Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

hfjbuis schreef: 19 jan 2022 17:27 Hans,
Heb je de moeren gefreesd of gedraaid?
ik heb ze geraaid mijn draaibank gaat tot M7
met frezen heb je grote kans dat in de schroefdraad een braam ontstaat en die krijg je dan niet weg
HMPE naturel is haat maar ook zacht
werkstof S is wat brosser is anders wel het zelfde kunststof alleen de kleurstof die toegevoegd wordt maak het verschil uit
werkstof S is een gerecyclede kunststof van origineel maar is ook te krijgen in normaal HMPE
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door rien1959 »

Vanwege de enorme drukte op mijn werk ..... niet dus ..... ben ik allerlei klussen voor mezelf aan het doen. Mijn auto ondersteunt het gebruik van flippers op het stuur maar heeft daar standaard een beetje vreemd systeem voor met twee tuimelschakelaars. Daarom een mooi gebruikt stuur opgezocht (Momo Champion), de naaf van een oud stuur over gezet, aan de achterkant schakelaars gemonteerd en tenslotte geanodiseerde aluminium flippers daarop pas gemaakt.
IMG_20220131_104124849.jpg
IMG_20220131_104143634_HDR.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

24200

nu hoeven we niet telkens een nieuwe zaag kopen :lol:
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door bartL »

Onlangs een Lehmann verdeelkop gekocht (via het forum hier). De originele servo die erop zat kreeg ik niet aan de gang dus ben ik al gauw overgegaan naar het ombouwen naar een JMC 400W servo, ook hier genoeg over gesproken want dat ging (gaat) ook niet zonder slag of stoot.
Toen die eenmaal draaide een adapterplaat gemaakt voor een 160mm 3-klauw, niet zo spannend.
Het volgende op mijn verlanglijst was een opspanplaat en die is nu ook gereed :mrgreen:
Opspanvlak 270x125x28mm.
20220207_200310.jpg
20220207_200335.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

bartL schreef: 07 feb 2022 20:14 Onlangs een Lehmann verdeelkop gekocht (via het forum hier). De originele servo die erop zat kreeg ik niet aan de gang dus ben ik al gauw overgegaan naar het ombouwen naar een JMC 400W servo, ook hier genoeg over gesproken want dat ging (gaat) ook niet zonder slag of stoot.
Toen die eenmaal draaide een adapterplaat gemaakt voor een 160mm 3-klauw, niet zo spannend.
Het volgende op mijn verlanglijst was een opspanplaat en die is nu ook gereed :mrgreen:
Opspanvlak 270x125x28mm.

20220207_200310.jpg

20220207_200335.jpg
knap stukje werk
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door spinningwheels »

rien1959 schreef: 31 jan 2022 11:29 Vanwege de enorme drukte op mijn werk ..... niet dus ..... ben ik allerlei klussen voor mezelf aan het doen. Mijn auto ondersteunt het gebruik van flippers op het stuur maar heeft daar standaard een beetje vreemd systeem voor met twee tuimelschakelaars. Daarom een mooi gebruikt stuur opgezocht (Momo Champion), de naaf van een oud stuur over gezet, aan de achterkant schakelaars gemonteerd en tenslotte geanodiseerde aluminium flippers daarop pas gemaakt.
Netjes, flippers ook zelf gemaakt ?
Moet ik ook nog gaan doen, weet alleen nog niet of ik ze aan de kolom of aan het stuur wil hebben.
Dit is mijn zelfgebouwde V8 stuurtje .
stuur.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door rien1959 »

