Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door serum »

hfjbuis schreef: 24 dec 2020 23:36
spinningwheels schreef: 24 dec 2020 22:02 Nu met de vlinderkleppen bezig ( barndoors) maar daar liggen de eerste drie pogingen al van in de oudijzerbak
Dat is niet verwonderlijk gezien de aangebroken bak bier!!!
Ik zie alleen maar cafeïne opgeleukte drank.. met gesloten dop. toen daar in het prille begin nog échte coke inzat was het andere koek.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door DaBit »

Afbeelding

Die grote rootsblower en fasfabriekjes passen er prima onder, gewoon die toeter wat hoger zetten en dat spul half uit de motorkap laten steken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2135
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door spinningwheels »

DaBit schreef: 25 dec 2020 13:40
Die grote rootsblower en fasfabriekjes passen er prima onder, gewoon die toeter wat hoger zetten en dat spul half uit de motorkap laten steken.
De SC blijft mooi onder de kap, alleen de scoop komt er boven uit. Probleem was vooral de lengte, origineel zijn die dingen voor max 2 carburateurs, alleen hebben die gascarburateurs niet voldoende flow om aan twee stuks voldoende te hebben.
Een 7.4 liter met 0.6 bar overdruk die 6500 toeren draait heeft best wel een beetje lucht nodig . En ja slechts 0.6 Bar overdruk.
Dat geeft in combinatie met de juiste nokkenas al ruim een verdubbeling ten opzichte van standaard, en wil de rest van de aandrijflijn toch eigenlijk wel heel houden.
In theorie kan ik praktisch alles
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Jasper »

DaBit schreef: 25 dec 2020 13:40 Afbeelding

Die grote rootsblower en fasfabriekjes passen er prima onder, gewoon die toeter wat hoger zetten en dat spul half uit de motorkap laten steken.
Betwijfel wat de APK keurmeester of oom agent van zulke zicht belemmering gaat vinden.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door DaBit »

spinningwheels schreef: 25 dec 2020 13:58 De SC blijft mooi onder de kap, alleen de scoop komt er boven uit.
Ik zit ook maar wat te dollen. Kerst, braaf zijn, op je reet zitten, braaf zijn, daar word een mens baldadig van.
Los daarvan heeft het stiekum wel wat, die SC met z'n aandrijfriem in zicht.
En ja slechts 0.6 Bar overdruk.
'slechts' zegt-ie dan :lol:
Jasper schreef: 25 dec 2020 13:59 Betwijfel wat de APK keurmeester of oom agent van zulke zicht belemmering gaat vinden.
Sja, tussen droom en daad staat immer die bureaucraat :evil:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2135
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door spinningwheels »

DaBit schreef: 25 dec 2020 14:25
Ik zit ook maar wat te dollen. Kerst, braaf zijn, op je reet zitten, braaf zijn, daar word een mens baldadig van.
Dat doe je toch echt helemaal zelf, of is dat in opdracht van de directie?
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door DaBit »

Uit mezelf ben ik nooit zo braaf :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2135
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door spinningwheels »

Druk met de kleppen .
22189
In theorie kan ik praktisch alles
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Floppy »

Van een stukje perspex en HDPE, meegenomen van de laatste CNC zone dag, een naambordje gemaakt.
22467
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13457
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mooi Bordje, 'k heb de mijne, en die van mijn ouders gefreesd uit Trespa, werkt goed, als je door de toplaag heen bent, krijg je mooie donkere letters.
Als ik visite krijg van vrienden, of familie met kinderen, dan zorg ik er altijd voor dat ik wat plaatjes trespa in huis heb.. vinden die kinderen geweldig.. meestal heb ik al een "template" in Cambam voorbereid.. dan mogen ze hun naam intypen, en dan vul ik de bewerking in, en gooi ik het bestandje op een USB-Zetpil, en dan stiefelen we even naar de werkplaats.. bestandje laden, plaatje op de machine klemmen, en dan mogen zij de machine starten.. staan ze een paar minuutjes met hun vingers in hun oren, en hun neus tegen het glas.. :lol:

onlangs een klusje van een heel ander kaliber..

22469

een gehard stalen Slijpklem.. 'k denk ergens rond de 58 HRc, daar moesten 4 gaatjes 8H7 in.. voor paspennetjes.

22468

en daarop Messing klembekjes met hoeken, een paar sets met 3.00° 3.25° en 3.50°om metalen horlogebanden in elkaar te persen.
kreeg vandaag bericht van de klant, die was er erg blij mee, meteen getest.. en het werkt!

de Beagle heeft wel aardig staan pellen in dat staal.. ik heb het voorbewerken, met 0.2 ondermaats gedaan met een frees die al het nodige voor de kiezen gehad heeft, en het nasnijden is gedaan met een "Verse" frees van 4 mm, pennetjes gaan er zuigend in..
Arie is tevree...

(Ja.. lieve kijkbuiskindertjes, je kunt met een "gewone" VHM Frees gehard staal bewerken, moet ik wel bij vertelen dat de gebruikte frezen wel van Fraisa waren, dat zijn taaie rakkers, de "gebruikte" frees heeft al de nodige Titanium horlogekasten uit staan knabbelen.
0.2mm snedediepte, en 60m/min snijsnelheid.. easy does it)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13457
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

22486

Gooi ik er nog een tegenaan.. Ja.. goed geraden. het is een rekenlineaal, maar dan anders.. we kennen de "gokstok" en de "rekenschijf" wel, maar er zijn er slechts weinig geweest die een rekenlineaal op de omtrek van een "trommeltje" te graveren.. ik heb dat wel gedaan, en ik gebruik em regelmatig.. sneller op te starten dan die calculator op je mobieltje, en hij heeft geen batterijtjes nodig.. :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door audiomanics »

Nog steeds heel blij met je titanium pincet! voor dat kleine friemelwerk ideaal, al heb ik er wel wat aan geslepen (materiaal was net te dik om twee van die friemeltjes naast elkaar te zetten)..
Laatste ding dat vol zit met die friemeltjes:
22487

Ja, dat knopje komt uit een peuk messing van 20 rond.. bestond namelijk helemaal niet..


Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Kars-cnc »

Dat is in ieder geval een mooi retro werkstuk! Maar wat is het eigenlijk?
Het lijkt mij een klok maar "Ward's Airline" associeer ik meer met radio's?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12027
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

audiomanics schreef: 26 jan 2021 01:08 Ja, dat knopje komt uit een peuk messing van 20 rond.. bestond namelijk helemaal niet..
Kees
Ik neem aan die niet alleen, maar die hele messing frontplaat zul je toch ook wel gefreesd hebben? (hoop ik)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie