Portje schreef: ↑02 mei 2024 23:39
Jij vind het ook niet erg als er wat aan geprutst zou moeten worden.
Met mijn Freesbank en Draaibank.. nee.. geen moeite mee.. omdat ik precies weet wat ik moet doen, omdat ik ook veel van dat gepruts software matig doe.. Mijn Macro's zijn daar een goed voorbeeld van..
Maar.. als ik een 3D printer koop, dan moet het eigenlijk net zo als een 2D printer zijn.. Ja.. daar heb ik em uit de bokse laten bungelen.. ik heb een Brother A3 Printer die ook kan scannen, kopiëren, en dat ook nog eens dubbelzijdig, volledig automatisch..
Zo heb ik een aantal manuals ingescanned, zodat ik een Backup heb, en er één in de werkplaats kan leggen, en de Kopie Digitaal achter mijn PC kan raadplegen..
't zal toch hopelijk niet zo zijn dat een Bambu precies dat doet, maar dat je met een Creality eerst nog weken aan het prutsen bent voor je je eerste Benchy uit hebt laten poepen?.. want in dat geval zou het inderdaad een verspilling van moeite en geld zijn..
Voor mij is het niet om Geld mee te verdienen, maar wel om geld te besparen.. in mijn werkplaats heeft nog niets echt een vaste plek.. en daar wordt ik gek van.. 'k heb er 2 oogloupes.. heb ze alletwee gedragen vanmiddag.. maar momenteel kan ik er maar 1 terugvinden.. de andere?.. waar ik het kreng gelaten heb?.. geen idee..
de laden hebben wel een soort indeling.. dat wil zeggen welk gereedschap ik in welke lade mik.. maar je schuift de la dicht, en alles ligt weer door elkaar.. DAT MOET DUS ANDERS.. Gridfinity of iets vergelijkbaars.. zodat de wisselplaatjes een VASTE plek hebben, en niet meer vooraan als ik ze er net ingelegd heb, en ergens in het midden nadat ik de la dicht gedaan heb.. , en dat zelfde geldt voor de beitelhouders, schroefjes, Torx schroevendraaiers, Spanbussen.. en dergelijke.. en dan ook waar het allemaal om begonnen is.. de kistjes voor mijn Meetgerei.. de schroefmaten.. 2 hebben er een redelijk netjes blauw plastic doosje.. de derde een houten kissie waar ik nog niet eens "AGIO" op zou willen stempelen.. die moet dus ook een blauw plastieken kistje hebben.. en mijn schuifmaten ook, en mijn speermaat?. mogelijk gaat die er ook aan geloven.. ,
zo wil ik dus wat creëren dat de boel netjes op zijn plek houdt, zodat ik blindelings dingen kan pakken..
En als ik zoiets bedacht heb.. dan moet ik gewoon een tekening kunnen maken, door de slicer trekken, printer starten, deur dicht, op naar de werkplaats, en als ik terug kom, ligt er een kistje in de printer..