@ spinningwheels : De flippers heb ik via Ali gekocht. Volgens mij zijn ze voor een BMW. Wel het nodige moeten veranderen zoals het afslijpen van overtollig materiaal. Nog een discussie gehad met de verkoper. Hij plaatste een foto waarbij de schakelaars ook aanwezig waren. Werd niet geleverd en na veel geharrewar werd het door Ali als opgelost beschouwd. Niet dus ! Voor mij gelijk de laatste keer dat ik nog iets bij Ali zou kopen.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door mjeuring »

rien1959 schreef: 08 feb 2022 06:09 Niet dus ! Voor mij gelijk de laatste keer dat ik nog iets bij Ali zou kopen.
Ik koop daar alleen iets als ik kan betalen met PayPal. Dreigen met escaleren naar PayPal heeft me al eens een succesje naar een verkoper opgeleverd. Ging om 3x niets, maar zaaglad paste niet op mijn multitool, terwijl dat op voorhand wel beweerd werd.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

motormuis schreef: 07 feb 2022 20:06 24200

nu hoeven we niet telkens een nieuwe zaag kopen :lol:
Hans,
Goed idee, maar zo'n opstelling maken, dat gaat mij te ver. Ik ga wel proberen om een zaagblad te slijpen met de dremel. Dan maak ik een hulpstukje om de hoek en hoogte van de dremel in te stellen, leg het zaagblad op de werkbank, de dremel daar boven op en druk vervolgens tand voor tand even tegen de de slijpsteen aan. Ik kan niet meer dan een versleten zaagblad verprutsen. :mrgreen:
There are only 2 limits, the sky and your imagination
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

hfjbuis schreef: 08 feb 2022 12:00
motormuis schreef: 07 feb 2022 20:06 24200

nu hoeven we niet telkens een nieuwe zaag kopen :lol:
Hans,
Goed idee, maar zo'n opstelling maken, dat gaat mij te ver. Ik ga wel proberen om een zaagblad te slijpen met de dremel. Dan maak ik een hulpstukje om de hoek en hoogte van de dremel in te stellen, leg het zaagblad op de werkbank, de dremel daar boven op en druk vervolgens tand voor tand even tegen de de slijpsteen aan. Ik kan niet meer dan een versleten zaagblad verprutsen. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
da dacht ik ook aan maar het probleem is dat ik ook zaagbladen heb met tandjes van 1mm en die wil ik toch allemaal het zelfde krijgen ook in de hoogte
en als je dan een zaag heb met een lengte van 2950 mm met tanden van 1 mm dan kijk je na 10 minuten meer dan scheel en zie je geen tanden meer :shock:
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

Daar zit wat in.
Ik zie dat je de positie van de tanden/zaagblad met een heveltje (rechts van de dremel) bepaalt. Dat maakt het wat gemakkelijker. Mijn zaagbladen hebben 2 verschillende vertandingen in één zaagblad. Of dat echt beter is, daar twijfel ik wel aan, maar het zaagt goed. Dat geeft wel weer problemen met het slijpen/positioneren.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

hfjbuis schreef: 08 feb 2022 12:42 Daar zit wat in.
Ik zie dat je de positie van de tanden/zaagblad met een heveltje (rechts van de dremel) bepaalt. Dat maakt het wat gemakkelijker. Mijn zaagbladen hebben 2 verschillende vertandingen in één zaagblad. Of dat echt beter is, daar twijfel ik wel aan, maar het zaagt goed. Dat geeft wel weer problemen met het slijpen/positioneren.
hfjBuis je kan ze ook in de auto mitteren en na Zjwaame rijden is ook nog 26 km korter dan na Venlo :lol:
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door spinningwheels »

motormuis schreef: 07 feb 2022 20:06

nu hoeven we niet telkens een nieuwe zaag kopen :lol:
Kan dat uit ? of is het meer een vorm van bezigheid therapie?
Als ik zie wat een blad kost, en hoeveel je er mee zaagt, mag zo,n ding gewoon de oudijzer bak in.
En hoeveel extra leven haal je er door het slijpen uit?
In theorie kan ik praktisch alles
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

Ik heb nog nooit een zaagband opnieuw geslepen. Ik vind het leuk om een keer te doen en wie weet, komt het ooit nog een keer van pas. Alleen daarom al zal ik dit een keer doen.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie