vragen en antwoorden op cnczone

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Tonybryden
Contacteer:

Re: vragen en antwoorden op cnczone

Bericht door Tonybryden »

Dit is een prachtig forum waar ik elke dag wel wel het een en ander lees.
Vragen stellen doe ik alleen als ik echt niet anders kan, waarom omdat er hierop een vraag nooit een duidelijk antwoord op komt of je word weer weg gezet als beginner wie maar beter moet zoeken op het forum.
Sommige topics worden gestart en daar zie je de problemen al ontstaan.
Respect voor elkaars hobby is heel ver te zoeken.
Als ik iemand zou kunnen helpen voelde ik mezelf gelukkig.
Jammer genoeg kan ik geen bijdrage leveren omdat ik er zelfs weinig van weet en kan.
Ik had meestal de beste hulp van Dabit en je merkte aan hem dat hij er plezier in had om iemand te helpen.
Nu probeer ik alles zelf op te lossen en kom maar hele kleine stapjes verder.
Ik vind het zo jammer hoe het er af en toe aan toe gaat op het forum .
Ook dit topic zie ik met de tijd weer met een slotje.
Wie zijn wij nou eigenlijk hier op het forum.
Beheerders verwensen met doodvallen, ook weer door een uit de hand gelopen topic.
Vinden we het leuk om de zo maar gezegde domme leden te kleineren.
Willen we iedereen maar verschut zetten.
Zo zie ik het niet.
Leren van elkaar en leden helpen om ook hun droom uit te laten komen , daar is een forum voor toch.
Mijnhobby zou er nog leuker op worden als ik mijn (ja domme vragen) zou kunnen stellen hier.
Op Cnc gebied zou ik nog zoveel willen leren maar blijf steken op het niet weten van dingen en het niet zoals wij altijd zeggen, gooi het in de groep.
Denk nou allemaal eens goed na waarom wij gebruik maken van het forum.
Je zult na even goed nadenken dan denken ja in deze post van Tony zitten wel een paar punten wie beter en of anders kunnen.
Dit is hoe ik het forum de laatste tijd zie veranderen .
Ik wil niemand tegen de borst stoten met mijn mening en heb voor vele respect wat ze maken .
Ik ben nu 60jaar en zie me niet meer zo goed worden met Cnc hobby, wat ik eigenlijk jaren geleden hier hoopte te leren .
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

@Tony, je hebt helemaal gelijk. Blijkbaar ben je wel goed in het analyseren wat er op dit forum gebeurt. Dan zou een stapje verder naar cnc vast ook nog wel gaan lukken.
Ik zou zeggen, gewoon vragen blijven stellen, je weet wie de onzinnige , nutteloze antwoorden geven, die negeer je gewoon, af en toe zal er vast een goed idee tussendoor komen.

Eigenlijk zou de TS zelf reacties moeten kunnen wissen om het topic helder te houden, als hij/zij daar behoefte aan heeft.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Tonybryden schreef: 14 mei 2024 08:43 Worden we al niet genoeg genegeerd in dit land.
....
De leden waar ik niets mee heb en een topic openen, sla ik gewoon over.
Dat is toch gewoon hetzelfde?

Wat mij betreft heb je gewoon een klik met iemand of niet, en daar tussenin zit ook nog wat.
In het echte leven ga ik ook niet met mensen om die ik niet mag, dat ga ik op een forum niet anders doen.

Waar het denk ik op een forum makkelijk mis gaat is dat een eigen mening als waarheid wordt neergezet.
Als iemand dat de hele tijd doet dan ga ik mijn energie meestal elders beter besteden.

En voor de volledigheid, ik weet dat ik zelf ook aardig overtuigd kan zijn van mijn gelijk. Maar ik hoop dat ik ook met het klimmen van de jaren redelijk in het achterhoofd kan houden dat mijn gelijk ook niet kan kloppen, het verleden heeft dat vaak genoeg laten zien.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Tonybryden
Contacteer:

Sven schreef: 14 mei 2024 10:35 Dat is toch gewoon hetzelfde?
Je hebt hier een punt Sven.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Tonybryden schreef: 14 mei 2024 09:03 Ik had meestal de beste hulp van Dabit en je merkte aan hem dat hij er plezier in had om iemand te helpen.
Nu probeer ik alles zelf op te lossen en kom maar hele kleine stapjes verder.
Ik ben er nog steeds he? :P

(ik reageer wel minder dan vroeger, maar dat komt vooral omdat het leven drukker is. Vroeger lagen de kinderen om 19.00 in bed en kon ik m'n ding doen, nu is het regelmatig 21.30 voor alle dingen gedaan zijn en dan gebeurt er niks meer)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Contacteer:

