gaat mis in rotterdam...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2136
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door spinningwheels »

zeeschuim schreef: 22 nov 2021 18:50 Brekend!
teletekst.jpg
FAKE!!
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Sven »

Ik meen dat de voornaamste reden waarom het zo mis ging in Italië is de sterke familiebanden en de daaruit voortvloeiende grote samenkomsten.
En dan (gekleurd met persoonlijke opvattingen) het overtreden van de opgestelde regels omdat ze gewend zijn gemaakte fauten weg te kunnen spoelen met wijwater.

Voorzover ik me kan herinneren was en is de enige reden om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te willen krijgen juist bedoeld is om mensen uit de IC te houden zodat die capaciteit beschikbaar bleef voor gewone zorg.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door skillalot »

spinningwheels schreef: 22 nov 2021 22:53
zeeschuim schreef: 22 nov 2021 18:50 Brekend!
teletekst.jpg
FAKE!!
Duhhh, NOS, FakeNews! :lol:
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door keesfrees »

spinningwheels schreef: 22 nov 2021 22:53
zeeschuim schreef: 22 nov 2021 18:50 Brekend!
teletekst.jpg
FAKE!!
Goed dat je dat even meld.
De vraag is waarom het plaatje (toch) hier geplaatst werd.
Sven schreef: 22 nov 2021 22:57 . . . de enige reden om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te willen krijgen juist bedoeld is om mensen uit de IC te houden zodat die capaciteit beschikbaar bleef voor gewone zorg.
Daar gaat alles om ja.
Als de VK ons voorbeeld is dan komt het "goed", voor zo ver je daar van kan spreken, voor velen kan het niet meer goed komen.

Ik heb dit aan de hand : https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten-i
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2136
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door spinningwheels »

skillalot schreef: 22 nov 2021 23:06
spinningwheels schreef: 22 nov 2021 22:53
zeeschuim schreef: 22 nov 2021 18:50 Brekend!
teletekst.jpg
FAKE!!
Duhhh, NOS, FakeNews! :lol:
Staat niet eens op de NOS of teletekst .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 868
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door zeeschuim »

:mrgreen:
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door serum »

kawarider schreef: 22 nov 2021 22:01 Beelden van legertrucks in Italie zijn me ook bijgebleven. Waarom hebben we dat hier niet gezien? Zoveel sterker zijn we niet. Die eerste beelden in Europa waren echt angstaanjagend. Waren we op tijd met social distancing? Naar mijn idee het enige dat echt helpt, de qr code puur misleidend.
Dat vond ik ook interessant, een vroeg mij hetzelfde af, maar het antwoord is heel simpel; de gemiddelde leeftijd van de inwoners in dat gebied lag uitzonderlijk hoog.

Los van de functie van de QR code (besmettingen te beperken en daarmee statistisch de niet gevaccineerden minder kans te geven om het in ziekenhuis te komen) heeft het ook een psychisch 'het is serieus' gehalte en zul je bewuster met de situatie omgaan.

Wat natuurlijk zo is is dat je als gevaccineerde alsnog besmet kan zijn en een andere gevaccineerde of niet gevaccineerde te besmetten. Maar in dat geval trek je als gevaccineerde alsnog aan het langste eind.

Iedereen moet het helemaal voor zichzelf bepalen, er is geen goed of fout als je wel of niet gevaccineerd bent.

Dat iedereen een beetje corona-moe begint te worden is logisch. Ik heb het persoonlijk prima naar mijn zin, maar mijn Moeder (die zwaar in de risicogroep valt en >99% van haar leven speelt zich af in bed begint toch flink depressief te raken. Die kan in die 1 procent dat ze wel op de been is, niets meer. Haar wereld is nu nog een stuk kleiner. Nu de besmettingen op de scholen zo explosief toenemen ziet ze de kleinkinderen nagenoeg niet meer, de familiebezoekjes zijn ernstig beperkt. Haar wereld is, los van de hulp die ze heeft, uitzonderlijk kleiner.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Sven »

En dAt is wat mij betreft in zijn eentje al genoeg reden om jezelf te laten vaccineren!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door hobbycnc23 »

kawarider schreef: 22 nov 2021 22:01
De QR code is dus bedoeld om ongevaccineerden te beschermen
Die snap ik dus niet. Testen om te beschermen snap ik wel.

En is die kans werkelijk zo groot om op de ic te komen?
Bedenkt dat er Wereldwijd meer dan 5 miljioen!!!, ja 1/3 van de totale NL bevolking gestorven is aan Corona.

Dankzij de wereldwijde wetenschap is er snel een vaccin gekomen, anders was die 5 miljioen vele malen groter geweest.

Als je alleen in een hutje op de heide leeft en met niemand contact hebt, vind ik het prima dat je je niet laat vaccineren, ik vind het niet sociaal als mensen die veel contact met anderen hebben zich niet laten vaccineren, tenzij ze met beschermende kleding helemaal zijn ingepakt!

