telefoon dubbele personen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

telefoon dubbele personen

Bericht door kawarider »

Zo, ongetwijfeld hebben hier meer mensen last van. Ik heb een I phone en gebruik office 365. Mailadressen met telefoonnummers zijn hierin opgeslagen. Waar synchronisatie steeds is verbeterd de afgelopen 10 jaar, blijft het hier en daar tobben. Het nummer van de plaatselijk chinees staat er bijvoorbeeld 8 keer in. Gaat heen en vermenigvuldigt u. Is iemand in staat geweest dit op te lossen? De gebruikelijke zoektocht van de holy google heeft eigenlijk niets bruikbaars opgeleverd. Ik meen me te herinneren dat hetzelfde aan de hand was toen ik een Android had, maar das al weer een tijdje geleden.
Iemand?
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: telefoon dubbele personen

Bericht door Swake »

Op een iPhone kan je verschillende 'accounts' instellen. Ieder van die accounts kan zaken synchroniseren zoals contacten. Als je contacten van meerdere accounts synchroniseert kan je die ook meerdere keren zien staan. Limiteer het synchroniseren van contacten tot één enkel account. Dit is ook het geval met agenda's bvb.

Als je op één enkel account toch meerdere keren hetzelfde contact hebt staan dan zal je manueel de contacten moeten verwijderen dat je niet meer wilt hebben. Er bestaan apps in de store die het voor jou kunnen doen, maar neem zeker een backup van je contacten voor je die apps loslaat op jouw repertorium.

Indien 2 contacten verschillende gegevens bevatten en je wilt er één contact van maken met deze gegevens samengebracht dan kan je die mergen: https://appleinsider.com/articles/21/01 ... ne-or-ipad
When it fits stop using the hammer.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: telefoon dubbele personen

Bericht door Swake »

Volgens dit artikel bestaat er ook een find duplicates feature in de contacts app op de Mac:
https://osxdaily.com/2012/06/22/merge-r ... ok-iphone/

Ik heb geen Mac, vraag me niet hoe het werkt :mrgreen:
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: telefoon dubbele personen

Bericht door kawarider »

Swake schreef: 17 aug 2021 22:08 Op een iPhone kan je verschillende 'accounts' instellen. Ieder van die accounts kan zaken synchroniseren zoals contacten. Als je contacten van meerdere accounts synchroniseert kan je die ook meerdere keren zien staan. Limiteer het synchroniseren van contacten tot één enkel account. Dit is ook het geval met agenda's bvb.

Als je op één enkel account toch meerdere keren hetzelfde contact hebt staan dan zal je manueel de contacten moeten verwijderen dat je niet meer wilt hebben. Er bestaan apps in de store die het voor jou kunnen doen, maar neem zeker een backup van je contacten voor je die apps loslaat op jouw repertorium.

Indien 2 contacten verschillende gegevens bevatten en je wilt er één contact van maken met deze gegevens samengebracht dan kan je die mergen: https://appleinsider.com/articles/21/01 ... ne-or-ipad
Daar ben ik mee begonnnen. Beperken tot een aple en microsoft account. Dubbel, ok. Maar 8 keer????? Ik heb geen acht accounts.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: telefoon dubbele personen

Bericht door kawarider »

Swake schreef: 17 aug 2021 22:11 Volgens dit artikel bestaat er ook een find duplicates feature in de contacts app op de Mac:
https://osxdaily.com/2012/06/22/merge-r ... ok-iphone/

Ik heb geen Mac, vraag me niet hoe het werkt :mrgreen:
Deze is nieuw voor me. Een app voor een probleem dat zich dus vaker voor doet, anders neemt iemand niet de moeite iets te ontwikkelen. Wordt vervolgd.
Plaats reactie