Dabit ik weet je echt nog wel te vinden hoor, ja begrijpelijk met de kinderen .
Als het nodig is laat ik het echt wel weten👍
Markus
Donateur
Contacteer:

Bericht door Markus »

Negeren, vooral als het automatisch kan, is vanuit een persoonlijk perspectief een goede oplossing. Naast dat het voor jezelf rust geeft, treft het een narcist enorm als zijn of haar publiek afhaakt. Niet dat dat tot beter gedrag bij de narcist gaat leiden. Narcisten zijn over het algemeen onverbeterlijk. Maar als je ze niet voert gaan ze vanzelf weg.

Wat mij vooral dwars zit is als waardevolle leden en leden die echt onze hulp kunnen gebruiken, afhaken na meerdere keren in Niet heel slimme discussies te zijn geraakt met narcistische mensen die niet bekend lijken te zijn met hun eigen Dunning-Kruger probleem.

Zo zijn we meerdere TU ingenieurs kwijt geraakt (waarvan ik eentje ken) die erg behulpzaam zouden kunnen zijn geweest bij moeilijke calculaties, alleen maar omdat iemand niet wou begrijpen dat hij het niet begrijpt.

Dat is enorm zonde, Tony heeft volkomen gelijk, het gaat hier om elkaar helpen en ook gewoon voor de leuk.

Aan de mensen die opkijken naar dit soort narcisten, die er juist voor zorgen dat ze op dit forum blijven: ik zou het enorm fijn vinden als jullie de kwaliteit en waarde van hun bijdragen zouden afwegen tegen het negatieve effect van het wegjagen en monddood maken van andere leden.

my 2 cents

Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 14 mei 2024 13:16, 4 keer totaal gewijzigd.
joopbos
Donateur
Contacteer:

Bericht door joopbos »

Tonybryden schreef: 14 mei 2024 08:43 Maar ik hoop dat ik ook met het klimmen van de jaren redelijk in het achterhoofd kan houden dat mijn gelijk ook niet kan kloppen, het verleden heeft dat vaak genoeg laten zien.

Jammer is dat als we onze laatste adem uitblazen we hierin op ons best zijn. Op dit punt zijn we langzame leerlingen.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Ik schreef het hé? ; )
Ik verkeerde in de vooronderstelling dat ik minder flexibel wordt naarmate de jaren vorderen. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Ik heb eigenlijk meer het gevoel dat ik met het klimmen der jaren steeds gematigder wordt.
Vroeger was alles zwart-wit. Goed of slecht
Nu zie ik toch steeds meer grijstinten..
( maar soms komt toch het duveltje tevoorschijn, haha )
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Tonybryden
Contacteer:

Oh maar ik was in mijn eerste jaar hier ook niet makkelijk hoor, was te snel op mijn teentjes getrapt en beet snel van mij af.
Ik heb daar ook een ban voor gekregen .
Ben toen goed bij mezelf ten rade gegaan wat ik nu eigenlijk hier op het forum wilde bereiken .
En ja hoor toen kwam mijn kinderachtigheid naar boven en schaamde mezelf hoe ik me hier op het forum opstelde.
Heb toen mijn oprechte excuus aangeboden aan een beheerder en gevraagd om me weer toe te laten.
Ouder en wijzer zal het zijn😌
keesfrees

Bericht door keesfrees »

Tonybryden schreef: 14 mei 2024 18:31 [..] een ban voor gekregen [..] oprechte excuus aangeboden aan een beheerder en gevraagd om me weer toe te laten.
Dat vind ik een stoer verhaal.

En ik noem dit forum regelmatig als voorbeeld van hoe het wel goed kan gaan, op een paar uitzonderingen na dan . . .
Alhoewel ik op de paar andere fora waar ik op "zit" ook weinig problemen heb.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

keesfrees schreef: 14 mei 2024 19:14 Alhoewel ik op de paar andere fora waar ik op "zit" ook weinig problemen heb.
Zelf heb ik weinig problemen maar ik merk vooral op een ander forum dat sinds Corona de lontjes korter zijn, het klagen en zwarte kaart toespelen flink is toegenomen en de schuld vaak bij partijen wordt gelegd die zich niet kunnen verdedigen. Zelf heb ik altijd de regel gehanteerd niet over religie, politiek en sport te praten want daar komen de grootste ruzies van en ben dan ook blij dat dit niet op dit forum speelt.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Alhoewel cnc voor sommigen een religie is. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie