Wat heeft bij jullie nu altijd pootjes?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wat heeft bij jullie nu altijd pootjes?

Bericht door serum »

Grafjan schreef: 09 mei 2021 15:21 Vrije tijd, verdwijnt ook als sneeuw voor de zon.😁Maar wat denk je van uitgeleend gereedschap? Heb een Festo bovenfreesmachine uitgeleend aan mijn beste maat, een half jaar geleden.Als ik daar zelf niet over begin wanneer dat apparaat terugkomt, krijg ik hem nooit terug!
Vinken. 2 vinkjes is nooit weer iets uitlenen. Hoe gezellig het ook is met bierslempen. Vind het getuigen van laksheid en gebrek aan respect voor andermans spullen. Ik trek dat echt niet. Of veelleners. Als je in een half jaar 4x de wegwerp hogedrukspuit leent, koop er dan zelf 1. Of als je een patatje koopt en iemand zegt dat ie niet hoeft, maar ondertussen staan ze je halve bak mee leeg te kanen.

Pas er maar voor op, voor je het weet zitten ze op standje centrifugeren met je vrouw op de wasmachine.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Wat heeft bij jullie nu altijd pootjes?

Bericht door Grafjan »

Helemaal mee eens!toffe gast om een biertje mee te drinken naar dan houd het wel op.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Wat heeft bij jullie nu altijd pootjes?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Grafjan schreef: 09 mei 2021 15:21 Vrije tijd, verdwijnt ook als sneeuw voor de zon.😁Maar wat denk je van uitgeleend gereedschap? Heb een Festo bovenfreesmachine uitgeleend aan mijn beste maat, een half jaar geleden.Als ik daar zelf niet over begin wanneer dat apparaat terugkomt, krijg ik hem nooit terug!
Simpel.. bel em op.. "Joh.. breng dat ding eens terug?.. ik heb em NU nodig!".. of dat waar is.. doet er niet toe.. hij heeft tenslotte ook gelogen over "snel terugbrengen"..

Vinken is ook wel een goed idee.. zo hou je ook in de gaten waar welk uitgeleend gereedschap is..
't kan gelukkig ook anders.. een clublid leende eens een speciaal gereedschap voor een sleutelklusje aan zijn Ducati, kwam em een week later terugbrengen, met een fijn flesje italiaanse wijn, als dankje voor de hulp..
een ander leende eens de sleutel voor het losnemen van de dynamorotor, kwam erachter dat ie op zijn Ducati niet paste.. belde me op.. "joh.. hij past niet bij mij, maar als ik er een schuin kantje uit draai aan de binnenkant.. dan gaat het wel.. vind je dat goed?".. ja.. geen probleem mee.. en nu past ie bij mij dus ook op beide ducati's.. want ik had em gemaakt voor de 851, en hij heeft een 750 sport.. Ik ook...
JanSr
Berichten: 564
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Wat heeft bij jullie nu altijd pootjes?

Bericht door JanSr »

Uitlenen was dodelijk. Mijn irritatie begon bij boeken. Op een ochtend werd ik wakker met het ultieme idee.
Als iemand een boek wil lenen, dan maak ik een foto van hem of haar met het boek naast het gezicht.
Mocht je zo'n boek missen, dan zoek je de foto op, tegenwoordig is dat kinderspel.
Eén appje met de foto (zonder woorden) doet wonderen...

Hetzelfde kan moeiteloos met gereedschap. Daar heb je helaas het extra probleem dat je het scherp meegeeft en bot terugkrijgt, of met een kapot snoer of met andere gebreken.
Een kennis van mij vond daar het volgende op: Je kan het lenen, alleen met mij erbij. Scheelt een hoop gedoe. Vaak ook omdat het dan ineens niet meer hoeft.

En kwijtraken: Ik raakte altijd gas kwijt. Ik heb vier flessen gas: Propaan, zuurstof, MIG menggas en TIG argon. Als je na een klus vergeet zo'n fles dicht te draaien, is die bij mij na een week wel leeg. (Ja, ik hoor het al: zorg dat de slangenboel dicht is). Tot op heden is het mij nog niet gelukt om dat afdoende voor elkaar te krijgen.
Ik werd dat zat. Nu heb ik een elektroventiel na elke fles. Die gaan aan met het licht boven de "ijzer" werkbank. 's avonds gaat al het licht altijd uit. Ik had die dingen er binnen een kwartaal uit.
Plaats reactie