Al die mensen die demonstreren tegen het corona beleid snappen kennelijk niet hoe serieus deze pandemie is.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door skillalot »

hobbycnc23 schreef: 23 nov 2021 09:50 ik vind het niet sociaal als mensen die veel contact met anderen hebben zich niet laten vaccineren, tenzij ze met beschermende kleding helemaal zijn ingepakt!
Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het is nu inmiddels wel heel duidelijk geworden dat de vaccins niet werken zoals er gehoopt was, dat gevaccineerden het nog steeds kunnen krijgen, en net zo goed kunnen overdragen aan anderen. Zelfs Gommers komt hier nu openlijk voor uit!
Dus kom niet met die onzin dat je asociaal bent als je die spuit niet neemt.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door hobbycnc23 »

skillalot schreef: 23 nov 2021 10:30
hobbycnc23 schreef: 23 nov 2021 09:50 ik vind het niet sociaal als mensen die veel contact met anderen hebben zich niet laten vaccineren, tenzij ze met beschermende kleding helemaal zijn ingepakt!
Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het is nu inmiddels wel heel duidelijk geworden dat de vaccins niet werken zoals er gehoopt was, dat gevaccineerden het nog steeds kunnen krijgen, en net zo goed kunnen overdragen aan anderen. Zelfs Gommers komt hier nu openlijk voor uit!
Dus kom niet met die onzin dat je asociaal bent als je die spuit niet neemt.
Ongevaccineerden verspreiden het virus meer dan gevacineerden en heel veel ongevacineerden liggen op de ic, ten koste van mensen die dringend een operatie nodig hebben!
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door keesfrees »

Screenshot from 2021-11-23 11-01-31.png
Screenshot from 2021-11-23 10-58-48.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Goudgele »

Snap niet dat mensen deze discussie nog willen voeren (al moet je dat zelf weten natuurlijk). Je hoort tegenwoordig niks anders meer om je heen. Iedereen kent de argumenten van beide partijen ondertussen wel lijkt me? Alles wordt steeds maar weer herhaald op internet, tv, radio. Ben ik de enige die er moe van wordt dit de hele dag al dik een jaar lang aan te horen? Er zijn nou eenmaal twee partijen die sterk van mening verschillen en ik zie dat niet snel veranderen. So be it.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door kawarider »

Het moet wel leuk blijven, dus kom er niet te hard in. Ik wil alleen van gedachten wisselen, het me niet om mijn gelijk.
heel veel ongevacineerden liggen op de ic, ten koste van mensen die dringend een operatie nodig hebben!
Top
Dat vind ik ook een mager argument. De afgelopen 10 jaar zijn de ic plaatsen gehalveerd. Raar, maar ok. Wat kwalijker is, de afgelopen twee jaar zijn er nul plekken bijgekomen. Dan ook niet zeuren dat er plaatsen te weinig zijn als er een keer wat aan de hand is. Onze dijken worden uitgerekend om minimaal 100 jaar stand te houden. Waarom wordt dat niet met ic plaatsen gedaan?
Bedenkt dat er Wereldwijd meer dan 5 miljioen!!!, ja 1/3 van de totale NL bevolking gestorven is aan Corona.
Nu doe je hetzelfde als die Thierry. Zet dit eens in het juiste perspectief, dat geeft een sterftecijfer van 0.06%. Is dat nou werkelijk iets om je zo waanzinnig druk te maken? Vermenigvuldig dat met 30 als je niet gevaccineerd bent en de kans is nog steeds nihil om dood te gaan.
heeft het ook een psychisch 'het is serieus' gehalte en zul je bewuster met de situatie omgaan.
Kijk, en hier wringt nu exact de schoen. Dat zou zo moeten zijn, maar veel mensen (jongeren) die gevaccineerd zijn gedragen zich alsof alles voorbij is en ze niets kan overkomen. Naar mijn idee de oorzaak van de huidige uitbraak.
Iedereen moet het helemaal voor zichzelf bepalen, er is geen goed of fout als je wel of niet gevaccineerd bent.
Inderdaad, en als dat vaccin wat beter zou helpen, dan zouden draconische maatregelen gerechtvaardigd zijn. Nu krijg ik daar heel vreemde gedachten bij. Ik praat er veel te veel over, vooral om voor mezelf een mening te vormen. Zodra we gevaccineerd zijn is dit waarschijnlijk een non onderwerp en business as usual. En als ik met mensen in gesprek ben het het gesprek loopt uit op een verhitte discussie dan ligt dat vaak aan het niet nadenken van die ander, klakkeloos slikken wat er bij de nos verteld wordt. En dat triggert mij dan weer, niet nadenken van die ander. Gefundeerde meningen heb ik alle respect voor.

Bedankt zover, ik ben er klaar mee, ik weet genoeg. Van de Wappies krijg je andere antwoorden.
Gesloten