LPS3 waar te koop?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door serum »

Volgens mij wil hygroscopisch niet zeggen dat het opgenomen vocht daarna meteen roest veroorzaakt, wellicht verhoogt het de PH waarde van het aanwezige vocht waardoor risico op oxide verder verlaagd. Koelemulsie is ook met water vermengbaar, maar veroorzaakt ook geen roest (als de PH waarde maar in acht genomen wordt).

Daarnaast neutraliseert het het zuur van je vingers en daardoor krijg je niet de welbekende 'roestvingers'.

Verder vind ik het troep (staat op een gedeelde 1e plek 'troep in de werkplaats' met contactspray en die goedkope borenset die je 5 jaar geleden al weg had moeten gooien) , maar voor mij werkte het adequaat voor het conserveren van het bed van mijn machine met de machineklem op de plek wanneer ik met koolmist had gewerkt. Scheelde mij de handeling van iedere keer de klem van het bed te halen om alles droog te maken. Het heeft soms maanden zo gestaan zonder roestvorming.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6309
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door Kjelt »

Nou WD-40 staat juist voor "Water Displacement - 40th Attempt"
Oftewel water verplaatsend. En dat is inderdaad iets anders dan water afstotend.
Het werkt zover als ik nu kan nagaan ook wel anti corrossief maar niet zo lang en goed als de eerder genoemde producten.
Het is dan ook niet voor niets dat dit zelfde bedrijf onder dezelfde WD40 familienaam een apart lange termijn roestwerend product verkoopt:

23352


De originele WD40 is destijds ontworpen om de buitenkant van de eerste US Atlas raket water en dus ijsvrij te houden.
Hier voor de liefhebbers een YT filmpje van Fran Blanche over de geschiedenis met mooie historische nasa beelden.

https://www.youtube.com/watch?v=aTD_SBudQfY
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door serum »

Volgens mij weet iedere semi techneut wel waar de WD voor staat in WD 40. Net als dat iedere computergebruiker uit de 90er jaren wist waar TWAIN voor stond. :mrgreen:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6309
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door Kjelt »

Ja maar zoals ik hierboven al zei wordt de term displacement vaak verkeerd uitgelegd :mrgreen:
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door hilberth »

serum schreef: 25 apr 2021 10:31 Net als dat iedere computergebruiker uit de 90er jaren wist waar TWAIN voor stond. :mrgreen:
Je bedoelt dus niet "Technology Without An Interesting Name"...
Think it, draw it, make it.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: LPS3 waar te koop?

Bericht door assink »

Rostschützöl is het magische woord schijnt.
Ballistol heeft een aantal producten, maar ook vele andere merken.
Prijs valt me hard mee.
Plaats reactie