EdingCNC op RTL-z ?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door hobbybob »

Hi All,

Ik zit zo net even een beetje terug te kijken en zie dat vanmiddag om 16.31 op RTL-Z in het programma How it's done Eding CNC zit. Leuk stukje, moeite waard om even terug te kijken voor de liefhebbers.

gr
dimitri
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door Kjelt »

Bedankt voor de tip!
Het gaat om afl 29, hier te vinden eenmalig gratis registreren bij rtl xl.

https://www.rtlxl.nl/programma/how-its-done.
Gebruikersavatar
buitermark
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:46
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door buitermark »

Ook direct te zien op https://vimeo.com/569859147 voor de mensen die niet eerst een accountje bij rtl willen maken...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door serum »

Leuk om te zien.

Het enthousiasme waarmee Bert het avontuur is begonnen en de overgang naar internationaal.

Zonder te willen zevelen, vind ik het toch jammer dat je geen antwoord meer krijgt op je vragen per mail.

(Ik spreek over een half jaar geleden)

Een optimalisatie wbt support met een ticketing systeem lijkt mij in dit geval van groei een onontkoombare vereiste.

Misschien hebben ze dat ondertussen, zoals ik zei, een half jaar geleden was mij ervaring dat je geen reactie kreeg op je e-mail.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door Kjelt »

Emails met enkelvoudige snel mogelijk te beantwoorde vragen worden denk ik nog wel afgehandeld, is mijn ervaring.
Meerder vragen, complexe zaken, feature requests, tja..... kost veel tijd, hebben ze momenteel niet en dat kun je ook niet aan een stagiaire of flexinhuurkracht overlaten.

Ik heb liever dat ze hun tijd in bugfixes, nieuwe features en betere documentatie (waardoor 80% van de email vragen beantwoord kunnen worden) steken.
Je wilt niet weten hoeveel vragen ze krijgen omdat mensen geen engels kunnen en de google translate niet willen gebruiken of omdat ze de best wel uitgebreide documentatie niet goed lezen.
Ook eerst zelf proberen met luchtfrezen is er vaak niet bij, men verwacht zo niet eist direct geholpen te worden want men heeft 300 euro uitgegeven aan hardware en software en eist support. Tijden zijn ook wel veranderd, maar dat kan er gewoon niet van af. Eding zou eigenlijk distributeurs moeten hebben maar ook die kunnen dat niet aan, dan krijg je antwoorden als, gaan we voor u uitzoeken en hoor je er weer niets meer van.

Daarnaast krijg je natuurlijk vragen zoals we die hier op het forum ook vaak krijgen: ik heb een cnc machine gekocht met Eding en nu ? Hoezo heb ik nog een CAD/CAM pakket nodig? Doet Eding dat dan niet ? Die vragen horen bij de fabrikanten van de machines thuis en laten die nou juist vaak na de verkoop niet veel meer van zich horen ;-)
Been there done that met mijn eerste duitse commerciele Heiz cnc freesmachine.

Een mooie opportunity voor iemand die goed kan schrijven en goed in cnc is om eens alle basis in een goed boek te zetten.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door bartL »

Ik moet zeggen dat ik meerdere keren met Bert zelf gemaild heb mbt wat technische vragen. Soms duurde het een weekje voordat er antwoord kwam maar zo lang als Serum aangeeft is nooit aan de orde geweest.
Kjelt schreef: 21 jul 2021 11:50 Een mooie opportunity voor iemand die goed kan schrijven en goed in cnc is om eens alle basis in een goed boek te zetten.
Even rustig afwachten totdat Arie K. zich meldt😜
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door Kjelt »

bartL schreef: 21 jul 2021 12:40 Even rustig afwachten totdat Arie K. zich meldt😜
Met goed schrijven bedoel ik niet veel in weinig tijd kunnen schrijven maar het dusdanig didactisch vaardig verwoorden dat ook leken het begrijpen :lol:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door serum »

bartL schreef: 21 jul 2021 12:40 Ik moet zeggen dat ik meerdere keren met Bert zelf gemaild heb mbt wat technische vragen. Soms duurde het een weekje voordat er antwoord kwam maar zo lang als Serum aangeeft is nooit aan de orde geweest.
Kjelt schreef: 21 jul 2021 11:50 Een mooie opportunity voor iemand die goed kan schrijven en goed in cnc is om eens alle basis in een goed boek te zetten.
Even rustig afwachten totdat Arie K. zich meldt😜

Precies. Toen Bert de emails nog afhandelde kreeg je zelfs op zondag nog reactie of een oplossing. Ook niet realistisch. Ik geef niet aan dat het lang duurt, ik geef aan dat ik helemaal geen reactie krijg.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door bartL »

serum schreef: 21 jul 2021 14:32 Precies. Toen Bert de emails nog afhandelde kreeg je zelfs op zondag nog reactie of een oplossing. Ook niet realistisch. Ik geef niet aan dat het lang duurt, ik geef aan dat ik helemaal geen reactie krijg.
Doet hij dat niet meer dan? Ik heb in april nog contact met hem gehad...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door serum »

Ik kan nav mijn ervaring niet beoordelen of Bert niet reageert of iemand anders niet. Ruwweg een half jaar geleden de vragen gesteld. In die tijd waren er meerdere emotionele posts hier over het uitblijven van support. Ik ervaarde hetzelfde. In het verleden was de support subliem.

Ik gebruik eding, net als Arie, al aardig lang. Voor mij nu 14 jaar? Een paar nu aanwezige features komen door mijn 'toedoen' In het verleden diverse bugs eruit gevist en altijd direct geholpen. (Bv het homen met in achtneming van de diameter van de frees, functie die ik al jaren niet meer gebruik). Voorheen nulde je een werkstuk (g54) zonder dat je een offset op kon geven. Nu kan je een offset opgeven en staat er, op verzoek, de radi van je frees negatief ingevuld.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door WillyH »

Bedankt voor de link naar Vimeo!

Tja, het mag een uitstekend product zijn, voor de CNC beginner/elektronica leek kan de handleiding een heel stuk gebruiksvriendelijker worden.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door serum »

Mee eens! Of op zijn minst kloppend met waar ze nu staan als ontwikkelingen. Bepaalde punten staan nu helemaal niet in de handleiding.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door Floppy »

Ik heb het filmpje bekeken en eerlijk gezegd valt het me erg tegen. Als ik het product niet kende zou ik naar aanleiding van dit filmpje niet direct contact opnemen met Eding. Connectortjes op printjes solderen en op een 5 assig systeem een rubics cube rond laten draaien. Een echte freesmachine die iets reëels staat te maken heb ik niet gezien.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: EdingCNC op RTL-z ?

Bericht door benkr »

Floppy schreef: 21 jul 2021 22:06 Ik heb het filmpje bekeken en eerlijk gezegd valt het me erg tegen. Als ik het product niet kende zou ik naar aanleiding van dit filmpje niet direct contact opnemen met Eding. Connectortjes op printjes solderen en op een 5 assig systeem een rubics cube rond laten draaien. Een echte freesmachine die iets reëels staat te maken heb ik niet gezien.
Klopt, ik vind dit nu ook niet zo'n sterk stukje reclame. En waar was Bert?
Ik ben geen Eding man, maar Bert ken ik dan toch weer wel.
Plaats reactie