Invoerrechten-gids

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Invoerrechten-gids

Bericht door Portje »

Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7767
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door benkr »

Dat had Goudgele al eerder vermeld:

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?p=238997#p238997
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kars-cnc »

Ook op deze (AliExpres reclame?) site veel onduidelijkheid voor een regeling die over 2.5 weken ingaat.

Wordt heel Ali nu IOSS compliant? Of gaat dat toch per webshop? Hoe gaat die on-line betaling van 4,- in z'n werk?

Nou ja, ik bestel de komende maand maar even niet bij Ali en dan hoop ik dat het wel wat duidelijker is...
Goudgele
Berichten: 517
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Goudgele »

De schrijvers van dat artikel zijn aan het uitzoeken of Ali al aangesloten is (of dit per shop gaat etc). Voor het betalen van de inklaringskosten krijg je een apart betaalverzoek van PostNL in je mail. Zodra die betaald is wordt je pakket geleverd.

Ik ga maar eens op zoek naar leveranciers voor kleine onderdelen met een EU warehouse....
Kjelt
Donateur
Berichten: 6306
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kjelt »

Kars-cnc schreef: 14 jun 2021 08:11 Nou ja, ik bestel de komende maand maar even niet bij Ali en dan hoop ik dat het wel wat duidelijker is...
Voor kleine dingen zeg pak m beet onder een tientje zou ik inderdaad wachten of ergens anders shoppen voorlopig.
Duurdere zaken waarbij de 4.- extra kosten wegvallen tegen de BTW die je toch zal moeten betalen zie ik het probleem niet zo.
Waar ik wel even de kat uit de boom kijk is of de ali-verkopers nu nog een lagere prijs op het pakketje mogen zetten om de BTW te drukken. Als Ali het gaat afhandelen dan is die route ook niet mogelijk want dan wordt dat "automatisch" bij het afrekenen meegenomen.

Altijd vervelend als iets waar je aan gewend bent opeens niet meer mogelijk is of tegen hogere kosten.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kars-cnc »

Goudgele schreef: 14 jun 2021 09:24 Voor het betalen van de inklaringskosten krijg je een apart betaalverzoek van PostNL in je mail
Ik had zoiets gelezen en het klinkt heel logisch, maar hoe weet PostNL wat jou email adres is? Ali mag dat vanwege de AVG vast niet zomaar meegeven met de bestelling...
Kjelt schreef: 14 jun 2021 10:53 Duurdere zaken waarbij de 4.- extra kosten wegvallen tegen de BTW die je toch zal moeten betalen zie ik het probleem niet zo.
Ik ook niet, bij een NL webshop zijn de eenmalige kosten (verzendkosten en soms ook administratiekosten) meestal hoger.
Kjelt schreef: 14 jun 2021 10:53 Waar ik wel even de kat uit de boom kijk is of de ali-verkopers nu nog een lagere prijs op het pakketje mogen zetten om de BTW te drukken.
Ik verwacht dat dat wel afgelopen zal zijn. Het zou ook pure fraude zijn. Dat was het natuurlijk ook al maar in de oude situatie vonden wij het vooral slim :mrgreen:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6306
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Kjelt »

Kars-cnc schreef: 14 jun 2021 11:10 Ik had zoiets gelezen en het klinkt heel logisch, maar hoe weet PostNL wat jou email adres is? Ali mag dat vanwege de AVG vast niet zomaar meegeven met de bestelling...
Tja ik had die email ook al ontvangen beginnende met "u heeft in het verleden vaker pakketjes ingevoerd" .....
Dus als je het afgelopen (paar) jaar bij de PostNL hebt moeten betalen zullen ze je email adres wel hebben denk ik zo.
En anders vragen ze het bij het eerste het beste afrekenmoment wel :mrgreen:
Palmerlivesteam
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2019 20:21
Locatie: Limburg Zuid

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Palmerlivesteam »

Kars-cnc schreef: 14 jun 2021 11:10
Goudgele schreef: 14 jun 2021 09:24 Voor het betalen van de inklaringskosten krijg je een apart betaalverzoek van PostNL in je mail
Ik had zoiets gelezen en het klinkt heel logisch, maar hoe weet PostNL wat jou email adres is? Ali mag dat vanwege de AVG vast niet zomaar meegeven met de bestelling...
Nou de bestellingen bij o.a. HBM en andere webshops komen automatisch in mijn PostNL account terecht, zonder dat ik een mailtje van de webshop heb gekregen....dus
EdingCNC 720
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V11
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door serum »

Dat wordt straks allemaal geregeld in een app, betalen via ideal. Denk dat ze er al wel een beetje over nagedacht hebben. Dat het allemaal vlekkeloos werkt vanaf dag 1 vermoed niemand.

Wel mooi om te zien dat ze weer een manier hebben gevonden om de schatkist en postnl te spekken. Zolang de ZZP bezorgers steen en been klagen dat ze tegen een niet westers loon de pakketjes moeten bezorgen vind ik het vooral een hufterig bedrijf.

Maar aangezien China officieel de status 3e wereldland heeft qua post, en postnl al jaren verplicht wordt die pakketjes gratis te bezorgen snap ik deze plottwist ook wel. De overheid boort zichzelf al jaren miljarden per jaar door de neus met misgelopen belastingen. Begrijp alleen niet goed dat postnl eerst ruwweg 10 euro aan administratiekosten rekende, maar dat ze nu ineens op 4 euro uitkomen.

Ergens is het absurd dat er vliegtuigen vol met wegwerptroep, deels gemaakt door slaven in 'heropvoedingskampen' uit China komen en dat die busjes af en aan rijden in je buurtje om die troep af te geven. Verzendkosten liggen in NL hoger dan dat je pakketje met inhoud uit China kost om hier kan krijgen. Dat het een gewoonte is geworden wil niet zeggen dat het gezond is.

Oneerlijke concurrentie is het zeker.
mjeuring
Berichten: 970
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door mjeuring »

serum schreef: 14 jun 2021 12:56 Wel mooi om te zien dat ze weer een manier hebben gevonden om de schatkist en postnl te spekken.
Nounou,
Ergens is het absurd dat er vliegtuigen vol met wegwerptroep, deels gemaakt door slaven in 'heropvoedingskampen' uit China komen .....
OK...
Oneerlijke concurrentie is het zeker.
Nee, dat is de enige reden.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door Portje »

tja,

Maar wel vervelend dat ze de miljarden euro'tjes belasting bij de grote bedrijven mislopen en daar nauwelijks wat aan doen maar Jantje die een klein bedrag uitgeeft wel weer weten te vinden.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door serum »

Pas maar op Portje, straks krijg je een 'nounou' of een 'OK' van jeuring.

Die doet niet aan motivatie, alleen aan demotivatie.

Hier het officiele schrijven van PostNL over eea.

https://www.postnl.nl/campagnes/aankope ... ingskosten
mjeuring
Berichten: 970
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door mjeuring »

serum schreef: 14 jun 2021 15:09 Pas maar op Portje, straks krijg je een 'nounou' of een 'OK' van jeuring.
Tsja, verbazingwekkend om te zien wat voor bijzaken mensen er altijd bijhalen.
-ZZP'ers worden uitgemolken door TPG
-Grote bedrijven betalen te weinig belasting
-Slaven in China
-Schatkist spekken
-TPG spekken
-etc.
Terwijl het alleen gaat om het rechttrekken van een BTW verschil.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Invoerrechten-gids

Bericht door serum »

Blijf je vooral verbazen, dan blijf je het langst jeugdig.

Ik concludeer wel dat je met een negatief filter mijn posts leest en volledig over de belangrijkste nuances stapt.

De tijd van TPG is al even geweest. Schiet eens een bezorger van postnl pakketdienst aan en vraag hem of zij/hij het werk zelfstandig doet of voor een werkgever. Mocht ie zelfstandit zijn, geef haar/hem een voorzetje over het salaris en je hebt een gespreksonderwerp waar de frustratie vanaf druipt.

En dat grote bedrijven in NL een postbusfirma hebben om miljoenen/miljarden belasting te omzeilen is ook geen onbekend verhaal mag ik hopen?

Lees actualiteiten voordat je dit soelaas ongenuanceerd bagatelliseert. Met je kop in het zand leef je leuker, dat ongetwijfeld. :mrgreen:

https://www.ad.nl/economie/pakketbezorg ... ~adddf323/
Plaats reactie