een uitdaging.
Zou je dat op kunnen lossen als je tags aan een bericht kunt toevoegen?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie