Invoerrechten-gids

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Swake »

@Kjelt, die inklaring gaat niet altijd door in de haven of op het vliegveld. Ik ken persoonlijk 2 gevallen waar de inklaring door en bij het bedrijf zelf doorgaat. Die hebben op één of andere manier hiervoor toestemming/machtiging gekregen.
Het ene geval (zitten in Tilburg) heeft met zekerheid te maken met het volume en het andere (in Zaventem maar helemaal niet aan de luchthaven) met import van toestellen die nooit verkocht worden en op gegeven moment worden teruggestuurd (zoals prototypes en herstellingen).
When it fits stop using the hammer.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Swake »

bartL schreef: 02 jul 2021 22:15 Overigens nooit begrepen waarom dit internationaal wel gedaan wordt maar nationaal niet.
Ivm verminderen en opsporen van BTW fraude, meestal van het type carousel.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door serum »

benkr schreef: 02 jul 2021 22:14
spinningwheels schreef: 02 jul 2021 22:08 Weet iemand al hoe het zit met handeling kosten van de andere vervoerders ? UPS-Fedex etc?
En vanaf welk bedrag worden de verzenkosten bij de waarde van het pakket opgeteld?
Moet een AC compressor hebben , ding kost zo tussen de 120 en 140 Euro maar daar komt nog 80 a 90 euro shipping bij.
Hoe dan ook toch nog een stuk voordeliger dan bij indi Daar kost een Chinees no brand ding met de korting eraf een 380 excl btw
Heb je hier al eens gekeken:

https://www.toolmania.nl/nl/100-liter-p ... 76340.html

Ze verkopen ook losse compressor units, dus alleen motor en pomp.
Geen idee wat je zoekt.
AC compressor is airco compressor Ben. Als Spinningwheels een vraag stelt, categoriseer het vanaf nu maar gewoon direct onder 'autobenodigheden en onderdelen'. :mrgreen:
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Swake »

Net geprobeerd en bij Ali rekenen ze er de BTW bij. Zie bijlage. 21% voor BE.

Nu wil ik nog weten of ze me ook een factuur leveren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door spinningwheels »

serum schreef: 02 jul 2021 22:24

AC compressor is airco compressor Ben. Als Spinningwheels een vraag stelt, categoriseer het vanaf nu maar gewoon direct onder 'autobenodigheden en onderdelen'. :mrgreen:
Topic gaat er niet over, maar Ben heeft deels gelijk,
Ik zoek een bepaald type airco compressor die ook al lucht compressor te gebruiken is, grote grap is dat zo,n ding met gemak 25 bar levert.
En dat heb ik nodig want heb een paar echte scheepshoorns gekocht voor de pickup en die vragen 25 bar .
Gewoon om te kijken of die iets te dikke mannen in strakke latex pakjes op dure carbon fietsjes daar wel van onder de indruk zijn .
In theorie kan ik praktisch alles
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door benkr »

Swake schreef: 02 jul 2021 22:37 Net geprobeerd en bij Ali rekenen ze er de BTW bij. Zie bijlage. 21% voor BE.

Nu wil ik nog weten of ze me ook een factuur leveren.
Er staat een extra venstertje bij (wat nu nog niet werkt denk ik omdat de order nog in behandeling is) waar in staat "download invoice" dus ik denk dat je ook de factuur kunt downloaden als het verstuurd is/gaat worden.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door hugo stoutjesdijk »

spinningwheels schreef: 02 jul 2021 22:57
serum schreef: 02 jul 2021 22:24 AC compressor is airco compressor Ben. Als Spinningwheels een vraag stelt, categoriseer het vanaf nu maar gewoon direct onder 'autobenodigheden en onderdelen'. :mrgreen:
Topic gaat er niet over, maar Ben heeft deels gelijk,
Ik zoek een bepaald type airco compressor die ook al lucht compressor te gebruiken is, grote grap is dat zo,n ding met gemak 25 bar levert.
En dat heb ik nodig want heb een paar echte scheepshoorns gekocht voor de pickup en die vragen 25 bar .
Gewoon om te kijken of die iets te dikke mannen in strakke latex pakjes op dure carbon fietsjes daar wel van onder de indruk zijn .
Lekker onderwerp omgooien. :mrgreen:
Dit is zeker een verkeerd type. :oops:
https://carpartsdeal.nl/DELPHI-DELPHI-T ... myEALw_wcB

En dan nog even over het onderwerp:
Ergens klopt het verhaal niet of is niet compleet, wanneer je dus als bedrijf iets uit China haalt, en er zou alleen BTW bij komen, haal je die BTW terug en heb je weer je goedkope ding. Het enige is dat ik dan wel de moeite moet nemen om die factuur te printen en het bedrag moet boeken, wat ik eigenlijk nooit doe omdat ik dat spul meestal prive betaal. (kosten van het verwerken van zulke facturen is groter dan het bedrag :lol: )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 03 jul 2021 06:35 En dan nog even over het onderwerp:
Ergens klopt het verhaal niet of is niet compleet, wanneer je dus als bedrijf iets uit China haalt, en er zou alleen BTW bij komen, haal je die BTW terug en heb je weer je goedkope ding. Het enige is dat ik dan wel de moeite moet nemen om die factuur te printen en het bedrag moet boeken,
Het klopt volgens mij wel Hugo, want om de BTW terug te vragen moet je ook inkomsten er tegenover hebben waar je als bedrijf weer BTW over moet inhouden.
Het ging de EU en de EU webwinkels er om dat partikuliere consumenten op de oude manier geen BTW hoefden te betalen terwijl ze dat via hun wel moesten. Dus waren hun prijzen die zowiezo al hoger lagen door de winstmarge en kosten nog eens flink hoger. In de praktijk zijn ze dus zeker de helft duurder.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door WillyH »

Kjelt schreef: 02 jul 2021 18:20
WillyH schreef: 02 jul 2021 18:09 Even opletten, blijkbaar is er geen garantie dat je geen invoerrechten moet betalen bij een Aliexpress aankoop met verzending vanuit een EU-warehouse.
Waar haal je dat vandaan? Als goederen zich in de EU bevinden dan heeft de importeur toch de btw voldaan, en zo niet is dat zijn pakkie an. Niemand kan dit na de import/invoer nog controleren.
[/quote]
Staat op de Chinafans.nl informatietopic.
En wat velen dan nog vergeten, qua btw is het dan wel (hopelijk) in orde maar blijven de invoerrechten boven 150 euro nog wel te betalen, en dan mag je nog rekenen op afhandelingskosten van PostNl/Bpost of whatever.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door benkr »

benkr schreef: 02 jul 2021 23:08
Swake schreef: 02 jul 2021 22:37 Net geprobeerd en bij Ali rekenen ze er de BTW bij. Zie bijlage. 21% voor BE.

Nu wil ik nog weten of ze me ook een factuur leveren.
Er staat een extra venstertje bij (wat nu nog niet werkt denk ik omdat de order nog in behandeling is) waar in staat "download invoice" dus ik denk dat je ook de factuur kunt downloaden als het verstuurd is/gaat worden.
Ja, nu kan ik een soort van factuur downloaden waar de betaalde BTW van 21% duidelijk is vermeld.

Bij een wat oudere order zie ik dat Ali 2 orders gebundeld heeft, hoe dat uit gaat pakken weet ik niet, ik wacht wel af.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef: 03 jul 2021 19:12
benkr schreef: 02 jul 2021 23:08
Swake schreef: 02 jul 2021 22:37 Net geprobeerd en bij Ali rekenen ze er de BTW bij. Zie bijlage. 21% voor BE.

Nu wil ik nog weten of ze me ook een factuur leveren.
Er staat een extra venstertje bij (wat nu nog niet werkt denk ik omdat de order nog in behandeling is) waar in staat "download invoice" dus ik denk dat je ook de factuur kunt downloaden als het verstuurd is/gaat worden.

Ja, nu kan ik een soort van factuur downloaden waar de betaalde BTW van 21% duidelijk is vermeld.

Bij een wat oudere order zie ik dat Ali 2 orders gebundeld heeft, hoe dat uit gaat pakken weet ik niet, ik wacht wel af.
Oh, das mooi. Kunnen we er dus van uitgaan dat die Chinezen de btw gaan afdragen in Nederland? Denk dat je nog iets dieper in deze materie moet….
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door benkr »

Ik heb inmiddels al meerdere dingen gekocht bij Ali na i juli, dus met de nieuwe regels van toepassing.
De spulletjes komen probleemloos aan, geen enkel probleem.

Wel krijg ik bij mijn laatste bestelling die inmiddels in Liege aangekomen is dit bericht:
Ali bericht.JPG
En dan zou het zo maar kunnen dat het zeiknat is geworden en dat de verzendinfo verloren is gegaan.
Roesten zal wel meevallen, het gaat om beitelplaatjes, die kunnen er denk ik wel tegen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Swake »

Het verkeer, en bij extensie alles wat met vervoer te maken heeft, is in die buurt inderdaad nog ernstig verstoord. Ze doen hun best, maar ze hebben te maken met een gigantische mesthoop dat opgeruimd moet worden en vooral ook met duizenden gezinnen die een alternatief onderkomen moesten krijgen.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 25 jul 2021 19:55 Ik heb inmiddels al meerdere dingen gekocht bij Ali na i juli, dus met de nieuwe regels van toepassing.
De spulletjes komen probleemloos aan, geen enkel probleem.

Wel krijg ik bij mijn laatste bestelling die inmiddels in Liege aangekomen is dit bericht:
nou bij mij gaat het helemaal niet goed.
Twee pakketjes eentje 26 juni andere 3 juli allebij al twee weken in land van bestemming, eerste onderweg met lokaal transport bedrijf op 13 juli en nu staat er ook vertraging door overstroming verwachte leverdatum 15 september. Hoezo aliexpress express shipping ? Nou ja heb er geen haast mee maar zo kan het dus ook.
Plaats reactie